Garantie van WD schijf ineens verlengd

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb een probleem met mijn WD elements 2 TB (C5 current pending sector warning). Gekeken op site van WD, de warranty check. Garantie juli j.l. Verlopen. Aankoopbon erbij gepakt, blijkt het ding net iets langer dan 2 jaar geleden gekocht te zijn. Balen. Gezien de hdd nog geen 50 draai-uren heeft (alleen gebruikt om te back-uppen) had ik al een coulanceverzoek-mailtje in m'n hoofd. Eerst toch maar eens proberen een RMA aan te maken, dat was gisteren, de 24e. Ik vulde het serial in, en ik moest ook de aankoopdatum invoeren. Ook die vulde ik waarheidsgetrouw in conform factuur (dus: > 2 jaar geleden). Ik weet zeker dat ik de juiste datum heb ingevoerd. Na het completeren kwam de schijf in mijn account te staan maar nu stond er ineens 'in limited warranty' achter, met een expiratiedatum van 25/09/2013 (vandaag!!).
Heel vreemd. Heb opnieuw een warranty check gedaan onder een private browser (niet ingelogd) en hier stond nu ook eveneens de nieuwe expiratiedatum. Heel vreemd, maar uiteraard meteen een RMA verzoek aangemaakt en een vervangende hdd is inmiddels onderweg :) Echt een top-service zo ver, maar ik zit dus nog steeds met een wtf-gevoel. Mijn vragen:
1) hoe kan dit, heeft iemand een soortgelijke ervaring?
2) de nieuwe garantie experiatiedatum was de volgende dag (vandaag). Dit is wel beel toevallig,of niet?
3) na het RMA verzoek was de schijf verdwenen uit mijn account. Is dit normaal?
4) any chance dat ik toch nog een rekening krijg als ze er op 1 of andere manier achterkomen dat hij ouder dan 2 jaar is? Ik was overal eerlijk!

Alvast bedankt!

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Nog geen reactie, flink wat vragen en een vreemd geval, snap ik. Maar bij deze een subtiel kickje.

Anyway, de vervangende drive is binnen en de defecte moet retour. Nu heb ik de 'RMA premailer' goed doorgelezen maar ik snap het toch niet helemaal. Moet ik dit lange document nou ook printen en meesturen? Staat er niet op, maar er is wel een ruimte gemaakt om iets te ondertekenen vwb de douane.
Zoals ik het samen heb gevat moet ik alleen het label voor op de doos printen en me houden aan de verpakkingseisen, maar het is me niet duidelijk of er nou een 'Custom document' mee retour moet of niet. Ik moet de schijf naar een andres in NL sturen dus het lijkt van niet, maar misschien sturen ze hem nog door ofzo. In de premailer staat letterlijk:

Please ensure that the correct Country Of Origin (COO) is reflected on your shipping document before arranging your RMA returns to WD. This is a Customs Compliance requirement. The COO can be found on the drive label.

Is dit in mijn geval van toepassing of kan ik gewoon enkel de oude drive (deugdelijk verpakt) terugsturen, zonder verdere bonnetjes / (commercial)invoices / andere onderlagen in de doos?

[ Voor 3% gewijzigd door Bonkdoos op 30-09-2013 20:11 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn ervaring is dat je geen enkel document hoeft bij te voegen. Alles gaat aan de hand van het serienummer. Althans, dat is wat ik nog weet van toen ik nog harddisks had. Elke twee maanden versleet ik er wel eentje, nog nooit een document bijgevoegd.