Ik heb een oude laptop van Jewel met daarin een Centrino processor (Intel Pentium 5). Deze is erg stil en de harde schijf gaat maar af en toe aan. Ik zoek een opvolger die STIL is en ontvang graag advies welke laptop (voorkeur 15.6") geschikt is of waar ik op moet letten.
Gebruik: email, tekstverwerken, internet, eenvoudige grafische toepassingen (foto's van tekeningen qua kleur bijwerken).
Specificaties/budget: Ik denk aan 15.6 inch omdat die nog net meekan (mobiel is) en het scherm dan voor mijn ogen voldoende groot is. Ik heb voorkeur voor een mat scherm. Eventueel HD. Intern geheugen 4-6 GB. Geadviseerd is een i3 of i5 processor. Ik vraag me af of SSD nodig is (128 GB is genoeg voor mij). Ik denk aan 500-1000 euro (maar meer als het ding echt stil is).
Mijn eerste vraag: Wat maakt een laptop stil?
Mij is geadviseerd als stil:
Hartelijk dank voor jullie reacties!
Gebruik: email, tekstverwerken, internet, eenvoudige grafische toepassingen (foto's van tekeningen qua kleur bijwerken).
Specificaties/budget: Ik denk aan 15.6 inch omdat die nog net meekan (mobiel is) en het scherm dan voor mijn ogen voldoende groot is. Ik heb voorkeur voor een mat scherm. Eventueel HD. Intern geheugen 4-6 GB. Geadviseerd is een i3 of i5 processor. Ik vraag me af of SSD nodig is (128 GB is genoeg voor mij). Ik denk aan 500-1000 euro (maar meer als het ding echt stil is).
Mijn eerste vraag: Wat maakt een laptop stil?
- De een zegt neem een - U processor (voor Ultrabook) en de ander zegt neem een -M processor (voor mobiel) als je wilt dat de laptop echt stil is..
- Eventueel een Apple (duur - zou ik alleen doen vanwege de stilte).
- Sommigen adviseren een ontwerp van aluminimum.
- Is SSD nodig?
- Zijn er andere adviezen?
Mij is geadviseerd als stil:
- Bij Paradigit de Acer Aspire E1 572-54206G75Dnkk met Intel i5-U processor.
- Bij MyCom de Samsung NP370R5E-A03NL-3rd. i5-3210-M.
Hartelijk dank voor jullie reacties!