Ik heb een nieuwe kamergenoot die constant videos streamt waardoor de ping(en packet loss) nu ongeveer 1/3 van de tijd extreem hoog zijn, wat gamen zo goed als onmogelijk maakt. Ik heb al online naar oplossingen gezocht, maar de meeste van die oplossingen gaan ervan uit dat je iemand bent met zeer veel ervaring met routers en een begrijpbaar model. Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 router-modem en kan nergens vinden hoe ik bandbreedte gebruik kan limiteren ofzo. Kan iemand helpen?
Technische oplossingen voor sociale problemen zijn zelden bevredigend inderdaad.
Ik zou idd met je kamergenoot praten. Maar je kunt zo'n Zyxel denk ik wel instellen dat jouw pc (op basis van MAC of IP adres) hoogste prioriteit heeft, dat zal wel helpen.
Edit: zoals hieronder gezegd is wat ook bedoelde, de QoS settings.
Edit: zoals hieronder gezegd is wat ook bedoelde, de QoS settings.
[ Voor 16% gewijzigd door !null op 25-09-2013 19:18 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Begin inderdaad met praten als dat niet werkt heeft een Zyxel modem (tenminste de p2601) vrij uitgebreide QoS instellingen daar zou je een heel eind moeten kunnen komen..
Ik heb al gepraat, maar we willen allebei liever niet stoppen met ons momenteel internetgebruik. Zoals je waarschijnlijk weet hebben de meeste streaming services niet alle bandbreedte nodig, maar bufferen telkens een klein stukje met de gehele bandbreedte en laten dan vervolgens weer een paar seconden mijn computer alles gebruiken. Als ik een gewone limiet erop kan zetten hebben we allebei geen last van elkaar.
QoS dus, wat hierboven al genoemd wordt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb geen idee hoe de qos settings van deze router werken. Hij heeft aparte classifiers en queues(?) in plaats van prioriteiten zoals je bij de meeste guides online vindt. Dat is waarom ik hier om hulp vroeg.
Welke guides heb je gevonden?
Ik denk dat deze het goed beschrijft.
Ik denk dat deze het goed beschrijft.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Pagina: 1