Toon posts:

Vraag over game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Zou ik met dit lijstje de toekomstige game's zoals BF4 en GTA5 (als ie uitkomt) kunnen spelen?\
En dan wel op medium of high settings.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,70€ 135,70
1ASRock 970 Extreme4€ 76,95€ 76,95
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 236,49€ 236,49
1Western Digital Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Corsair Carbide 200R€ 48,54€ 48,54
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,-€ 69,-
1Seasonic M12II 620W€ 67,40€ 67,40
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 82,27€ 82,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 769,30

Alvast bedankt!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Zou geen probleem mogen zijn. Je kan eventueel een iets goedkopere voeding nemen als je nog wat wilt besparen.
niet moulair: Seasonic S12II-Bronze 520W of XFX Pro 550W
modulair: Seasonic M12II 520W of OCZ OCZ-ZT550W-EU

Moest je later SLI willen gebruiken, dan raad ik een iets zwaardere voeding aan, bijv: Cooler Master GX 750W. Wil je een modulaire, neem dan bijvoorbeeld deze: OCZ OCZ-ZT750W-EU
Bij zwaardere voedingen, wordt het ook al eens de moeite om naar efficiëntere versies te kijken zoals:
be quiet! System Power 7 700W (silver) of be quiet! Straight Power E9 700W (gold)
modulair: Cooler Master V Series V700 (gold)

[ Voor 18% gewijzigd door Robbedem op 25-09-2013 19:21 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Jaa dat zou wel moeten lukken.

Echter heb ik wellicht nog een aantal (kleine) verbeterpunten:

-HDD:
Misschien deze HDD: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Hier een review: http://nl.hardware.info/r...ew-strijd-om-de-terabytes!
De Seagate is net iets beter dan die van WD. Zal wel een klein verschil zijn. Misschien even kosten berekenen in beide gevallen en de goedkoopste optie kiezen.

CPU/Moederbord:
Nog speciale redenen waarom je een 8-core CPU hebt gekozen? Over het algemeen is het niet zo des te meer cores hoe sneller de processor en hoe meer MHz des te sneller. Er komt vaak wel meer bij kijken. Over het algemeen zijn de taken vaak 1,2 of 4 cores werkend (4 cores max). Dus de snelheid wordt dan bij een intel CPU beter benut, ook bij games die CPU afhankelijk zijn scoort intel in een aantal gevallen toch zo'n 10fps beter dan AMD.

Wellicht in de toekomst, door de komst van de nieuwe consoles met een 8-core CPU, zou het nut kunnen hebben. Of dat echt zo is weet je natuurlijk nooit van te voren. Op het moment is Intel per core iig veel sneller dan AMD.

CPU-koeler: Al is je besluit om de 8-core CPU te nemen, raad ik aan deze te overklokken. Dus neem er een goede en aparte CPU koeler bij voor zowel het systeem stiller te maken, en je ruimte te geven om hoger te overklokken. Voor weinig geld is deze erg goed: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Red je misschien wel 5GHz mee.

Voeding: Met een GTX760 heb je ruim voldoende aan een 520W voeding: pricewatch: Seasonic M12II 520W
De GTX760 gebruikt max zo'n 350-380 watt (met overklokte AMD 8-core CPU)
Hoewel het om 620W te kiezen eig. nog niet zo'n gek idee is, wegens dat een voeding het efficienst is bij 50% load. Alleen 520W kan ook ruim!

GPU: Dit is misschien wel een interessante GPU op het moment: pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5
Een hele goede koeler, en hij is al aardig wat overklokt. Dus je haalt er veel prestaties mee. Zal ook beter presteren dan de GTX760. En hij heeft 3GB VRAM wat in de toekomst (BF4 & GTA V wat voordeel kan bieden, al helemaal op hogere resolutie).
De 7970 zal zo'n 400W max verbruiken (incl. 5GHz overklok), misschien is 620W hier wel handig voor...
De reden van de prijsverlaging is dat AMD een nieuwe generatie released deze week (als het goed is) dus dan komen er nieuwe GPU's. Misschien is het wel waard om die release af te wachten, anders loop je gelijk alweer een generatie achter. Het verschil is vaak wel merkbaar tussen de oude en nieuwe generatie kaarten, qua vooruitgang qua prestaties.
Hoewel deze kaart nu wel erg goedkoop is...

Zie maar wat je kiest
Succes!

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:19:

-HDD:
De Seagate is net iets beter dan die van WD. Zal wel een klein verschil zijn. Misschien even kosten berekenen in beide gevallen en de goedkoopste optie kiezen.

CPU/Moederbord:
Nog speciale redenen waarom je een 8-core CPU hebt gekozen? Over het algemeen is het niet zo des te meer cores hoe sneller de processor en hoe meer MHz des te sneller. Er komt vaak wel meer bij kijken. Over het algemeen zijn de taken vaak 1,2 of 4 cores werkend (4 cores max). Dus de snelheid wordt dan bij een intel CPU beter benut, ook bij games die CPU afhankelijk zijn scoort intel in een aantal gevallen toch zo'n 10fps beter dan AMD.

Wellicht in de toekomst, door de komst van de nieuwe consoles met een 8-core CPU, zou het nut kunnen hebben. Of dat echt zo is weet je natuurlijk nooit van te voren. Op het moment is Intel per core iig veel sneller dan AMD.

CPU-koeler: Al is je besluit om de 8-core CPU te nemen, raad ik aan deze te overklokken. Dus neem er een goede en aparte CPU koeler bij voor zowel het systeem stiller te maken, en je ruimte te geven om hoger te overklokken. Voor weinig geld is deze erg goed: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Red je misschien wel 5GHz mee.

Voeding: Met een GTX760 heb je ruim voldoende aan een 520W voeding: pricewatch: Seasonic M12II 520W
Hoewel het om 620W te kiezen eig. nog niet zo'n gek idee is, wegens dat een voeding het efficienst is bij 50% load. Alleen 520W kan ook ruim!

GPU: Dit is misschien wel een interessante GPU op het moment: pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5
Een hele goede koeler, en hij is al aardig wat overklokt. Dus je haalt er veel prestaties mee. Zal ook beter presteren dan de GTX760. En hij heeft 3GB VRAM wat in de toekomst (BF4 & GTA V wat voordeel kan bieden, al helemaal op hogere resolutie).
De 7970 zal zo'n 400W max verbruiken (incl. 5GHz overklok), misschien is 620W hier wel handig voor...
De reden van de prijsverlaging is dat AMD een nieuwe generatie released deze week (als het goed is) dus dan komen er nieuwe GPU's. Misschien is het wel waard om die release af te wachten, anders loop je gelijk alweer een generatie achter. Het verschil is vaak wel merkbaar tussen de oude en nieuwe generatie kaarten, qua vooruitgang qua prestaties.

Zie maar wat je kiest
Succes!
Bedankt voor je berichtje, ik ga hem nu toch zoiezo nog niet kopen, pas over een maand of 7 a 8.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
"Bedankt voor je berichtje, ik ga hem nu toch zoiezo nog niet kopen, pas over een maand of 7 a 8."

Lol. Dude, waar ben jij mee bezig?

• Pancrasser
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
Je kunt maar beter goed voorbereid zijn. (zal hij gedacht hebben) :P

• H45te
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01-2025
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor je berichtje, ik ga hem nu toch zoiezo nog niet kopen, pas over een maand of 7 a 8.
Misschien heb jij het zelf niet door maar jij bent best goed aan het trollen :D

Over 3-4 maanden zal jouw lijstje al niet meer "geschikt" zijn voor een pc met een goede prijs/kwaliteit houding, laat staan over 7-8 maande :p

Het is volkomen nutteloos om nu al een pc samen te stellen voor een half jaar later, gezien hoe snel de prijzen fluctueren. Het is daarom beter om aan een samenstelling te denken voor iets wat jij een paar dagen later/week gaat kopen.
mirno schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:19:

-HDD:

CPU/Moederbord:

Zie maar wat je kiest
Succes!
Man, hij heeft jou goed te pakken gehad :D

[ Voor 69% gewijzigd door H45te op 25-09-2013 21:23 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:02

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:28:
[...]

Mirno is dus erg uitgebreid bezig geweest voor jou en dan kom je met ja maar ik koop over 8 maanden pas wat. Beetje jammer dit. :X

ps: het is sowieso.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:34:
"Bedankt voor je berichtje, ik ga hem nu toch zoiezo nog niet kopen, pas over een maand of 7 a 8."

Lol. Dude, waar ben jij mee bezig?
Jullie bedoelen dus als ik over 7 a 8 maanden deze parts nog is ga bekijken dat ze erg in prijs zijn gedaald, waardoor ik betere dingen zou kunnen halen.

Sorry als je boos bent :$

En ik vroeg eigenlijk ook of ik gewoon deze bepaalde game's zou kunnen spelen, ik vroeg niet of dit een goede lijst was.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 22:47 ]

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:10
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:45:
[...]

Jullie bedoelen dus als ik over 7 a 8 maanden deze parts nog is ga bekijken dat ze erg in prijs zijn gedaald, waardoor ik betere dingen zou kunnen halen.

Sorry als je boos bent :$

En ik vroeg eigenlijk ook of ik gewoon deze bepaalde game's zou kunnen spelen, ik vroeg niet of dit een goede lijst was.
7 of 8 maanden klinkt niet zo heel veel, maar in hardware is dat ongeveer een eeuw. Hardware wordt ontzettend snel heel veel beter. Zo wordt bijvoorbeeld op dit exacte moment dat ik dit typ de nieuwe AMD-kaarten aangekondigt, die er veelbelovend uitziet.

Over 7-8 maanden zullen we waarschijnlijk een lijstje aanraden waarvan geen 1 van de items die we nu zouden aanraden op zou staan.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Over 7-8 maand is met een beetje geluk ook Steamroller [?] uitgebracht, met nog meer geluk ook in octacore versies. Intel zal dan ook vast wel weer wat bedacht hebben.

Dus ja, 8 maanden is heel lang in computerland. Al zullen ook wel wat dingen hetzelfde zijn hoor: koeler, SSD, kast, voeding.

Maar wss een andere cpu en andere videokaart.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1