Beste Tweakers,
Op het moment is mijn 32" HD ready tv toch wel erg verouderd. Zal zeker een jaartje of 8 (te) oud zijn.
Wat wil je doen de tv?
In principe niet heel speciaal veel...
Aansluiten op decoder en op de mediaplayer. Beide via HDMI.
Wat mag de tv gaan kosten?
Ik hoef niet de meest high end tv en dacht daarom dat een budget van zo'n €500 wel voldoende moet zijn. Enige rek is wel mogelijk, mocht het de meerprijs waard zijn.
Heb je nog voorkeur voor bepaalde merken?
Aangezien ik de meeste recente tv's ken van Samsung en LG, zou ik zeggen dat deze merken mij het meest aanspreken. Dit betekend natuurlijk niet dat een ander merk niet tot de mogelijkheden behoort.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe zijn de volgende allemaal wensen en geen keiharde eisen.
- LCD i.p.v. Plasma
- HDD USB in (voor films direct kijken vanaf de hardeschijf)
* Ondersteuning voor .srt (ondertitel)files
- +- 40", dit komt nog niet heel erg nauw, zeg zo tussen de 38 en 46"
- VESA-mount
- 3D en SmartTV zijn geen vereiste, maar natuurlijk wel mooi meegenomen
- Optical audio uit
- Design
* Dunne bezel
* Stevige voet, de tv staat namelijk (vooralsnog) op een soort uitschuifbare plank boven een tv-meubel.
Als laatste vroeg ik mij af hoe het zit met het aantal Hertz van een tv. Lees vanaf over 'standaard' Hertz en geoptimaliseerde. En dat ik daarbij vooral naar de standaard Hertz moet kijken.
Kan ik bij dit budget al 100 Hertz 'eisen'? Of het is verschil niet zo duidelijk merkbaar?
Zelf had ik de volgende opties gevonden, maar zie op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer:
Samsung UE40EH5000
Samsung UE40EH6030
LG 47LA6134
Samsung UE40F6400
Op het moment is mijn 32" HD ready tv toch wel erg verouderd. Zal zeker een jaartje of 8 (te) oud zijn.
Wat wil je doen de tv?
In principe niet heel speciaal veel...
Aansluiten op decoder en op de mediaplayer. Beide via HDMI.
Wat mag de tv gaan kosten?
Ik hoef niet de meest high end tv en dacht daarom dat een budget van zo'n €500 wel voldoende moet zijn. Enige rek is wel mogelijk, mocht het de meerprijs waard zijn.
Heb je nog voorkeur voor bepaalde merken?
Aangezien ik de meeste recente tv's ken van Samsung en LG, zou ik zeggen dat deze merken mij het meest aanspreken. Dit betekend natuurlijk niet dat een ander merk niet tot de mogelijkheden behoort.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe zijn de volgende allemaal wensen en geen keiharde eisen.
- LCD i.p.v. Plasma
- HDD USB in (voor films direct kijken vanaf de hardeschijf)
* Ondersteuning voor .srt (ondertitel)files
- +- 40", dit komt nog niet heel erg nauw, zeg zo tussen de 38 en 46"
- VESA-mount
- 3D en SmartTV zijn geen vereiste, maar natuurlijk wel mooi meegenomen
- Optical audio uit
- Design
* Dunne bezel
* Stevige voet, de tv staat namelijk (vooralsnog) op een soort uitschuifbare plank boven een tv-meubel.
Als laatste vroeg ik mij af hoe het zit met het aantal Hertz van een tv. Lees vanaf over 'standaard' Hertz en geoptimaliseerde. En dat ik daarbij vooral naar de standaard Hertz moet kijken.
Kan ik bij dit budget al 100 Hertz 'eisen'? Of het is verschil niet zo duidelijk merkbaar?
Zelf had ik de volgende opties gevonden, maar zie op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer:
Samsung UE40EH5000
Samsung UE40EH6030
LG 47LA6134
Samsung UE40F6400