Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Advies] Aankoop nieuwe +-40" TV

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:17

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op het moment is mijn 32" HD ready tv toch wel erg verouderd. Zal zeker een jaartje of 8 (te) oud zijn.

Wat wil je doen de tv?
In principe niet heel speciaal veel...
Aansluiten op decoder en op de mediaplayer. Beide via HDMI.

Wat mag de tv gaan kosten?
Ik hoef niet de meest high end tv en dacht daarom dat een budget van zo'n €500 wel voldoende moet zijn. Enige rek is wel mogelijk, mocht het de meerprijs waard zijn.

Heb je nog voorkeur voor bepaalde merken?
Aangezien ik de meeste recente tv's ken van Samsung en LG, zou ik zeggen dat deze merken mij het meest aanspreken. Dit betekend natuurlijk niet dat een ander merk niet tot de mogelijkheden behoort.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe zijn de volgende allemaal wensen en geen keiharde eisen.
- LCD i.p.v. Plasma
- HDD USB in (voor films direct kijken vanaf de hardeschijf)
* Ondersteuning voor .srt (ondertitel)files
- +- 40", dit komt nog niet heel erg nauw, zeg zo tussen de 38 en 46"
- VESA-mount
- 3D en SmartTV zijn geen vereiste, maar natuurlijk wel mooi meegenomen
- Optical audio uit
- Design
* Dunne bezel
* Stevige voet, de tv staat namelijk (vooralsnog) op een soort uitschuifbare plank boven een tv-meubel.

Als laatste vroeg ik mij af hoe het zit met het aantal Hertz van een tv. Lees vanaf over 'standaard' Hertz en geoptimaliseerde. En dat ik daarbij vooral naar de standaard Hertz moet kijken.
Kan ik bij dit budget al 100 Hertz 'eisen'? Of het is verschil niet zo duidelijk merkbaar?

Zelf had ik de volgende opties gevonden, maar zie op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer:
Samsung UE40EH5000
Samsung UE40EH6030
LG 47LA6134
Samsung UE40F6400

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
interessante topic, ik kan alvast een van je vragen beantwoorden door hier in dit forum wat andere dingen te lezen.
Het standaard aantal herzen is hoe snel de tv echt kan verversen. Ze kunnen alleen door elk frame het backlight even te laten knipperen het idee geven dat je nog meer beelden per seconde kan zien. (correct me if I am wrong). Dit is dus niet heel nuttig op zichzelf.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 16:07
Ik heb deze sinds een paar weken in mijn kamer hangen: pricewatch: Philips 42PFL3208H Zwart

Doet wat het moet doen en kost niet veel. Bezel aan de zijkant en bovenkant is naar schatting hier zo'n 1,5 cm. Bezel aan de onderkant een centimetertje of 5 aan het breedste punt (schatting).

Heeft een paar dagen op een voet gestaan en deze is stevig genoeg. Nu hangt hij netjes aan de muur :).

Hier zijn wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/09/26/IMG20130926093436.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/09/26/IMG20130926093444.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/09/26/IMG20130926093500.jpg

Ik moet de plastic er zelf nog van halen :9 + da kabels eens wegwerken :+

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
De volgende tv heb ik op dit moment op het oog...
LG 42LA6208

Wat denken jullie?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Mijn advies is om toch misschien wat door te sparen.
Als jij een mindere TV koopt die redelijk goedkoop is ben je er wellicht snel op uitgekeken. Dit was bij mij in ieder geval wel zo. Na het advies van me broer gekregen te hebben heb ik nu ook een Samsung F7000 gekocht en ga er zeker niet vanuit dat ik hier met drie maanden op uit gekeken ben.

Verder zal ik toch adviseren om van LG af te blijven ondanks dat ze er best leuk uitzien (het oog wilt ook wat :)). Ik heb veel problemen gelezen en hierbij zijn de budget modellen 50 Hertz. Ik raad aan om te kijken naar "standaard" 100 Hertz. De geoptimaliseerde Hertz vind ik zelf een verkoop praatje en ikzelf let er niet heel erg op.

De overige wensen zitten zowat op elke recente TV dus dit lijkt me geen probleem. Een "budget" Samsung TV is misschien wel de beste keuze gezien je hier een Evolution kit aan kan hangen en je dus niet direct een nieuwe TV hoeft te kopen.

Mijn meningen over merken:
- Samsung erg tevreden
- Phillips leuke TV's Smart tv is echter om te huilen.
- LG afblijven!
- Panasonic leuke TV's (plasma) wel boven je budget.
- Toshiba ook afblijven.
- Sony geen ervaring mee.

Dit zijn echter mijn bevindingen van TV's en sommige mensen zullen hier heel anders over denken. Uiteindelijke moet jij de knoop doorhakken en een keuze maken. Vandaar het advies.

ps: mijn moto is met Tv's ook "Minimaal boven de 5xxx serie, dat scheelt vaak al een hoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 26-09-2013 12:25 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35

St@m

@ Your Service

ChillPascal schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:11:
De volgende tv heb ik op dit moment op het oog...
LG 42LA6208

Wat denken jullie?
Super tv! Haarscherp beeld, ik heb de 50"variant. Ik denk het beste model wat er op de "budgetmarkt" te krijgen is. "Afblijven van LG" slaat nergens op. Vriend van me heeft een 55" Samsung gekocht..
pricewatch: Samsung UE55F8000 Zwart
En dat beeld is echt heel slecht in vergelijking met mijn LG, maar goed hij kijkt out of the box, en ik heb de instellingen aangepast.

Verder raad ik je aan om hier alle topics van de grote merken door te lezen, bijna iedere tv die wordt besproken is ook in een kleinere of grotere maat te krijgen, zo krijg je toch een goed beeld van de verschillende tv's en hun mogelijkheden.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 26-09-2013 12:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Famous

Famous

R 400+

St@m schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:46:
[...]

Super tv! Haarscherp beeld, ik heb de 50"variant. Ik denk het beste model wat er op de "budgetmarkt" te krijgen is. "Afblijven van LG" slaat nergens op. Vriend van me heeft een 55" Samsung gekocht..
pricewatch: Samsung UE55F8000 Zwart
En dat beeld is echt heel slecht in vergelijking met mijn LG, maar goed hij kijkt out of the box, en ik heb de instellingen aangepast.

Verder raad ik je aan om hier alle topics van de grote merken door te lezen, bijna iedere tv die wordt besproken is ook in een kleinere of grotere maat te krijgen, zo krijg je toch een goed beeld van de verschillende tv's en hun mogelijkheden.
Daarom zeg ik ook:
Dit zijn echter mijn bevindingen van TV's en sommige mensen zullen hier heel anders over denken. Uiteindelijke moet jij de knoop doorhakken en een keuze maken. Vandaar het advies.

Afblijven van LG is niet alleen gebaseerd op mijn eigen mening, ook ervaringen in de vriendengroep.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35

St@m

@ Your Service

Famous schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:57:
[...]

Daarom zeg ik ook:

Afblijven van LG is niet alleen gebaseerd op mijn eigen mening, ook ervaringen in de vriendengroep.
Je geeft het advies "Afblijven van LG" op basis van "Ik heb veel problemen gelezen en hierbij zijn de budget modellen 50 Hertz"
Dat is toch geen advies?
Met welk 2012/2013 model van LG heb je ervaring? En wat beviel er precies niet? Zelfde geldt voor Toshiba waarvan je ook zegt "afblijven".

@TS, ga ook eens in de winkel kijken naar wat je mooi vind. Bij een kleinere zaak dan MediaMarkt mag je soms wel eigen content draaien om te zien of de tv aan je wensen voldoet.

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 26-09-2013 13:06 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Famous

Famous

R 400+

Scheelt dat er meer in het bericht staat dan alleen afblijven van LG ;) Hierbij ziet de TS "door de bomen het bos niet meer" vandaar mijn mening.
Maar goed laten we ontopic blijven..

• S1NN3D
  • Niet online
Het is inderdaad een goed idee om diverse topics van de bekendere merken door te lezen om een idee te krijgen hoe er over bepaalde merken/type gedacht wordt.

Zelf heb ik een tijdje een lcd van LG gehad. Het beeld en de werking van het toestel heb ik nooit geweldig gevonden. Sinds 2 jaar staat er een plasma van Panasonic en daarover ben ik erg tevreden. Het beeld is vele malen beter dan welke lcd ik ooit heb gezien bij familie/vrienden.

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen en meningen. Aan TS om tussen al deze een keuze te maken. Mijn advies zou zijn om nog even door te sparen en de ST60 van Panasonic te halen.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Hm, buiten het feit dat het een LG was hoor ik toch aan veel kanten dat 100Hz het toch wel waard is.

Vandaar dat de keuze op dit moment op de Samsung UE46EH6030 valt.
Iemand?

• Snowhite0901
toevallig had ik die ook gevonden. Komt best goed uit de reviews . Heeft alleen raar genoeg geen ARC. Jammer dat ik hier niet op kan zoeken op tweakers. Ik zoek dat wel ivm mijn receiver.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Waarom heb je arc nodig dan, kan je niet met een optische kabel weer heen?

Daarnaast kon ik deze tv uberhaupt niet vinden op Tweakers...

• Snowhite0901
sorry zag dat ik een fout heb gemaakt in mijn link... is aangepast. Lijkt mij ideaal maar een kabel naar mijn tv te hebben lopen.

• S1NN3D
  • Niet online
ChillPascal schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:09:
Waarom heb je arc nodig dan, kan je niet met een optische kabel weer heen?

Daarnaast kon ik deze tv uberhaupt niet vinden op Tweakers...
Een optische kabel kan geen moderne codecs zoals Dolby TrueHD en DTS-HD doorgeven. Qua geluidskwaliteit zul je deze dan gaan missen. Aansluiten via HDMI is beter dus is een feature als ARC wel handig.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Een bekende, welke bij de BCC werkzaam is, heeft mij de Samsung UE40F6320 aangeraden. Is een 100Hz paneel. Kan alleen verder weinig over dit toestel vinden op Tweakers e.d.

• Snowhite0901
het is de engelse lijn volgens mij (?). In europa staat EH voor lcd/led televisie Dus let op: Wrs zal dit niet met een nederlandse CI+ module werken. Het zal denk ik wel overeenkomen met een europees type maar ik weet niet welke.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Snowhite0901 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:02:
het is de engelse lijn volgens mij (?). In europa staat EH voor lcd/led televisie Dus let op: Wrs zal dit niet met een nederlandse CI+ module werken. Het zal denk ik wel overeenkomen met een europees type maar ik weet niet welke.
Eh.. nee. De 'E' uit 'EH' staat voor het bouwjaar. Alle Samsung televisies uit het bouwjaar 2012 hebben een 'E' waar alle televisies uit het bouwjaar 2013, vrij logisch, een 'F' hebben.

De eerste twee letters uit het typenummer van Samsung vertellen de techniek achter het paneel:

LE = LCD met CCFL backlight
UE = LCD met LED backlight
PS = Plasma

Het is echter inderdaad geen Nederlands model en waarschijnlijk voor de Engelse markt bedoeld. De kans is er dus dat bepaalde functies in deze televisie niet zullen werken in Nederland. Houd daar rekening mee.

Mocht je trouwens geïnteresseerd zijn in Hertz en hoe het werkt, zou je eens DIT kunnen lezen. Het is een flinke tekst, maar zelfs mijn moeder kan deze tekst begrijpen met de illustraties.

• Snowhite0901
bedankt voor deze verheldering. Is een duidelijk verhaal zo!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Bedankt,
Alleen gaat het niet meer over het model welke ik nu op het ook heb, he?
Of gaat dit nog wel over de UE40F6320

[ Voor 16% gewijzigd door ChillPascal op 27-09-2013 15:29 ]

• Famous

Famous

R 400+

ChillPascal schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:28:
Bedankt,
Alleen gaat het niet meer over het model welke ik nu op het ook heb, he?
Of gaat dit nog wel over de UE40F6320
Het gaat ook om de door jou aangewezen TV.
Hier heb je ook de pricewatch: Samsung UE40F6100 Zwart in scheelt 100 euro (verschil weet ik nu niet, zelf even vergelijken).

Ben je al naar een winkel geweest om TV's met elkaar te vergelijken?

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Ah bedankt, ziet er goed uit!

Helaas 'maar' 2 HDMI ingangen. Met mijn mediaspeler en decoder blijft er al geen meer over.

Wat betekend het voor mij, als consument, dat de tv niet in de line up van Samsung Nederland staat?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier nog een ervaring met LG

Hier staat de 42LA6208 (Full HD smart TV, Passief 3D, 3x HDMI, 1x scart en 1x component).
Wat belachelijk veel TV voor weinig geld!

Mooi beeld, smart tv is super (snel en veel functies), 3D is leuk.

Minpuntje....het geluid is minder en heeft eigenlijk een externe speaker nodig.

Ik zou er toch een keertje naar kijken ergens, voordat je je uiteindelijke keus maakt.

Succes!

Te koop....

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 23:47
Als ik een nieuwe TV ga kopen ga ik er ook eerst een kwartier mee spelen. Mijn huidige pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT30 heeft erg mooi beeld, maar de zenderinformatie loopt altijd een aantal seconden achter. Als ik zap naar Nederland 3 bijvoorbeeld laat hij eerst de programmainformatie zien van het programma dat daarvoor werd uitgezonden. Pas na een seconde of 5 laadt ie het huidige programma.

Ik kan hierdoor dus niet zappen door alleen naar de programmainformatie te kijken en dit is vervelend. Mijn volgende TV zal ik dus gaan testen op dit soort ongein.

Moraal van dit verhaal: test het toestel

[ Voor 3% gewijzigd door HenkEisDS op 01-10-2013 13:02 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aan de andere kant zal er met elk toestel wel iets zijn en daar kom je pas achter wanneer je 'm een tijdje in gebruik hebt.

Te koop....

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Ook ik vraag me af wat mensen tegen LG hebben. De wit en kleurwaardes ogen veeeel beter in mijn ogen, alleen zijn de zwartwaardes wat minder. Ook werd het 3D gemiddeld "Goed" bij hun.

Zelf heb ik de LG 42LM3450 - Die was toendertijd 420 en geeft echt belachelijk goede kwaliteit voor zo'n budgetprijs!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Dimens
Chris van der G schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:29:
Ook ik vraag me af wat mensen tegen LG hebben. De wit en kleurwaardes ogen veeeel beter in mijn ogen, alleen zijn de zwartwaardes wat minder. Ook werd het 3D gemiddeld "Goed" bij hun.
Zoals ik al eerder aan had gegeven, is dit een kwestie van de kleurtemperatuur of witbalans veranderen. Dat geldt ook voor modellen van LG aangezien die ook niet altijd een goede kleurtemperatuurwaarde van 6500 kelvin weergeven.

• Dimens
ChillPascal schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:25:
Ah bedankt, ziet er goed uit!

Helaas 'maar' 2 HDMI ingangen. Met mijn mediaspeler en decoder blijft er al geen meer over.
Ben je overigens bekend met de Common Interface module en jouw provider?
Wat betekend het voor mij, als consument, dat de tv niet in de line up van Samsung Nederland staat?
Geen ondersteuning en mogelijk functies die niet naar toebehoren werken.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Ja ben ik mee bekend, maar gaat m niet worden.

Glasvezel van Concepts (Telfort)

Edit:
Ik neig wel steees meer richting de LG

[ Voor 23% gewijzigd door ChillPascal op 02-10-2013 09:06 ]

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Hm, ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Zie vaak door de bomen het bos niet meer...
Is bijvoorbeeld 100 hz echt een must? Passief en active HD, zelfs LCD en Plasma.

Heb al vanalles gegoogled, vrijwel altijd is het anwoord: afhankelijk van je situatie...

Iemand die voor mijn situatie een goed oplossing, in de vorm van een tv heeft?

• Snowhite0901
die 100 hz was al uitgelegd. De reacties zijn samengevat volgens mij die samsungs of een lg in die range

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Gezien de recente bevesitingen van de Media Markt (BTW weg ermee!), worden een aantal nieuwe toestel vrij interessant binnen 't budget tot zo'n €600,-

De voornaamste is denk ik de Panasonic 42ST60

Nu is mijn vraag zowel simpel als lastig: Is dit de beste TV voor deze prijs? Of kan ik wellicht beter voor een LCD/LED TV gaan?

• S1NN3D
  • Niet online
Als je het door jou aangehaalde topic doorneemt, zul je zien dat Tweaker BlackMage de actievoorwaarden van vorig jaar heeft gepost. De plasma's van Panasonic zijn in principe uitgezonderd. Misschien krijg je het bij een vestiging voor elkaar om toch korting te krijgen.

Edit:
ChillPascal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:49:
Nu is mijn vraag zowel simpel als lastig: Is dit de beste TV voor deze prijs?
Ja, dit is de beste tv voor zijn geld.
Of kan ik wellicht beter voor een LCD/LED TV gaan?
Dat is aan jou om te kiezen. Zelf zou ik zo'n tv niet willen hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door S1NN3D op 13-01-2014 12:32 ]

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
S1NN3D schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:29:
Als je het door jou aangehaalde topic doorneemt, zul je zien dat Tweaker BlackMage de actievoorwaarden van vorig jaar heeft gepost. De plasma's van Panasonic zijn in principe uitgezonderd. Misschien krijg je het bij een vestiging voor elkaar om toch korting te krijgen.
Dank voor je reactie. Dit is wel balen.
Maar zie toch nog wel een mogelijkheid. Het is vrij duidelijk dat het steeds minder plasma wordt en als ik mij niet vergis zijn bijna alle fabrikanten er onderhand mee gestopt of hebben een stop aangekondigd.

Zie dan ook geen reden om deze modellen uit te sluiten van deze actie.

Hopen dan maar... _/-\o_
Dat is aan jou om te kiezen. Zelf zou ik zo'n tv niet willen hebben.
Je bedoelt de LCD/LED's neem ik aan, of bedoel je dat je geen plasma TV zou willen hebben?

• S1NN3D
  • Niet online
ChillPascal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:49:
Je bedoelt de LCD/LED's neem ik aan, of bedoel je dat je geen plasma TV zou willen hebben?
Ik bedoel dat ik geen lcd televisie in huis zou willen hebben. Heb een dergelijk toestel wel eens gehad maar ik vind het helemaal niets. Ben nu zo'n 2,5 jaar plasma-kijker en heb er spijt van dat ik die stap niet eerder gemaakt heb. Zo veel mooier. Gezien de aangekondigde productiestop van Panasonic heb ik onlangs de 42 inch GT30 een upgrade gegeven naar een 50 inch GT60. Zodoende kan ik voorlopig vooruit. Oled is nog niet zo ver dat je het goed en betaalbaar kan neerzetten. En tot die tijd wil ik voorkomen dat ik nog een tijd naar een lcd zou moeten kijken.
Pagina: 1