Dag tweakers & bouwers,
Na een aantal jaren probleemloos gebruik gemaakt te hebben van een Acer Aspire X3300 uitgebreid met een 2TB HDD, Corsair memory 8GB en Windows 8; meende ik dat het tijd was voor een nieuwe HTPC.
Uiteindelijk was dit de keuze voor mijn nieuwe HTPC:
De volgende onderdelen komen uit de oude HTPC: WD Green 2TB & Corcair Vengeance 8GB
De Crucial m4 uit mijn gaming PC, waar windows 7 op heeft gestaan.
Nu mijn probleem...
Ik heb nu al twee keer meegemaakt in 3 weken tijd dat ik van windows 8 de melding krijg: " Your PC ran into a problem. This problem caused your PC to restart"
In het klein wordt nog verwezen naar een *.sys file. (syso64.sys meen ik).
De automatic repair van windows werkte niet. Ik kreeg het alleen opgelost door 'Refresh your PC', maar naar 3 weken sluipt er weer een probleem in. En op deze manier verlies ik al mijn instellingen en programma's (oa. XBMC, CounchPotato, Sickbeard).
De windows 8 heb ik vanuit een USB stick geinstalleerd. (digital download)
Hebben andere HTPC bouwers die de BBG van jan 2013 gebruikt hebben, dezelfde problemen gehad?
Of
Heeft iemand de gouden tips?
Kan het te maken hebben met de configuratie/firmware van de SSD, moederbord, memory?
Ik heb alle instellingen op standaard gelaten, behalve de fan speed vd cpu.
Alvast bedankt,
Mark
Na een aantal jaren probleemloos gebruik gemaakt te hebben van een Acer Aspire X3300 uitgebreid met een 2TB HDD, Corsair memory 8GB en Windows 8; meende ik dat het tijd was voor een nieuwe HTPC.
Uiteindelijk was dit de keuze voor mijn nieuwe HTPC:
De volgende onderdelen komen uit de oude HTPC: WD Green 2TB & Corcair Vengeance 8GB
De Crucial m4 uit mijn gaming PC, waar windows 7 op heeft gestaan.
Nu mijn probleem...
Ik heb nu al twee keer meegemaakt in 3 weken tijd dat ik van windows 8 de melding krijg: " Your PC ran into a problem. This problem caused your PC to restart"
In het klein wordt nog verwezen naar een *.sys file. (syso64.sys meen ik).
De automatic repair van windows werkte niet. Ik kreeg het alleen opgelost door 'Refresh your PC', maar naar 3 weken sluipt er weer een probleem in. En op deze manier verlies ik al mijn instellingen en programma's (oa. XBMC, CounchPotato, Sickbeard).
De windows 8 heb ik vanuit een USB stick geinstalleerd. (digital download)
Hebben andere HTPC bouwers die de BBG van jan 2013 gebruikt hebben, dezelfde problemen gehad?
Of
Heeft iemand de gouden tips?
Kan het te maken hebben met de configuratie/firmware van de SSD, moederbord, memory?
Ik heb alle instellingen op standaard gelaten, behalve de fan speed vd cpu.
Alvast bedankt,
Mark