Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.BAK file openen op een standalone systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Mijn chef wilt dat ik wat ervaring op ga doen met SQL, kortom wat handigheid krijgen in het maken van queries en stored procedures om zo buiten onze standaard reporting tools info uit de database te krijgen.
Nu heb ik een laptop waarmee ik dus standalone een backup van onze database (.BAK file) wil benaderen om zo zonder risico's voor de live database te kunnen oefenen.
Op mijn werk PC kan ik dit al wel via een read-only user op de live database (daar gebruik ik MS SQL Server Management Studio 2008 voor) maar ik wil dit dus ook vanuit thuis op de laptop kunnen.

Wat heb ik nodig en moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen?

Ik heb dit probleem al aan meneer Google voorgelegd maar die gaat er van uit dat ik dus een server heb om te benaderen. Die heb ik dus nog niet, ik ga er van uit dat ik die op de een of andere manier moet simuleren en de backup van de database daarop moet draaien... Ik weet alleen niet hoe!

p.s. als jullie een betere topic title kunnen bedenken laat het dan a.u.b. weten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 15:59 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De bakfile is een backupfile van een SQL database.
Als je daar wat mee wil zul je die toch echt moeten restoren naar een SQL server. Je hebt dus een SQL server nodig :)

En dat zou je bv op je eigen laptop kunnen installeren als het een testsituatie betreft.

[ Voor 21% gewijzigd door Oogje op 25-09-2013 16:01 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-11 11:04
JE kan met sql express lokaal op je laptop installeren en daar de backup op restoren.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 12:13
Installeer een server in VMware Player en installeer daar SQL op. Vervolgens kan je ermee gaan spelen.

Indien je niet snapt waarom je aan alleen een bak file niets hebt zou ik me eerst verdiepen in de werking van SQL.

Wilde altijd al iets over computers weten

Verwijderd

Topicstarter
SirDarkAngel schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:13:
Installeer een server in VMware Player en installeer daar SQL op. Vervolgens kan je ermee gaan spelen.

Indien je niet snapt waarom je aan alleen een bak file niets hebt zou ik me eerst verdiepen in de werking van SQL.
Ik snap dat ik aan de .BAK alleen niets heb, dacht dat ik dat in de FP wel duidelijk had gemaakt.

Ik ga vanavond aan de slag met jullie suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
MoBi schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:03:
JE kan met sql express lokaal op je laptop installeren en daar de backup op restoren.
Zo simpel was het inderdaad, gelukt! Thanks :)
Pagina: 1