Vol bereik, geen stabiele verbinding

Pagina: 1
Acties:

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:28
Hi,

Wij hebben een kantoortje waar het draadloze internet sinds de overstap van ADSL (KPN) naar UPC helemaal niet meer werkt..

Vanaf het modem (met DHCP aan) gaan er een aantal kabels naar switches die diverse laptops met bekabeld internet verbinden. Hier halen ze rond de 90-100 Mbit. Dus prima.

Eerst heb ik geprobeerd om de interne draadloze van het modem te gebruiken maar die functioneert niet. Macbooks en laptops kunnen amper verbinding maken, continu time-out en verbinding valt continu weg.

Toen heb ik geprobeerd om een router er op aan te sluiten, zowel een nieuw netwerk (met eigen DHCP) als een wireless router in bridge modus. Het ging om de TP-Link TL-WR1043ND. Opnieuw, alle clients hebben vol bereik maar draadloos functioneert niet.

Wellicht lag het aan de router dacht ik, dus ik sluit de Linksys E4200 aan. Ook weer vol bereik maar desondanks 5 streepjes verbinding krijg je bijna geen internet pagina's geladen (30 Kb/s en internet valt continu weg).

Er zijn diverse andere draadloze netwerken in de buurt, functionerend op channel 1, 5, 8 en 11. Ik heb vanalles geprobeerd, elk kanaal maar er blijven problemen. Andere fysieke locaties bij plaatsing router werken ook niet. Voor de duidelijkheid: bekabeld functioneert perfect. Het gaat puur om draadloos. Er is dus wel vol bereik op de clients maar verbinding maken gaat niet of amper. Nadat er eindelijk verbinding is gemaakt werkt het internet maar sporadisch..

Ping tijden naar bijv. 4.2.2.2 varieren tussen 700 - 1200 ms en veel timeouts Bij bekabeld is dat iets van 15 ms
Nog even voor de duidelijkheid: het gaat dus om diverse apparaten die allemaal niet of amper verbinding kunnen maken. Stuk of 5-7 laptops/iphones/ipads. Maar ook bij 1 apparaat hapert ie meteen.

Saillant detail: het internet van de buren wordt wel ontvangen en daar kunnen we wel prima op zonder problemen...dat werkt goed..

Vraagje(s)
1. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen. Ik heb nu twee routers + UPC modem geprobeerd.
2. Maakt bridgemodus uit (dus zodat we kunnen printen, ook op draadloos) voor de performance?
3. Moet ik toch nog een ander modem proberen, ondanks dat de clients vol bereik aangeven?
4. Ik wil draadloos internet!! Help

[ Voor 4% gewijzigd door radeoxx op 25-09-2013 15:19 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

Verwijderd

Voor je antwoord:

1: Start eens InSSIDer op een PC die draadloos is (deze hoeft niet op het netwerk aangesloten te zijn via WiFi) Maak een screenshot, en post deze even.

2. Bridge? Van wat? De router moet als een AP (Access Point) staan ingesteld. Er is een HowTo op dit forum te vinden. Performance maakt niet uit.

3. Je kan desnoods een AP met 5GHz proberen. De meeste laptop kunnen dat aan, maar misschien niet alle Android / Apple telefoons.

4. Als het niet lukt, stuur maar een PM. Er zijn nog andere opties. Ik help je wel.

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:28
Hi,

InSSider heb ik niet gedownload omdat het niet gratis te proberen was voor mac. Ik heb wel via Istumbler het netwerk geanalayseerd.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/rdhu5o9sr/Capture4.png

En nog voor de duidelijkheid: Draadloos is het netwerk wat ik heb opgezet maar dus niet functioneert. Het bovenste netwerk is van de buren maar gebruiken we nu tijdelijk..dat werkt overigens wel..

2. Hij is inderdaad Access Point en geen bridge :).

3. Ja dis is wellicht de oplossing maar er zijn wel veel macs die worden gebruikt, vandaar..

Ik hoop enorm dat je me kunt helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door radeoxx op 03-10-2013 14:35 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb