Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik denk dat ik een van de vele ben die deze vraag steld, maar toch ga ik het doen anders kom ik er niet aan uit.
Ik wil graag mijn pc upgraden om meer FPS te krijgen met namen in guild wars 2.
Nu is mijn setup aardig old school, dus enige tips wat me het meeste vooruitgang zal geven voor een redelijke prijs?

Setup:
Moederbord: Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
Processor:AMD Phenom x4 9960 quad core 4x 2,60m mhz
Geheugen KIngston Hyper x 2xgb ddr2
Hardeschijf 3x 1 TB
Videokaart: Ati Radeon x1950xt
voeding: 530 wat

Zoals je ziet behoorlijk oud, maar ben er nog steeds heel blij mee, en wil liever niet een anderepc kopen
Dus enige verbeterpunen voor niet te veel geld als het lan onder of rond 100 euro

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
zoals ik zie kan je proccesor nog gewoon mee net als ?4? gb ram.
de enige die ik zou aanraden is je videokaart.
tweedehands kan je vast wel een leuke 6950 of 7850 halen.
wel even kijken of je voeding het wel aankan. wat is het merk van je voeding? die is best wel belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Wow bedankt voor je supersnelle reactie,
Waarschaanlijk een heele domme vraag maar hoe kan je dit het beste zien, ben vrij nieuw in dit computerwereldje ;)

Zal het verschil groot zijn tussen mijn x1950xt en deze 6950 of 7850?

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kast openmaken en je voeding bekijken ;)

Voor wat betreft je videokaart, hier kun je een overzichtje bestuderen voor een globaal idee van hoe je videokaart presteert in vergelijking met andere kaarten.

De 1950xt staat ongeveer 12 "treden" lager dan een 7850 bijvoorbeeld, dus je kunt er wel vanuit gaan dat het een flinke performanceboost geeft. Voeding is wel belangrijk inderdaad, maar als je vrij nieuw bent in het PC-wereldje is het wel een lastig onderdeel om te vervangen aangezien het veel werk is. Een videokaart is vrij eenvoudig te vervangen. Overigens als ik even snel google naar systeemvereisten voor Guildwars 2 is dat niet zo spectaculair, een iets goedkopere kaart zou ook nog wel voldoen. Dit heeft dan weer als voordeel dat je een zuinigere kaart kunt uitzoeken (een 6670, 7750 bijvoorbeeld).

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
op passmark kan je zien dat de x1950xt 107 punten scoort en de 6950 haalt er 3,508
zelfs als passmark niet helamaal accuraat is is het toch veilig om te zeggen dat de 6950 ongeveer 30 keer zo snel is dan de x1950xt.

als je geen behoefte heb aan het beste van het beste kan je ook dagion's advies opvolgen. dan hou je zelfs nog wat geld in je zak.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:38
Om je nóg verder op weg te helpen hier een linkje naar de V&A sectie. Voor <€100 kan je straks heerlijk gamen met een beduidend hoger FPS. Dit is trouwens voor de HD 6850. Moet nog meer dan genoeg zijn.

De HD 6950 kost toch al snel weer een paar tientjes meer.

Kijk echter wel echt naar je voeding. Je moet wel voldoende jus door je computer kunnen sturen. Maak desnoods een foto als je niet weet waar je naar moet kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Renzzie op 25-09-2013 15:22 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Misschien slim om naar een lokale pc boer te gaan met een nieuwe voeding/videokaart en deze door hem te laten inbouwen als je er zelf niet zeker van bent. Het is vrij gemakkelijk zelf te doen maar dan ben je zeker van een werkend systeem ;).
Pagina: 1