Anoniem: 542890

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar goede oordopjes, graag zou ik ze voor mijn vriendin willen kopen want ze is namelijk gek op muziek en zit daarnaast op de muziekschool. Ik dacht aan de lady gaga heartbeats maar toen ik een beetje aan het surfen was zag ik dat je voor die prijs wel betere zou kunnen vinden. Nou heb ik hier zelf weinig verstand van. Ik was een beetje aan het googlen en kwam op tweakers terecht, ik geloof dat er hier best mensen zijn die mij kunnen helpen ik zou het echt op prijs stellen.

Welke oordoppen kunnen jullie me aanraden(voor dames)?
Waar moet ik op letten bij het kopen van oordoppen?

Ps: prijs klasse max 100euro

:)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik wilde gelijk Alpine gaan aanraden (veel beter dan Vater bijvoorbeeld). Goed merk voor gehoorbescherming namelijk. Maar toen las ik dat je in-ear headphones (kort: in-ears) bedoelde. Misschien kun je daar eens op zoeken zodat je reviews kunt vinden en zo je keuze kunt bepalen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:52:
Ik wilde gelijk Alpine gaan aanraden (veel beter dan Vater bijvoorbeeld). Goed merk voor gehoorbescherming namelijk. Maar toen las ik dat je in-ear headphones (kort: in-ears) bedoelde. Misschien kun je daar eens op zoeken zodat je reviews kunt vinden en zo je keuze kunt bepalen?
Ik zal een kijkje nemen, bedankt voor je post! :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:58

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes zijn voor onderweg en daarmee vallen ze niet binnen Audio en HiFi, maar binnen Overige (zwart-wit, I know).

Bij deze een schopje naar Mobile Aankoopadviesforum omdat het om een aankoopadvies gaat :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
Thnx mod,

Zijn er nog mensen die mij wat kunnen adviseren?

• Joris96
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-05 10:31
Persoonlijk vind ik Sennheiser een uitstekend merk. Vele verschillende oordopjes in vele verschillende prijs categorieën. Sennheiser is een merk waar je waar krijgt voor je geld.
Zo is de sennheiser CX250 een paar zeer goede oordopjes met een zeer redelijke prijs.

Mijn mening?: Koop GEEN beats. Dat is puur zo'n merk dat alleen bekend is vanwege reclames en mensen kopen ze alleen maar voor dat bekende B'tje op de zijkant. Deze oordopjes/headphones hebben een zeer diepe Bass waardoor het veel jongeren aanspreekt. Kwalitatief zijn ze niks waard, echt niet. Maar zoals ik al zei, dat is mijn mening. Ik heb zelf de earpods van apple en voor de prijs die je ervoor betaald (€30) bevallen ze verbazingwekkend goed. Lekkere bass met zuivere tonen en ze zijn nog stevig ook.

Als je van plan bent om wat duurdere oordopjes te kopen, zou ik kiezen voor sennheiser! En dan met name deze http://www.bol.com/nl/p/s...n-zwart/9000000012001856/

Een ander mooi merk is Klipsch, ook kwalitatief erg goed, alleen wel aan de prijzige kant...
http://www.bol.com/nl/p/k...s4i-wit/9200000009415814/

Mijn advies voor het kopen bij oordopjes: Ga vooral niet teveel plakken aan die Bass tonen, klinkt heel aantrekkelijk, maar ga dan toch iets liever voor oordopjes met hoge en zuivere tonen (zoals Sennheiser), daar heb je op langere termijnen veel meer aan.

Het zijn helaas niet bepaalde roze getinte mode statements die ik aankaart maar het zijn kwalitatief GEWELDIGE oordopjes ;) Daarnaast zien de witte klipsch er nog best chique uit ook :D

Hoop dat je hier wat aan hebt!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat luistert je vriendin? Sommige dopjes klinken heel goed bij rock [veel laag, veel hoog, wat minder midden] maar zijn waardeloos voor andere soorten muziek.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Ik ben waanzinnig tevreden van mijn setje Phonak Audéo PFE 112 (zie hier: http://anythingbutipod.co...fect-fit-earphone-review/ ); ik heb ze gekocht na deze review en ze gaan nog steeds mee tot volle tevredenheid.

Voordien had ik de Shure E4 (veel duurder) en de Phonak waren veeeeeel goedkoper, comfortabeler en klinken even mooi (gebalanceerd, gedetailleerd) => ik ben geen echte audifiel maar ergerde me er vaak aan dat dingen die ik wel hoorde op de stereo, onhoorbaar waren met een koptelefoon/oortjes; wel dat heb je zeker niet met een goeie set als deze.

Je vindt ze misschien voor rond de 100€. Prijs dubbel en dik waard!

In België wordt Phonak verdeeld door Lapperre, een keten van winkels voor hoorapparaten etc.

Oh en niet onbelangrijk: de customer service is schitterend; na ongeveer een jaar had ik een barstje in één van de oortjes, en ze hebben me snel en gratis een nieuw setje gestuurd inclusief alle toebehoren (dopjes, filters,...)

[ Voor 19% gewijzigd door Dryhte op 27-09-2013 15:26 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mijn favoriet is de Klipsch S4. De audio kwaliteit is goed en redelijk gebalanceerd. Niet overdreven bas zwaar zoals bijvoorbeeld de beats headsets. Daarnaast zitten ze bij mij veel lekkerder dan de andere headsets die ik heb en ze schermen relatief goed af van omgevingsgeluid.

Qua geluidskwaliteit heb ik wel betere, persoonlijk vind ik mij Shures en B&W's op dit gebied iets beter.

De door Drythe genoemde Phonaks vind ik ook goed voor de prijs.

Als je op zoek bent naar (overdreven) bas-zware in-ears dan maakt Jay's naar mijn idee ook oordoppen met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Beats zou ik ver van blijven, die vind ik zwaar overrated en veel te duur voor wat ze bieden. Ze zijn erg bas-zwaar en daardoor nog wel redelijk geschikt voor sommige moderne muziekstijlen.

Sennheisers zijn naar mijn mening in het algemeen wel behoorlijk, maar niet top. Meestal ook een beetje bas-zwaar.
Pagina: 1