Advies nodig nieuwe Router, Oude routers -> reboots etc.

Pagina: 1
Acties:

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:31
Beste Tweakers,

Vandaag na een jaar of 10 is de maat toch echt vol voor mij, de router met draad en al uit de kast gerukt en op straat gegooid bij het grofvuil. :(
Een D-Link 655. De 'zoveelste' dure router die ik eens aangeschaft heb van rond de 70 euro en kuren vertoont waarbij de fabrikant ze schouders ophaalt en klooi maar wat in de instellingen maar dondersgoed weet dat er van alles mis is in het ding, aangezien ze nu al bij revisie X999 aangekomen zijn van de hardware.

Reboots, connection interrupts, omdat ze te heet worden, de data niet aankunnen enz enz enz.
Dit kastje heeft zich nu net iets minder dan 2 jaar goed gehouden, en google laat zien dat veel mensen ineens last krijgen van een router die zich maf gaat gedragen. Waarom, god mag het weten, er is hier niks veranderd, en na 3 weken roeren in instellingen en klantenservice is de maat dan weer vol.

Van netgear, D-link, linksys, elke keer is het bij aankoop een ''top''router maar na een half jaartje word je ziek van de problemen en komt er weer een nieuwe hardware revisie op de markt en word er geen thuis gegeven van de fabrikant.

Hoe voorkom ik dit in de toekomst? Het enigste wat ik vraag is een Gigabit router met Wireless N die niet vastloopt, crasht en internet goed doorgeeft. Ik heb tot nu het idee elke keer een kat in de zak te kopen zo

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Ik ken een "echte top router": Mikrotik RB951G-2HnD.

Heb zelf ook de nodige ervaring, deze krijg je echt niet zo maar omver.
Tenzij je hem over tien jaar nog hebt...de levensverwachting van een router is echt geen 10 jaar ;-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Klopt. Deze zijn niet "kapot" te krijgen. En anders, de config backuppen, en micht de router helemaal vastlopen, kan je geforceerd de firmware erin zetten, backup terug, en binnen 2 minuten weer online.

• Soullancer
Het lijkt haast een slechte grap als je de router en prijs ziet vergeleken met de modellen van 70 euro bij dlink etc :9. Nooit gehoord van het merk.

Kan er ook niet veel reviews over vinden hoe hij presteert met WLAN bereik op N (geen antenna's?), en de internet snelheid is kwa gbit voor de computers hier.

[ Voor 85% gewijzigd door Soullancer op 28-09-2013 01:42 ]

Verwijderd

Er zijn ook modellen die aansluitingen hebben voor externe antenne's. Meestal moet je een los bordje kopen, een kast, en de antenne's (met aangsloten kabels). Alles wordt compleet geleverd, met schroeven en al. Alleen een 12-24V voeding (minimaal 0.75 A), en klaar.

Jij moet de RB711GA-5HnD hebben. Deze heeft 5 GHz en Gbit aansluiting. Hier de link:

https://www.interprojekt....ethernet-mmcx-p-1174.html

En hier het doosje:

https://www.interprojekt....411711-series-p-1249.html

Hier is de Wiki over Mikrotik:

http://wiki.mikrotik.com/wiki/Main_Page

Als je meer vragen hebt, stuur maar een PM.

• Soullancer
Hehe, helaas kan ik jou geen PM sturen, die optie staat niet aan. ALs je hem aan zou willen zetten graag, heb wel paar vragen!

Verwijderd

Ja, dit is raar. E-mail adres staat er wel als "openbaar en zichtbaar voor anderen".

Misschien mag het niet, maar ik zie geen mogelijkheid om te activeren op mijn profiel.

Hier het adres: veermanh {at} xs4all.nl

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 15:54

TommieW

Numa numa.

Zelf heb ik erg goede ervaringen met de Asus RT-N66U. Hiervoor had ik een D-Link DIR-855 welke ook gigantisch instabiel is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Soullancer
TommieW schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:42:
Zelf heb ik erg goede ervaringen met de Asus RT-N66U. Hiervoor had ik een D-Link DIR-855 welke ook gigantisch instabiel is.
Ik lees op het n66U topic dan weer dat er allemaal switches tussen moeten omdat je snelheid anders kut is van wired en wifi |:( . Lijkt me niet echt de bedoeling van een router a 110 euro?

Lijkt wel alsof je nergens meer een router kan vinden die gewoon draait, niet uitvalt en stabiel is

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08
StormingSoul schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:25:
[...]
......
Lijkt wel alsof je nergens meer een router kan vinden die gewoon draait, niet uitvalt en stabiel is
Dat gevoel ken ik. Ik regelde internet in een studentenhuis (nouja eigenlijk twee, de bovenwoning ook). Ik heb uiteindelijk een TP-link WR1043ND gekocht, dat werkt prima! Zie ook hier voor wat benchmarks:
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view <edit>kijk dan vooral naar het max. aantal verbindingen</edit>

Voor nog wat meer perfomance zou je er voor kunnen kiezen om een los accespoint te nemen, ik heb het idee (bij alle routers) dat draadloos veel performance eist.

Ik heb trouwens het idee dat TP-Link zo'n beetje het enige is als je goedkoop en krachtig wilt. Samen met Miktrotik, dat spul lijkt me zelfs nog beter, maar daar heb ik geen ervaring mee maar ziet er veelbelovend uit.

[ Voor 3% gewijzigd door necessaryevil op 01-10-2013 15:13 ]

Pagina: 1