OCen na een hele tijd onstabiel??

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb vorig jar in juli een 750 athlon gekocht met een Abit moederbordje, gelijk na het inelkar draaien begonnen met het OCen tot 930 MHz. Daarop liep hij lange tijd super stabiel (stond 24/7 aan) onder win98 en later onder win2k (sinds november).

Maar de afgelopen week werdt hij steeds onstabieler, ik dacht aan windoos. Maar ik heb hem nu weer even terug geclockt naar de orginele 750 MHz, en hij is weer zo stabiel als wat.

Hoe kan dit? Toch super raar dat hij zo lang wel draaide op 930 MHz en dat hij dat nu opeens niet meer aankan?
Iemand een idee :?

...

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 10:45 schreef Haranaka het volgende:
Ik heb vorig jar in juli een 750 athlon gekocht met een Abit moederbordje, gelijk na het inelkar draaien begonnen met het OCen tot 930 MHz. Daarop liep hij lange tijd super stabiel (stond 24/7 aan) onder win98 en later onder win2k (sinds november).

Maar de afgelopen week werdt hij steeds onstabieler, ik dacht aan windoos. Maar ik heb hem nu weer even terug geclockt naar de orginele 750 MHz, en hij is weer zo stabiel als wat.

Hoe kan dit? Toch super raar dat hij zo lang wel draaide op 930 MHz en dat hij dat nu opeens niet meer aankan?
Iemand een idee :?

Verwijderd

formateren helpt vaak

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 11:05 schreef Khane het volgende:
formateren helpt vaak
Lijkt me niet wanneer hij het wel op 750mhz doet, maar ok iedereen heeft zo zijn eigen methode. :)

Misschien kan je proberen op iets hoger voltage te draaien, maar het is idd wel vaag dat hij nu plotseling problemen gaat geven.

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Vriend van mij had een dergelijk iets, de pc wou op ten duur DAN wel, DAN niet starten. Hij heeft de streepie's weggehaalt opnieuw gezet, en hop, hij ging weer stabiel door ut leven...

Macconner! | speed 733@1007 :)

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Misschien komt het door het lekkere weder.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18
een processor is toch gewoon een keer 'op' ?

mijn oude celly 566 die bijna 1,5 jaar op 850 heeft gelopen was op het laats ook niet meer stabiel op die snelheid, op 566 echter wel..

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
Dat probleem heb ik ook een keer gehad met mijn Celeron 300A @ 464. Een jaartje geleden, wou hij ook niet meer stabiel lopen op 464, toen dacht ik ook van shit mijn proc is moe. Toen heb ik de koelpasta ververst en hij loopt nu nog steeds op 464.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Ik heb idd ook het idee dat een overclockte proc na verloop van tijd spontaan de geest geeft en raar begint te doen. Het enige wat dan helpt is alles within specs draaien.

Zo'n overclocked chipje slijt kennelijk toch bijzonder hard, al zal een overclockedte BUS ook weinig goeds doen met je overige componenten...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Het zou kunnen dat inderdaad de kwaliteit van de proc minder word.. Door over te klokken kun je hotspot's op je chippie krijgen, punten die warmer worden als de rest, en waar de kwaliteit en levensduur dus hard achteruit gaat..

Maar het kan ook inderdaad je koelpasta zijn of de koeler klemt niet meer zo hard o.i.d. Probeer eerst eens de koeling opnieuw goed te installeren..

Verwijderd

Het wordt steeds warmer....... (sinds november...)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Volgens mij kan het niet liggen aan de temperatuur, want er zit een goede koeling op, globalwin vos 32 (zo uit mijn hoofd). Hij wordt niet warmer dan 35 graden celcius :7

Maar dat verhaal van die hotspots klinkt begrijpelijk in de oren. Zal zeer binnen kort wel even wat nieuwe koelpaste ertussen smeren. Ik he hier nog oude koelpasta staan (3 jaar oud) kan ik dat nog gebruiken, of kan ik beter even nieuwe halen? Het zit wel in een afgesloten bakje.

...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
Ik he hier nog oude koelpasta staan (3 jaar oud) kan ik dat nog gebruiken, of kan ik beter even nieuwe halen? Het zit wel in een afgesloten bakje.
Als de pasta nog smeuïg is, zal het nog wel goed zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

hmmmm vage problemen,

maar je temp moet dan ook steigen als je koelpasta niet meer goed werkt :? toch !!
Pagina: 1