Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

aanschaf android stick of soortgelijk om te streamen naar tv

Pagina: 1
Acties:

• N00b87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 18:21
Hallo,

Ik ben het een beetje zat om constant mn laptop aan mn tv te hangen om mn films te kijken. Nu had ik bedacht om misschien een NAS boven neer te zetten en dan een androidstick in mn tv zodat ik mn films kan streamen. Mn tv die ik wil gebruiken is een samsung plasma scherm (geen smart tv)

Heeft iemand hier ervaring mee? en Zo ja wat is handig om aan te schaffen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit houdt dus in dat je draadloos wil gaan streamen. Dit is een no-go wanneer je HD materiaal wil gaan bekijken aangezien je daarvoor de data niet snel genoeg rondgepompt krijgt.

Mijn advies zou zijn, ga voor een mediaspeler en zorg er voor dat deze bedraad contact heeft met de NAS.

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik gebruik zelf een Raspberry Pi met OpenELEC, werkt erg lekker tegenwoordig. Goedkoop, zeker als je al een adapter en kabel enz. heb liggen, en maximaal tweakbaar.
Bedraad aan je netwerk hangen maakt het inderdaad allemaal een stuk betrouwbaarder.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Het zou kunnen met een Android stick. Hou er wel rekening mee dat de sticks zonder externe antenne vaak abominabele ontvangst heeft. Dus dan moet je er een kopen mét. Een Raspberry Pi is inderdaad een optie maar is niet echt een snel apparaat dus als je er een keer wat meer mee wil doen zoals streamen van internet in een flash iets ofzo dan wordt dat moeilijker denk ik. Voor 150e heb je een HTPC met kleine SSD (32-64gb, prima voor een installatie), AMD APU, 2gb ram, htpc behuizing + fanloze voeding. XBMC erop en je hebt een mooi systeempje :)

Áls je wireless wil streamen test dan wel van tevoren of op de plek van je apparaat je wifi ontvangst goed is.
S1NN3D schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:43:
Dit houdt dus in dat je draadloos wil gaan streamen. Dit is een no-go wanneer je HD materiaal wil gaan bekijken aangezien je daarvoor de data niet snel genoeg rondgepompt krijgt.

Mijn advies zou zijn, ga voor een mediaspeler en zorg er voor dat deze bedraad contact heeft met de NAS.
:? Ik stream 25gb 1080p MKV's via wifi op een mediapleyer van 55 euro...fast forward of reverse werkt daarbij ook prima. Waar zoveel mensen toch vandaan halen dat het per definitie niet zou gaan...

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 25-09-2013 13:26 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• N00b87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 18:21
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik dan toch nog maar een kabel ga trekken en een HTPC er neer zet. Nu nog bedenken of ik er zelf 1 bouw of gewoon een kant en klare koop