Ik ben een bash-n00b en heb een bash scriptje gemaakt (niet meer dan een aantal commando's die elkaar opvolgen) om een bepaalde directory te doorzoeken op videobestanden en deze dan te verplaatsen naar een bepaalde map.
Volgens mij moet dat ook in één regel kunnen, zodat ik het niet via een scriptje hoef te doen, maar ik kom er niet uit. In één regel/commando lijkt me netter en efficienter.
Nu heb ik dit:
Ik heb dit geprobeerd maar dat werkt niet:
Heeft iemand een tip/idee hoe dit efficienter kan?
Volgens mij moet dat ook in één regel kunnen, zodat ik het niet via een scriptje hoef te doen, maar ik kom er niet uit. In één regel/commando lijkt me netter en efficienter.
Nu heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| #!/bin/bash find /home/homedir/Foto -iname "*.avi" -exec mv {} /home/homedir/Video/ \; find /home/homedir/Foto -iname "*.mov" -exec mv {} /home/homedir/Video/ \; find /home/homedir/Foto -iname "*.mp4" -exec mv {} /home/homedir/Video/ \; find /home/homedir/Foto -iname "*.mkv" -exec mv {} /home/homedir/Video/ \; find /home/homedir/Foto -iname "*.m4v" -exec mv {} /home/homedir/Video/ \; |
Ik heb dit geprobeerd maar dat werkt niet:
code:
1
| find /home/homedir/Foto -iname "*.{avi,mov,mp4,mkv,m4v}" -exec mv {} /home/homedir/Video/ \; |
Heeft iemand een tip/idee hoe dit efficienter kan?