Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aanschaf TV & Audioset [800-1200 budget]

Pagina: 1
Acties:

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Topicstarter
Beste Allen,

Recent heb ik besloten om een tv en audioset aan te schaffen.
Mijn budget hiervoor is tussen de 800 en 1200 euro.
De reden dat ik de hele config samen in één topic doe is simpel; Ik wil graag dat de verschillende componenten goed op elkaar aansluiten.

Doel van de TV / Audio set:

De tv zal ik mijn slaapkamer neerzetten.
Ik zal voornamelijk films/series gaan kijken. Dit wil ik doen via mijn pc via HDMI.
Daarnaast zal ik mijn xbox360 + ps4 (wanneer deze uitkomt) ook op mijn pc / speakerset willen aansluiten. Aanvullend hierop zal ik vaak muziek luisteren. Ik zou het erg fijn vinden als ik zonder kabels te hoeven verwisselen kan switchen tussen al deze bronnen :)

Verhoudingen:
TV / Films 65%
Gamen 35%

De kamer:
Mijn kamer is om en nabij 22m2. Met weinig licht inval, redelijke kijkafstand ongeveer 4-5 meter.

De tv:
Ik heb een lichte voorkeur voor plasma, dit voornamelijk vanwege de beeldkwaliteit. Nu schijnt panasonic qua scherm / input lag het allerbeste te zijn. Nu heb ik momenteel thuis als referentie voor mijn kwaliteitseisen een LG E2541T staan. Ik geloof dat deze in dat kader niet erg hoog staat, maar ik stoor me hier totaal niet aan.

Vandaar dus mijn 2 kandidaten:

Panasonic ST60
LG 6504

3d / smart tv heeft wat mij betreft een lage tot geen toegevoegde waarde. Vraag is dus of ik de beeldkwaliteit van de LG als storend ga ervaren en de panasonic moet nemen of door gebrek aan referentie erg tevreden ga zijn met de LG? Dit heeft vanzelfsprekend ook invloed op de prijs die ik kan besteden aan de audio set. De panasonic is bijna 2x zo duur. Is het verschil zo groot dat het dit prijsverschil kan verklaren?

De audio set:

Logitech Z906:
http://tweakers.net/pricewatch/279592/logitech-z906.html

Qua audio heb ik weinig ervaring. Wat ik heb gelezen is dat een losse receiver met speakers over het algemeen beter klinkt. Afhankelijk van de TV is dat een mogelijkheid die ik graag verder wil onderzoeken. Hierin ben ik echter qua aansluitingen / soorten audio [Dolby Digital / DTS / THX] totaal niet thuis. Dus suggesties hoor ik graag :)

Concrete vragen:

Panasonic of LG? Ga ik het verschil merken (waarschijnlijk wel) maar ga ik dit vervelend vinden? Eventuele andere opties hoor ik ook graag. (LG met dual play klonk ook intressant)

Geluidssetje: Voldoet de z906 aan al mijn wensen? Heb ik zo altijd 5.1. dolby digital? (Of wil ik dat helemaal niet / of zelfs wat anders?) Is een losse reciever + losse speakers beter? Ik wil eigenlijk mijn tv aanzetten en ongeacht welk apparaat dat er goed geluid uit komt :)

Signature

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft de tv haal je 2 modellen aan uit 2 totaal verschillende prijsklassen. Het spreekt voor zich dat je dit ook zal zien in de beeldkwaliteit. Zelf heb ik een plasma van Panasonic staat en ben hier uitermate tevreden over. Het wordt dus een kwestie van kiezen.

Het audiosetje... tja, die voldoet denk ik niet aan je eisen. Ja, het is voor het geld best aardig maar je zult er niet al te veel van moeten verwachten. Voor het kijken van films/series en gamen zal het nog wel aardig kunnen zijn; voor het luisteren van muziek zal het niet zo bijzonder zijn. Ander groot nadeel in mijn ogen is het gebrek aan aansluitmogelijkheden, volgens mij zijn er geen HDMI-ingangen aanwezig.

Een losse receiver en versterker zal absoluut een veel beter resultaat leveren, en is voorzien van alle denkbare aansluitmogelijkheden. (Dolby Digital is overigens een vrij oude codec, Dolby TrueHD of DTS-HD zijn een stuk moderner) Probleem is waarschijnlijk dat je voor de prijs van de Logitech echt geen receiver en 5.1 set kan neerzetten. Kortom voor én goed beeld én goed geluid heb je imho je niet voldoende budget dus ergens zul je concessies moeten maken.