Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE10; excel krijgt Readyonly bij openen vanaf Netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 09:52
Sinds onze computers de update naar internet explorer 10 hebben gehad zitten we met het volgende:

Op onze intranet site hebben wij verwijzingen staan naar excel 2007 files die op een netwerkschijf opgeslagen staan.
Deze excel documenten zijn beveiligd met een password, na invoer je ze kan aanpassen (zonder password Read-only).
de URL naar de adressen zit er alsvogt uit:
file:///N:/folder/folder/excelfile.xlsx
in internet explorer 9 ging alles goed, het openen, readonly, password invullen, aanpassen, opslaan op de netwerkschijf..

Sinds de update gebeurd er het volgendef:
Klikken op de link -> keuze voor downloaden of openen -> openen -> word direct readonly geopend.. er word dus niet meer de keuze gesteld om deze met password te openen, je kan niks aanpassen, dus het afsluiten van het bestand is de enige optie..
Daarna word er op het bestand een Read-only kenmerk vinkje toegevoegd Zonder dat bestand opgeslagen was.

Ik verwacht dat het een extra beveiliging in intenret explorer 10 is.. maar ik kan niet vinden wat er aangepast zou moeten worden..

Heeft iemand tips, of weet iemand welke aanpassing er gedaan moet worden?
mocht ik onduidelijk zijn geweest hoor ik het graag.. dan vul ik graag aan.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer dit eens:
I had to purchase a new computer recently and made sure that it did not have Windows 8 so we wouldn't encounter problems, but I did purchase Office 2010 which is causing some of these same issues. After going into Excel and Word under the file tab, options, went to the trust center, trust center settings, protected view and unchecked the boxes. Then I went to programs, right clicked Office, went to properties, security tab and made sure all users had full control. This has helped solve a lot of these issues.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.addictivetips.com/wp-content/uploads/2009/12/Office2010ProtectedView.jpg

Hopelijk is dit wat je zoekt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dit heeft volgens mij niet zozeer met het Windows Operatin System te maken, maar meer met de software die daar op draait. Ik verplaats je topic naar CSA.

Desktop | Server | Laptop

• makkie88
LnC schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:24:
Probeer dit eens:

[...]

Plaatje:
[afbeelding]

Hopelijk is dit wat je zoekt.
Helaas kan ik het bovenstaande niet vinden, het gaat om Excel 2007.. (had ik er bij mogen vertellen)
Rupie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:02:
Dit heeft volgens mij niet zozeer met het Windows Operatin System te maken, maar meer met de software die daar op draait. Ik verplaats je topic naar CSA.
het gaat inderdaad over software, excuses als deze verkeerd is geplaatst

• LnC

LnC

The offending line...

Probeer dit eens:
As I personally discovered, in some cases it won't.

In my case, when installing Office 2007, somehow the file association is where it goes wrong :

Normally, a command "Open" will be set to Excel2007 as default, to open xls files with Excel...

Somehow, the command "Open as read-only" has been set to the default command, to open with Excel2007.

The result is that when double clicking to open, the file opens read-only (as set in the file associations section of windows). By changing this back to "Open", the issue will fade away into the past :-)

Also when having Office2003 and Office 2007 both installed along-side each other, you will find yourself having these issues.
Anders kan je ook kijken bij de Trust center in Excel (bij instellingen volgens mij) en dan bij Trust center instellingen. Volgens mij kan je daar ook aanvinken dat bestanden niet default read only moeten zijn.

Dit bedoel ik dus.
Afbeeldingslocatie: http://statementconverter.com/assets/excel_2007_excel_options_trusted_locations_annotated.gif

• makkie88
LnC schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:43:
Probeer dit eens:

[...]

Anders kan je ook kijken bij de Trust center in Excel (bij instellingen volgens mij) en dan bij Trust center instellingen. Volgens mij kan je daar ook aanvinken dat bestanden niet default read only moeten zijn.

Dit bedoel ik dus.
[afbeelding]
Bedankt voor je tips!

Uit het gequote engelse quote kan ik helaas geen tip opmaken..

Het vinkje aangegeven in je post heb ik al ingeschakeld gehad, helaas bood dit geen oplossing,

Misschien relevant om nogmaals te melden; dit probleem is er pas nadat IE10 geinstalleerd is..
dit heb ik nog getest met VM met IE9, waar alles goed ging, daarna IE10 geinstalleerd, en het gaat fout..

• LnC

LnC

The offending line...

makkie88 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:04:
[...]

Bedankt voor je tips!

Uit het gequote engelse quote kan ik helaas geen tip opmaken..
Het staat ook omslachtig geschreven. Wat er volgens mij bedoeld wordt is dat je op de bak waar de bestanden staan moet kijken bij eigenschappen of er iets aangevinkt staat zoals hieronder in het plaatje staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.allfileextensions.org/site/images/help/read-only.gif

/edit
Hier van Microsoft een oplossing, alleen is dit van toepassing op Office 2003.
De link van MS is blijkbaar ook van toepassing op 2007. Zie hier.

[ Voor 26% gewijzigd door LnC op 25-09-2013 16:27 ]

• makkie88
Bij de document eigenschappen staat nadat ze zijn geopend via Intranet inderdaad op readonly.. dit moet ik dus elke keer handmatig uitvinken (wat ik uiteraard doe, om zo verder te kunnen testen).. dat is het probleem dus eigenlijk ;-)..

De url van Microsoft bood deze registery edit aan:

5. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\Internet
6.Klik met de rechtermuisknop op OpenDocumentsReadWriteWhileBrowsing en klik op Wijzigen.
7.Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

Omdat wij office 2007 gebruiken heb ik de versie 12 gebruikt en verder de zelfde key toegevoegd.. helaas bood dit geen oplossing..

Ik ga verder zoeken... als ik wat vind laat ik het sowieso weten...

In iedergeval heel erg bedankt voor je hulp.. mocht je verdere tips hebben hoor ik ze heel graag..

• LnC

LnC

The offending line...

We blijven bezig.
Kijk eens bij de post van Orbital Shark over deze fix misschien werkt.

En hier nog iets. Moet je even kijken of dit ook bij jou van toepassing is:
One cause of this problem can be the Preview Pane in Windows Explorer.

If you try to open a Word file via Windows Explorer and you have the Preview Pane open the first thing that will happen is that the preview window will start reading the file to display the preview of that file, in the meantime Word itself will also start reading the file. Sometimes the two process will conflict and Word will determine that it can't open the file for editing because the file is locked (by the preview window) and therefore Word will open the document as read-only. Large files and files with certain types of content can cause the file to be locked by the preview pane.

If this is the scenario that is causing your problem either disable the Preview Pane in Windows Explorer or open the file from within Word via File|Open.
Bron

• makkie88
LnC schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:37:
We blijven bezig.
Kijk eens bij de post van Orbital Shark over deze fix misschien werkt.

En hier nog iets. Moet je even kijken of dit ook bij jou van toepassing is:

[...]

Bron
is niet van toepassing..

Omdat dit geld voor het openen vanuit Internet explorer 10, daar is geen preview pane...
het gekke is dus dat ie opend in read only. en ook het readonly kenmerk meegeeft, terwijl je m niet opslaat of aanpast of iets dergelijks..

• LnC

LnC

The offending line...

Heb je ook op jouw locatie Sharepoint draaien?

Hier misschien nog een oplossing:
Ran into this problem with one user who got his machine reimaged. Fixed by Add/Remove Programs --> Office 2007 Pro --> Repair.
Bron.

Misschien een long-shot, maar probeer dit eens:
1.Open Internet Explorer 10
2.Press ALT
3.Click Tools > Compatibility View Settings
4.In the “Add this website” box add the following sites using the Add button
Vul hier het adres/ip in van de server waar de documenten staan.
Bron.

Waarschijnlijk heeft het te maken met hoe IE10 met sites omgaat. Als ik het goed heb gelezen kan je met deze workaround IE10 forceren zodat hij altijd deze site opent in compatible modus.
Pagina: 1