Toon posts:

Geen resterende batterijtijd weergave Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje,

ik heb sinds kort een HP Envy 14 - 1030ED. Deze is fabrieks-af voorzien van windows 7, hier heb ik echter de herstelpartitie of CD's niet meer van.

Ik heb deze dus schoon geinstalleerd met windows 7 pro, en daarna alle drivers correct geinstalleerd. Er staan geen onbekende apparaten meer onder Apparaatbeheer, en er zijn ook geen drivers van een of ander overgebleven op de HP support website.

Echter, de laptop geeft wel in procenten aan hoe vol de accu nog is, maar geeft daarbij geen resterende tijd aan. Een functie die ik toch wel erg prettig vind.

Iemand enig idee wat ik nog mis om deze functie weer te activeren?

Bij voorbaat dank _/-\o_

(PS: ik gebruik de interne accu, en een extra "slice" accu zoals dat heet, een soort dunne 2e bodem van batterij, officieel HP onderdeel)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Doet hij het wel zonder het optionele onderdeel bijvoorbeeld? Puur om dat even uit te sluiten. En laat hij het ook niet zien als hij even aangestaan heeft? Als ik mijn laptop opstart toont hij het ook niet, maar een minuut of 10 later wel.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:04:
Doet hij het wel zonder het optionele onderdeel bijvoorbeeld? Puur om dat even uit te sluiten. En laat hij het ook niet zien als hij even aangestaan heeft? Als ik mijn laptop opstart toont hij het ook niet, maar een minuut of 10 later wel.
Nee, ik heb de laptop al zeker 2 uur gebruikt, helaas nog steeds geen weergave.

Zonder de extra accu, daar had ik nog niet bij stilgestaan, en ook niet geprobeerd. Maar aangezien het een origineel HP part is, zou je toch zeggen dat dat ook gewoon moet werken. Hij wordt ook apart aangegeven in energiebeheer.

Ik ga zodra ik weer thuis ben meteen even testen zonder de "slice" accu. Dat ziet er overigens zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/10/hp-envy-13-review-04.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 13:50 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:47:
[...]
Maar aangezien het een origineel HP part is, zou je toch zeggen dat dat ook gewoon moet werken. Hij wordt ook apart aangegeven in energiebeheer.
Ben ik deels met je eens ;) Die accu zou het m.i. best kunnen veroorzaken omdat, ondanks dat het een origineel HP onderdeel is, het invloed heeft op de accu en dus mogelijk ook de berekening van Windows. Ik heb geen idee hoe Windows die berekening doet, maar een externe accu heeft daar invloed op en zou dus dit soort dingen kunnen veroorzaken lijkt mij. Maar eerst maar eens die 'externe' factoren uitsluiten, dan kan je daarna weer vrder kijken.

Desktop | Server | Laptop

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...heb je dan wel de HP Power Management driver geinstalleerd, of de 'default' die Microsoft aanleverd?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Toshiba u940 die aangeeft dat ik in w8 met 65% nog 57 uur door kan werken. Volgens mij is de batterij stuk maar bij jou zou ik zeggen installeer idd de powermanager driver of doe een batterijtest. Misschien is de batterij niet 100%.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:38:
Eh...heb je dan wel de HP Power Management driver geinstalleerd, of de 'default' die Microsoft aanleverd?
Ik heb geen HP Power management driver geinstalleerd. Nu ik er op google vind ik er wel wat software van terug, maar op de support pagina van de Envy 14 - 1030ED is hij niet terug te vinden. Ik zal hem alsnog eens proberen te installeren! Dank voor de tip.

http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=4226684#N410
Pagina: 1