• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:33
Ik heb een Chromecast over laten komen vanuit Amerika, om de Chromecast te installeren moet je deze eerst toevoegen als Device op een laptop. Echter wordt deze niet gevonden.

Ik heb mijn wireless wachtwoord vrij gemaakt in de hoop dat hij zo op het netwerk komt, maar nog steeds vind ik hem niet.

Any tips, tricks?

EU DNS: 86.54.11.100

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:23
Just to be sure, je hebt de ChromeCast in je TV gedaan en voorzien van stroom door middel van de USB kabel en vervolgens je TV aangezet?

Bij mij was het vervolgens voldoende om op de desktop: https://cast.google.com/chromecast/setup via die link de installatieinstructies te vervolgen. Met mijn Wireless wachtwoord heb ik pas iets gedaan tijdens de setup van de ChromeCast. Vooraf dus niets leeg gehaald of iets dergelijks.

Krijg je de Chrome app niet geinstalleerd dan kan je via deze link de ChromeCast via het web installeren: https://cast.google.com/chromecast/setup?np=manualsetup

[ Voor 16% gewijzigd door MrvdB op 25-09-2013 13:10 ]

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik vroeg me af of de topicstarter het al is gelukt. Mij is het zelfs via de laatste link niet gelukt.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:55
Je moet even kijken op welk kanaal je WiFi staat. Wanneer je onder de 10 gaat zitten werkt het wel.

• RalphZ
Opgelost. Ik had als voeding een usb-poort van de upc-horizonbox gekozen vanwege de Amerikaanse stekker. Er brandde een lampje en ik kreeg beeld, ging ervan uit dat dat dus in orde was. Nu zit de voeding via een telefoonoplader in het stopcontact en het werkte meteen. Mijn dochter zit nu in kraakhelder beeld Nijntje te kijken via Youtube. :*)

• RalphZ
Ik weet niet wat ik vanmiddag fout heb gedaan, maar de voeding heb ik toch weer in de box gestoken (usb-poort) én nog een keer het wifi-kanaal op 9 gezet (lager dan 10), en het werkt toch. Bedankt nielsn!

Wat heeft het eigenlijk voor consequenties om de router op een vast kanaal te zetten ipv op automatisch (met de kans dat hij dus een hoger kanaal kiest)?
Pagina: 1