Welkom op GoT
Wat me ineens te binnen schiet: Als dit voorheen goed gewerkt heeft, zou het misschien kunnen dat je BIOS is gereset (redenen daarvoor laat ik even buiten beschouwing)? Waardoor deze is teruggevallen op fabrieksinstellingen, wat bij oudere PCs vrijwel altijd een ingeschakelde floppy drive setting oplevert.
Wat zo'n reset ook veroorzaakt is dat de SATA disk controller op IDE compatible mode wordt gezet. Mogelijk stond deze voorheen op AHCI modus (want beter). Dat levert namelijk vergelijkbare symptomen op: niet startende Windows omdat deze de disk controller niet juist kan aanspreken.
Controleer in je BIOS eens of de SATA controller modus op IDE of AHCI (of RAID) staat, en wissel deze eens om. Mijn gok is dat deze nu op IDE staat terwijl het voorheen AHCI was.
"Geprobeerd" of daadwerkelijk uitgevoerd?
Liep je tijdens de installatie tegen problemen aan?
Ik mis een hoop informatie om er iets nuttigs over te zeggen.
Wat werkt er niet? Wat voor foutmeldingen krijg je?
Of is het probleem nog exact hetzelfde? Zo ja, wellicht tijd om iets anders te proberen? Bovenstaande verhaal van mij gecontroleerd? Misschien is er wel iets defect waardoor het geheel onstabiel wordt. Probeer eens een Linux LiveCD en start daarvan. Is de PC dan wel stabiel en bruikbaar?
Je zult stapsgewijs onderdelen moeten controleren en uitsluiten, alleen dan kom je achter de oorzaak. Wat meer eigen inzet vanaf jouw kant wordt wel verwacht. Het is hier immers geen Helpdesk, maar een community. Als jij inzet toont en actief op zoek gaat naar oplossingen (bijv door het forum te doorzoeken naar vergelijkbare proberen, dito voor gebruik van Google/<zoekmachine>), dan zijn de mensen hier meer geneigd om je te helpen.
Combineer je dat met duidelijke taal over wat er mis gaat en concrete vragen: dan krijg je meestal ook concrete antwoorden.
M.a.w.: Hoe beter jouw uitleg van het probleem en inzet om het op te lossen, des te groter je kans om het opgelost te krijgen met hulp van de mensen hier.
Werp ook zeker eens een blik op
Het algemeen beleid om te zien wat we zoal van iedereen verwachten.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.