Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tepel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende, ik heb een TV aangesloten op de kabel waarmee ik via een CAM module en een smartcard naar digitale TV kijken kan. Wanneer ik mijn desktop PC aansluit op de TV via een HDMI kabel krijg ik storing op bepaalde kanalen. Dit gebeurt uiteraard alleen wanneer de PC aanstaat en beeld uit stuurt dus niet (meer) wanneer de monitor op zwart gaat. De storing verschilt van haperende audio tot blokken in het beeld tot compleet zwart.

Wanneer ik mijn laptop aansluit zijn er geen problemen (uiteraard op dezelfde kabel.) Het enige verschil tussen de twee opstellingen is uiteraard de hardware en het DVI -> HDMI koppelstuk wat door de PC gebruikt wordt.

Enig idee waar de storing vandaan komt en hoe ik het kan verhelpen? Het is namelijk niet ideaal om telkens de PC los te moeten koppelen :)

Alvast bedankt!

0x7F

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem en heb al van alles geprobeerd om het probleem op te lossen: verschillende kabels, gecontroleerd of beide apparaten op dezelfde stroomgroep zitten (zitten ze), andere hdmi-aansluiting. Het hielp allemaal niet. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik mijn mediacenter (OpenElec/XBMC op een Zotac Z-box systeempje) moet uitschakelen voor ik tv ga kijken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 23:23
Niet helemaal zeker hoor, maar het zou kunnen dat ergens je aarde wordt opgetild door een schakelende voeding waardoor er verstorende stomen gaan lopen. Wat je eens zou kunnen proberen om het zeker te weten is je PC ongeaard te voeden, als dat verschil geeft heb je de oorzaak te pakken.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Tepel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb wat gerommelt met de bekabeling, het niet gebruiken van de aarde leek geen effect te hebben. Ik heb wel het idee dat het met de afscherming van de kabels te maken heeft. De kabels liggen nu wat anders dan voorheen en het is nu minder maar nog niet weg. Het blijft nog wel raar dat het beeld over de laptop nergens last van had dus helemaal zeker weten doe ik het niet.

Dus als iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik dat graag!

0x7F

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
[b]Tepel in "Storing op kabel door HDMI signaal van PC"
Dus als iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik dat graag!
Heb je uiteindelijk een oplossing gevonden?