Hallo,
Mijn oog is gevallen op de Y510 van lenovo(non sli versie).
Na dit forum doorgebladerd te hebben heb ik gemerkt dat enkele mensen beweren dat de Y510 achteruitgang is ten opzichte van de Y500. Dit begrijp ik echter niet. In alle opzichten heeft de Y510 betere hardware. Er wordt beweerd dat de Y510 slechte accu prestaties heeft en koeling problemen. Echter ben ik na dit topic op forum.notebookreview door genomen te hebben ben ik tot conclusie gekomen dat alleen de sli versie de aangegeven problemen heeft. Zie deze post:
Dus mijn vraag is: Waarom zou ik niet de Y510 kopen?
Mijn oog is gevallen op de Y510 van lenovo(non sli versie).
Na dit forum doorgebladerd te hebben heb ik gemerkt dat enkele mensen beweren dat de Y510 achteruitgang is ten opzichte van de Y500. Dit begrijp ik echter niet. In alle opzichten heeft de Y510 betere hardware. Er wordt beweerd dat de Y510 slechte accu prestaties heeft en koeling problemen. Echter ben ik na dit topic op forum.notebookreview door genomen te hebben ben ik tot conclusie gekomen dat alleen de sli versie de aangegeven problemen heeft. Zie deze post:
Enkele mensen beweren dat de slecht verkrijgbare n56 van asus een betere optie is, maar dit begrijp ik ook niet helemaal. De lenovo is in alle opzichten beter behalve de bouwkwaliteit? Wat dus niet perse betekent dat de lenovo een slechtere bouwkwaliteit heeft, maar dat de asus een bovenmaats bouwkwaliteit heeft. Ik denk dat de lenovo sowieso enkele jaren probleemloos zal werken.SLI versus non SLI:
Pros of SLI:
- More GPU performance (up to 80% more depending on the game), gives you basically a 770M.
Pros of non-SLI:
- More battery life (4:30 vs 2:30)
- Lighter weight (by 0.5lbs)
- Lower Price
- Runs much cooler
- DVD drive/HDD caddy
Major issues with computer:
- Poor out-of-the-box wifi drivers (easily fixed)
- Poor out-of-the-box trackpad drivers (easily fixed)
- Runs hot (usually laptops with specs like these are bigger and heavier with better cooling, Y510p is small for the specs it has), though is better without SLI
- The BIOS is locked in a way you can't just put in any wifi card you want, there is a whitelist
- No Msata slot (but there is the speedier M.2)
- Not an IPS display (not really a con, since it adds to the cost+TN panels are better for gaming)
- Poor battery life on SLI models
Dus mijn vraag is: Waarom zou ik niet de Y510 kopen?