Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Dag allemaal,

ik volg momenteel het tweede jaar netwerkbeheerder in het avondonderwijs. Maar momenteel krijgt mijn oude Macbook pro het allemaal niet meer gedraaid, aangezien we in de les regelmatig 3 à 4 virtuele machines draaien. Dus ben ik voor een nieuwe laptop aan het rondkijken.

Mijn laptop zou dus virtuele machines moeten kunnen draaien, redelijk draagbaar zijn (ultrabook hoeft niet per se), en gamen doe ik niet echt, ik speel enkel Football Manager en daar heb je niet de allerbeste grafische kaart voor nodig neem ik aan. En ook een touchscreen hoeft helemaal niet voor me.

In de tijd dat ik aan het rondkijken ben, ben ik al van alles tegengekomen.
Ik ben momenteel aan het denken aan een Macbook Air 2013, een Sony Vaio Pro 13 of een Asus N56.

De eerste 2 zijn ultrabooks, dus ik ben niet zeker of ze voldoende prestaties kunnen leveren. Komt daar ook nog eens bij dat de Sony geen utp aansluiting heeft, wat echt wel onhandig is.
De Asus is beter qua prestaties, maar heeft dan niet de nieuwe Haswell chip, al weet ik niet of dat wel nodig is.
Verder weet ik ook dat er bij Lenovo een hoop laptops gaan uitkomen bv de T440s en de S440.
Ook heb ik geruchten opgevangen van een nieuwe Macbook Pro. Er zullen wel nog een pak andere laptops uitkomen met de nieuwe Haswell chip.

Zijn er verder laptops die jullie mij kunnen aanraden? Of gaan er nog wat kleppers uitkomen dit najaar?

Ps: budget gaat tot 1200 ongeveer, maar ik wil het liefst gewoon het meeste waar voor mijn geld...

Grtz

• Cronimet
Weet er eigenlijk iemand welke laptops de komende weken/maanden aangekondigd zijn??

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

Als ik jou was, zou ik voor de Asus gaan. Haswell is verder niet echt nodig naar mijn mening. Die paar procent meer snelheid, en die paar procent minder energieverbruik ga je echt niet merken. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Cronimet
En de Dell Inspiron 15R SE? Dan heb je voor 829 euro:

Base Inspiron 15R SE
Microsoft-operativsystem Windows 8 64bit , Nederlands
Geheugen 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord Intern chiclet-toetsenbord met multitouch-touchpad – Belgisch (AZERTY)
Grafische kaart 2GB AMD Radeon HD 7730M
Driver Driver : 2230 Wireless Card
Harde schijf 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 22:00

Rordarok

De enige echte

Gebruik dan wel de kortingsacties en bestel de 6G RAM versie, bij Dell vragen ze daar de hoofdprijs voor.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Cronimet
Rordarok schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:30:
Gebruik dan wel de kortingsacties en bestel de 6G RAM versie, bij Dell vragen ze daar de hoofdprijs voor.
Welke is beter eigenlijk? De Asus of de Dell?

• Cronimet
Ik was zelf aan het twijfelen tussen de Asus N56, de Sony Vaio Pro 13 en de Dell Inspiron 15R SE. De Pro schrap ik ondertussen al van mijn lijstje, gezien de bouwkwaliteit niet super is. Op papier zien de specs er super uit, maar daar heb je niks aan als de kwaliteit niet in orde is.
Het enige wat me tot nu toe tegenhoudt bij de Asus is het gewicht. Deze laptop lijkt me niet echt ideaal om naar school mee te sleuren, al krijg je wel veel laptop voor dat geld.

Ik kwam net deze tegen op de pricewatch: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

CPU-type Intel Core i5 4200U
Snelheid 1,6GHz
Maximale turbo frequentie 2,6GHz
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Beeldscherm coating Glanzend
Videochip GeForce GT750M
Geheugengrootte 8GB
Hardeschijftype 5400rpm
Opslagcapaciteit 500GB

Ook wel een mooie laptop precies, enige nadeel is de HDD maar die kan je zelf wel vervangen door een SSD neem ik aan? Iemand ervaring met deze laptop?
Pagina: 1