Fritzbox 7340 als DECT basisstation icm Caiway Glas

Pagina: 1
Acties:

• Fraz7a
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb onlangs glasvezel van Caiway besteld en daarom mijn XS4all ADSL opgezegd.
Nu heb ik voor mijn Fritzbox 7340 een FritzFon gekocht waar ik erg tevreden over ben en die wil ik graag blijven gebruiken. Ik heb dan ook geprobeerd om de Fritzbox als DECT basisstation te laten fungeren (dat schijnt te kunnen volgens de handleiding) ook op een analoge lijn (wederom volgens de handleiding).

Het werkt dus niet en daarom zoek ik hulp. Iemand?

Ik heb de volgende setup:
- Een telefoon kabeltje tussen de "DSL/TEL" ingang van de frtizbox en de telefoon uitgang van de glasvezel modem (GENEXIS)
- Ik heb een UTP kabeltje tussen LAN 1 van de fritz en mijn router (zodat de fritz tevens fungeert als wifi extender)
- De telefoon is verbonden met het DECT basisstation (de fritzbox)

Maar helaas, ik krijg geen beltoon...
Kan iemand me helpen?

• placemaster
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 15:38
Heb je wel een telefoonnummer aangemaakt in de 7340? Anders gaat het nooit werken.

Pak de handleiding van de 7340 er even bij daar wordt duidelijk uitgelegd hoe het in te richten. Op bladzijde 14 hoe de telefoon aan te sluiten op de 7340 en op bladzijde 36 hoe de nummers aan te leggen.
Of gebruik de wizzard.
Suc6

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:53
Volgens mij moet je je de Y-kabel gebruiken in jouw setup om de telefoonuitgang van Caiway te ontsluiten met de dsl/tel van de 7340. De pinout is namelijk anders op deze poort.

Daarna moet je onder "own telephone numbers" -> "line-settings" -> "fixed-line" op enabled zetten; als je wilt uitbellen via Caiway.

Kun je hier iets mee?

Edit: Ik zie dat AtRi de pin-out heeft opgezocht. Hiermee moet het helemaal lukken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door marigo op 24-09-2013 21:05 ]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik denk dat je een speciaal kabeltje moet gebruiken voor je telefoonsignaal. Op de FB zit een gecombineerde ingang voor DSLen Tel. Volgens mij worden de middelste 2 contacten gebruikt voor het dsl signaal. Dit vond ik als je googled op "fritzbox pinout":

The correct PIN configuration of the FritzBox Y-cable (both 7270 and 7390):

RJ45 "FON/DSL" socket on the FritzBox:

1 = ISDN
2 = ISDN
3 = PSTN (analogue)
4 = DSL
5 = DSL
6 = PSTN (analogue)
7 = ISDN
8 = ISDN

conclusion
- 2 middle pins = DSL (if you are on naked DSL, then you do not need the Y-cable: the RJ11 DSL cable can be connected straight to the DSL/TEL socket.

Edit: Marigo was me voor maar ik laat deze reactie ook staan omdat ie wat uitgebreider/aanvullend is.

[ Voor 6% gewijzigd door AtRi op 24-09-2013 21:05 ]

• Fraz7a
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2022
Even checken of ik het goed heb begrepen:

Een normale RJ11 zit op pin 4 en 5 aangesloten dus die werkt niet. Ik moet dus een nieuw RJ11 stekkertje aan een telefoonkabeltje zetten met alleen pin 3 en 6 aangesloten die in de FB kan. Toch?

Enorm bedankt.

Verwijderd

Ja, correct. Of zoek op e-bay goedkoop zo'n Y kabel. Als je wilt, heb ik er ook nog eentje kan ik je opsturen tegen verzendkosten.

Maar als je handig bent, kan je beter een RJ45 stekker nemen, en daar in pen 3 en 6 een kabeltje erin zetten (is niet makkelijk, en goed tellen).

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Fraz7a schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:52:
Even checken of ik het goed heb begrepen:

Een normale RJ11 zit op pin 4 en 5 aangesloten dus die werkt niet. Ik moet dus een nieuw RJ11 stekkertje aan een telefoonkabeltje zetten met alleen pin 3 en 6 aangesloten die in de FB kan. Toch?

Enorm bedankt.
Heb zelf de Y kabel tussen mijn Ziggo modem en Fritz gezet om telefonie te kunnen doen met de Fritz.
Grote kans dat het inderdaad werkt als je maar de goeie pinnetjes gebruikt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Normaal zitten er verloopstekkertjes bij. Als je het goed wil doen moet je geen RJ11 maar een RJ45 stekkertje gebruiken.en daar inderdaad pin 3 en 6 gebruiken.
Pagina: 1