Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18
Zoals de titel al zegt, knettert sinds kort mijn tv. Het gaat om een Philips 9604 van volgens mij eind 2009.

Het knetterende geluid komt uit de tv zelf, niet uit de boxen. Kijkend/luisterend als het gebeurt lijkt het bij een grote klont aan draden vandaan te komen. Het geluid is er alleen als de tv net aan gaat, je hoort het knetteren boven het geluid van de tv uit als dat gewoon op een normaal volume staat.

Googlen leverde me op dat het wel eens de (lijn)transformator kon zijn. Edit: dat ging om een beeldbuistv zie ik ....

Iemand ervaring met dit probleem?
Waarschijnlijk zit er een gaatje in de lijntrafo (hoogspanning) waardoor hij vonken staat te trekken naar een massa punt (frame) van het toestel. In ieder geval niet meer aanzetten want werken doet hij nu toch niet meer en zorgt alleen maar voor meer schade.

Het simpelste is om de lijntrafo te vervangen (rond de 30 euro) maar dan moet hij er nog ingezet worden: 20 minuten voor iemand die leuk kan solderen. Maar de grote vraag daarna is of er nog meer schade is!

Bron: http://forum.fok.nl/topic/1085338/1/25#53895398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:49
Verandert het geluid als je de helderheid van de achtergrondverlichting wijzigt? Vaak wil de inverter van de CCFL-buislampjes nog wel eens piepen/fluiten/zoemen. Je weet gelijk dat het die is als het geluid ineens weg is, of van toonhoogte verandert bij het aanpassen van de helderheid.

Anders misschien de geschakelde voeding van de TV zelf, hoor je hem in standby ook knetteren/zoemen o.i.d. ?

Lijntrafo verhaal kun je vergeten, dat gaat niet op voor een LCD TV. Hoge spanning komt in een LCD TV ook niet voor, alleen voor de achtergrondverlichting (die inverter waar ik het eerder over had maakt een hoge spanning voor de achtergrondverlichting).

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2013 19:58 ]

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik ben bekend met het probleem met ambilight toestel. Getik is een maandje of 3 geleden begonnen maar is zwaar irritant |:(

Na wat zoekwerk kwam ik op onderstaand forum terecht:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/83907

Ben er zelf alleen nog niet echt hoe het op te lossen is ..

• ThinkPad
Elco's vervangen noemen ze daar. Maar getik is iets anders dan geknetter... dat tikken is het klapperen van het relais waarschijnlijk. Een relais knettert niet :p

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18
Het is inderdaad echt geknetter, geen gezoem of getik. Geknetter zoals een overslaande vonk klinkt.
Gister trouwens ook de tv helemaal uitgeblazen, vandaag was het geknetter er weer.

Het is ongeveer de eerste 2-3 minuten, daarna is het weg.

Bedoel je de helderheid van het scherm zelf of van de ambilight thinkpad? Zal dat morgen even checken.

• ThinkPad
Helderheid van het scherm, maar ambilight zou ook nog kunnen ja.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

Stoney3K

Flatsehats!

Klinkt eigenlijk gewoon als een los contact ergens binnenin, ik gok zelf van de (net)stroomkabel of de zekeringhouder.

Zit de stroomkabel zelf goed in de TV geprikt? Een half los hangende stekker kan ook wel eens geknetter veroorzaken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-10 08:53
TotalRoef schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:30:
Ik ben bekend met het probleem met ambilight toestel. Getik is een maandje of 3 geleden begonnen maar is zwaar irritant |:(

Na wat zoekwerk kwam ik op onderstaand forum terecht:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/83907

Ben er zelf alleen nog niet echt hoe het op te lossen is ..
Ik had hetzelfde voor bij mijn grootmoeder. Het getik hoorde ze niet dus heb er ook niets aan laten doen. Nu een goed jaar verder te zijn zijn de meeste kleuren ineens weggevallen. Het tikkende geluid zal dusietsgeweest zijn dat defect aan het geraken was en is nu helemaal defect geraakt. Enig idee of dit nog op te lossen is? Wilde daarnet een nieuwe TV bestellen maar het gaat om een 37 inch tv. Nu is het probleem dat die maar uit het gamma gegaan is van alle TV merken. Lastig dus als een 42 inch net niet in de kast past en een 32 inch wel ineens heel veel kleiner is.

Hopelijk valt het op te lossen!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Het topic is op één maand na vijf jaar oud, beetje zinloos om deze te kicken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.