Toon posts:

Scherm begint te flikkeren, meestel na het openen van een...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen

Ik zit met een redelijk irritant probleem. Soms kom ik op een website en locked mijn primair scherm volledig in flickering. Het hele scherm zit dan vast en enkel een reboot zorgt ervoor dat ik mijn primair scherm terug kan gebruik.

Ik zit in een multimonitor systeem met Windows 8. Wanneer ik de verbinding verbreek tussen mijn primair scherm en dus mijn secundair primair wordt, verplaatst het probleem zich van scherm. Hierdoor ben ik bijna overtuigd dat het een softwareprobleem is, omdat dus mijn ene scherm op vga zit en het andere op HDMI.

Ter illustratie heb ik een filmpje gemaakt die de symptonen aantoont. Ik heb een xfx 7970 met de 13.10 drivers, maar op de vorige driver had ik dezelfde problemen. Zoals al aangegeven, werk ik ook op Windows 8

Ik heb al één mogelijk patroon, en dat zijn filmpjes van Gamespot. Wanneer ik die open, gebeurd het flikkeren.

Het filmpje: http://youtu.be/cLRvmytIPy8

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

MIsschien kan dit je helpen:"
You must set 2D clock to 500MHz core or upper to fix this.
Make CCC profile witch 500 core(automatically 800 memory) and add this to autostart.

I had the same problem on 120Hz monitor.
Bron.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Waarschijnlijk (zoals hierboven vermeld) problemen met idle clocks. Dit komt wel vaker voor bij Radeons, die een te lage idle clock snelheid pakken bij multi-monitor (bij multi monitor moeten de clocks hoger zijn dan bij een enkel scherm, anders krijg je rare schiffers en/of flikkers op je scherm).

Mijn Radeon 5770 kon ook niet normaal met 2 schermen overweg, moest handmatig de core en mem (en juiste voltage!) instellen anders kreeg je constant geflikker op het 2e scherm. Ik zette de kaart handmatig op de medium clockspeeds (hoger dan idle, maar lager dan full load) en dan werkte het wel.

Kan via een CCC Overdrive profiel, maar met andere progjes zal het ook wel willen (MSI Afterburner ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gedaan, en heb momenteel er geen problemen meer mee. Als het nog eens voordoet, laat ik het zeker weten.

Bedankt!