Toon posts:

Mail zenden via openb.netwerk of kpn dongel gaat (bijna) nie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn standaard mailcliënt is Office Outlook 2007. Als ik bv bij Landal via hun openbare netwerk e-mail probeer te verzenden krijg ik deze keihard terug dat het niet kan. Maar als ik mijn KPN dongel gebruik wordt het nog vreemder dan het zou kunnen zijn. Want mail die via de KPN dongel wordt verzonden naar een KPN provider, in dit geval Hetnet wordt die mail wel netjes bezorgd.

Dus dat mijn provider, VF thuis, de zaak tegenhoud lijkt mij niet logisch. Wat kan nu de achterliggende techniek of blokkade zijn dat de mails niet worden bezorgd?

Op deze wijze zit ik dus ten alle tijden aan web-mail vast maar zit ik met het probleem dat ik de ontvangen mail in Outlook eerst moet kopiëren naar web-mail voor ik vragen kan beantwoorden die zijn gesteld etc. Het werkt maar lijkt mij niet logisch.

Wie helpt mij of uit de droom omdat het technisch niet kan en waarom niet, m.u.v. van dongel naar KPN email-adres en waarom daar dan wel, of kan het verklaren.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Providers staan normaal gesproken alleen smtp toe vanuit hun eigen netwerk. Als ze dat niet doen hebben ze in feite een open relay gecreerd, en dat vinden spammers wel fijn :). Wat je kunt doen is kijken of je provider (hetnet als ik je verhaal goed begrijp) misschien authenticatie op hun smtp connector ondersteund, of anders met een dienst als gmail gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
ok, duidelijk en dank _Hades_