Hoi, ik probeer win7 (home premium) te installeren vanaf USB, op een nieuwe samsung 840 evo 120gb die ik in een vaio vpcf13m1e gellaatst heb ter vervanging van de meegeleverde hd. De win7 installatie start gewoon op, maar na de keuze voor talen krijg ik de melding dat er ontbrekende dvd/cd drivers nodig zijn. Na wat gegoogle en verschillende topics op tomshardware gelezen te hebben heb ik het vermoeden dat dit komt omdat er satadrivers nodig zijn om deze SSD te gebruiken. Ik heb satadrivers gevonden voor mijn model vaio op de sony website, maar als ik deze aanbied op cd bij de installatie, dan worden ze niet geaccepteerd ( hij ziet de folders wel). Als ik ze op de win7 usb plaats ziet hij ze niet, het lijkt er ook op dat hij die usb mount oid. Een tweede usbstick met de drivers herkend hij niet, maar ik denk dat het ook niet veel zou helpen aangezien hij ze op cd wel zag maar niet accepteerde.
Op de oude hd (geen ssd)heb ik overigens zonder problemen eerder win7 vanaf usb geinstalleerd, dus daar ligt het probleem niet vermoedelijk.
Ik heb geprobeerd contact op te nemen met sony, maar die helpen me niet verder, vrij belabberde service zoals hier ook op het forum te lezen is.
Weet iemand raad?
Op de oude hd (geen ssd)heb ik overigens zonder problemen eerder win7 vanaf usb geinstalleerd, dus daar ligt het probleem niet vermoedelijk.
Ik heb geprobeerd contact op te nemen met sony, maar die helpen me niet verder, vrij belabberde service zoals hier ook op het forum te lezen is.
Weet iemand raad?