Google maps limiet bereikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hallo devvers,

Jullie hebben je limiet bereikt voor Google maps :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8eRYFsUw4xVFclDJS4jUYLE4/full.png

met de link uit de warning: https://developers.google...gelimits/?utm_referrer=v3

[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 24-09-2013 18:20 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

SpamLame

niks

Aj net te laat
Nu ja laat ik dan de link posten
https://developers.google...gelimits/?utm_referrer=v3

limit ligt op 25k loads per dag voor 90 dagen op rij ingaande per april.
Kennelijk gaat tnet er gemakkelijk overheen :+

[ Voor 17% gewijzigd door SpamLame op 24-09-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat wordt betalen voor Tweakers :/

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:27
Ik wou dit net gaan melden xD Maar jullie waren me alweer voor :P

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47

Detmer

Professioneel prutser

Ik kreeg 'm net ook :p Snelle jongens die tweakers _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Detmer op 24-09-2013 18:29 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Zat zojuist even te kijken bij wat V&A advertenties, waar de locatie van de aanbieder netjes wordt weergegeven in een Google Maps schermpje. Ik verbaasde mij even toen deze melding ineens tevoorschijn kwam in dat scherm:

This site has exceeded its daily quota for maps. If you are the creator of this site, please visit the documentation to learn more.

Waar 'the documentation' een link is naar deze pagina: https://developers.google...gelimits/?utm_referrer=v3

Zie ook deze screenshot: https://dl.dropboxusercon...google%20maps%20limit.png

Zou niet weten waar ik dit topic moet plaatsen, ik dacht in eerste instantie aan V&A Feedback, maar ik wist niet zeker of dit soort Google Maps links (API's?) elders op de site ook gebruikt worden, dus ik heb hem hier neergezet. Zo niet, dan kan dit topic verplaatst worden naar V&A Feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
is reeds gemeld: Google maps limiet bereikt

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:03
Jep, same problem hier http://imgur.com/xbGDRLs ook weer net te laat haha

[ Voor 21% gewijzigd door MineTurtle op 24-09-2013 18:49 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

http://i.imgur.com/SXuvpLp.png

Ik ben niet de enigste die dit wilde gaan melden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Het was een kwestie van tijd natuurlijk voordat we hier tegen aan zouden lopen. Nu heeft product een reden om dit eindelijk eens op de prioriteitenlijst te zetten :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09
quote: Google
When will the limits take effect?
Usage limits were announced in April 2011 and will be enforced from September 23, 2013.
Vandaar dat je dat pas vandaag merkt :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oi, voor Whatsapp ga je toch ook pas betalen op het moment dat het niet meer gratis kan?
* The Eagle snapt de devvers wel

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik kwam dit ook melden dus. Dat wordt betalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Misschien tijd om naar een alternatief over te stappen? (bijvoorbeeld http://openlayers.org/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Maargoed, de melding komt bij mij niet elke keer... Als ik een paar advertenties bekeken heb komt het zo ineens ertussendoor, maar daarna gaat het een paar keer gewoon goed.

Mooi is anders, maar het werkt nog wel enigszins..

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
In bijvoorbeeld V&A wordt al standaard als je op een link klikt een kaartje getoond, dat zou evt. achter een linkje kunnen om het aantal views wat te beperken.
Overigens vind ik OpenStreetMaps ook een prima alternatief! (Weet niet hoe makkelijk is om over te stappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben vorig jaar al naar wat alternatieven gekeken, waaronder OpenStreetMaps, maar ook het pas activeren na gebruikersinteractie is een mogelijkheid die we kunnen overwegen. Het staat nu in ieder geval wel op de radar ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
Ik ben wel benieuwd waarom dit vandaag in een keer een issue is?

Ik had overigens ook een screenshot gemaakt. Heb ik het in ieder geval niet voor niets gedaan ;)

Edit: Meende dat de limiet per april was ingegaan, is kennelijk toen aangekondigd, 4 dagen geleden ingegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Freeaqingme op 24-09-2013 23:56 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso, is deze functie niet meer een nice to have dan een musthave?
Op basis van een algemene postcode of woonplaats kan iedereen zelf toch ook op maps opzoeken hoe ver het rijden is? :)

Zolang er geen oplossing is zeg ik: uitzetten. Wat er nu staat komt knullig, onprofessioneel en zeker niet T.net waardig over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
Ik vind 't wel handig, kan ik meteen zien of $gehucht toevallig in de buurt is, of juist helemaal niet.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kan sowieso geen kwaad om het compleet weg te halen. Een plaatsnaam is genoeg om te zien hoe lang je ongeveer moet rijden. Je gooit op het moment alleen maar nodeloos privé informatie op het internet.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Desnoods wordt er bij het plaatsen van, bijvoorbeeld een V&A advertentie, een statische afbeelding gegenereerd van de kaart met de woonplaats van de gebruiker. Dan kost het niet 1 load voor elke bezoeker van de advertentie

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Twylight schreef op woensdag 25 september 2013 @ 02:10:
Desnoods wordt er bij het plaatsen van, bijvoorbeeld een V&A advertentie, een statische afbeelding gegenereerd van de kaart met de woonplaats van de gebruiker. Dan kost het niet 1 load voor elke bezoeker van de advertentie
Mag niet van google:
Can I generate a map image using the Google Static Maps API which I store and serve from my website?

You may not store and serve copies of images generated using the Google Static Maps API from your website. All web pages that require static map images must link the src attribute of an HTML img tag or the CSS background-image attribute of an HTML div tag directly to the Google Static Maps API so that all map images are displayed within the HTML content of the web page and served directly to end users by Google.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Morgen zullen we de kaartjes gaan vervangen door een doorlink naar maps.google zelf. Dat is in ieder geval een quick-fix voor dit probleem waarbij in ieder geval de meer belangrijkere toepassingen die we hebben rondom Google Maps, zoals het zoeken in de buurt in V&A, blijven werken.

Wellicht dat we in een later stadium nog gaan nadenken over vervanging van Google Maps of een meer fancy oplossing (kaart on request in een overlay tonen oid), maar dat is iets voor als we eens tijd over hebben.

Intentionally left blank

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Of overstappen op HERE maps:

Free Usage: HERE Base plan allows users free access to a set of APIs, subject to a maximum daily request usage limit. Users opting for a Base Web Key can make unlimited 2D Map Tile transactions, and up to 2,500 daily calls for each additional feature category, see available features and limits on the get started page for more details.

http://developer.here.com/web-experiences

Bing heeft een gratis limiet tot 125,000 calls

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 25-09-2013 22:48 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, of plaats de doorlink zodra de limiet bereikt is. Dan houd je het gemak voor de eerste 25k in ieder geval in stand :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Room42 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:47:
Ja, of plaats de doorlink zodra de limiet bereikt is. Dan houd je het gemak voor de eerste 25k in ieder geval in stand :)
Maar daarna werkt het 'zoeken in de buurt' in V&A ook niet meer, en dat is niet met een simpele link op te lossen ;)

Anyway, we hebben al een beetje gekeken naar o.a. OpenStreetMap en nog een paar andere aanbieders, maar op dit moment hebben we helaas geen tijd om ons te verdiepen in een andere API om de huidige implementatie te vervangen. De concensus is wel dat we een licentie op Google Maps voor het gebruik op onze site te duur vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 25-09-2013 23:04 ]

Intentionally left blank

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vervelende tweestrijd is dat, he. Aan de ene kant werkt het mooi, hebt er zelfs leuk mee kunnen spelen en het opbouwen tot iets moois, maar je kunt het niet betalen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Room42 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:15:
Vervelende tweestrijd is dat, he. Aan de ene kant werkt het mooi, hebt er zelfs leuk mee kunnen spelen en het opbouwen tot iets moois, maar je kunt het niet betalen.
Niet kunnen is wat anders dan niet willen ;) Maar de licentiekosten zijn best vrij fors vergeleken met de concurrentie, en zeker voor simpele 2D kaartjes zijn er ook genoeg alternatieven die minstens even goed zijn maar niets kosten.

Intentionally left blank

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Testje van een workaround met greasemonkey/userscripts, leaflet en OSM data van mapquest:

http://userscripts.org/scripts/show/178617

Werkt eigenlijk ook prima, en gratis ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1