USB Verlengkabel vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:42
ik heb sinds een aantal jaren wat verlengkabels voor mijn computer, waaronder 2 USB verlengkabels van 10 meter voor mijn computermuis en toetsenbord. al die jaren hebben alle kabels goed gewerkt, alleen heb ik sinds kort een nieuwe computer.

jammer genoeg lijkt met de nieuwe computer mijn computermuis niet meer te werken via de verlengkabel. mijn toetsenbord (een goedkope acer toetsenbord die gratis bij een computer kwam) werkt wel, en om te testen of de kabel niet kapot was heb ik beide kabels met het toetsenbord gebruikt, en op beide deed de toetsenbord het. ik heb ook mijn andere muis geprobeerd, en die deed het ook niet. als ik de muizen direct op de computer aansluit, doen ze het wel.

na nog een test te doen met een derde muis, een oude acer computermuis te proberen, die ook gratis bij een computer kwam deed de acer muis het wel, ook op beide verlengkabels

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nuWfcXY.jpg

hieruit neem ik aan dat bij de nieuwe computer de USB poorten niet voldoende stroom leveren via de usb verlengkabel om de muizen fatsoenlijk te laten werken. de 2 computermuizen die ik normaal gebruik zijn de pricewatch: Logitech G300 Gaming Mouse en de pricewatch: CM Storm Xornet

ik ben dus op internet gaan kijken naar een eventuele nieuwe USB verlengkabel van 10 meter. de kabels die ik nu heb kan ik helaas niks meer over online vinden (ook staat er niets van een merk ofwat op) maar de winkel waarbij ik de kabels destijds koopte gaf aan dat dit de nieuwe model ervan is http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html

uiteindelijk ben ik dus bij deze twee kabels uitgekomen:
http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html
http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html

met natuurlijk nu de vraag, welke is beter voor de muizen? of zullen de muizen het hoe dan ook niet meer via een USB verlengkabel werken op de nieuwe computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:03
Misschien is het nog een idee om met je verlengkabel een USB hubje op stroom aan te sluiten en daarop je muis?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Bij een verlengkabel van 10 meter begin je een beetje signaalverlies te krijgen, zou je dat nou wel doen?

En waarom 10 meter? Niet raar bedoeld, maar heb jij je computer op je TV aangesloten en die er naast staan oid? :?

[ Voor 35% gewijzigd door w4v3g0d op 24-09-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Yusunoha schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:02:
hieruit neem ik aan dat bij de nieuwe computer de USB poorten niet voldoende stroom leveren via de usb verlengkabel om de muizen fatsoenlijk te laten werken.
Dat is niet het probleem, het gaat om signaal vertraging door de lengte.
Wikipedia: USB
The USB 1.1 Standard specifies that a standard cable can have a maximum length of 3 meters with devices operating at Low Speed (1.5 Mbit/s), and a maximum length of 5 meters with devices operating at Full Speed 12 Mbit/s.[citation needed]

USB 2.0 provides for a maximum cable length of 5 meters for devices running at Hi Speed (480 Mbit/s). The primary reason for this limit is the maximum allowed round-trip delay of about 1.5 μs. If USB host commands are unanswered by the USB device within the allowed time, the host considers the command lost. When adding USB device response time, delays from the maximum number of hubs added to the delays from connecting cables, the maximum acceptable delay per cable amounts to 26 ns
Dat het met een 10m kabel soms nog werkt is puur mazzel. Het zal van de controller afhangen of deze misschien net wel of net niet lang genoeg wacht op antwoord.

Om die reden worden er (vrijwel) geen verlengkabels >5m verkocht. Het verbaast me dan ook dat je er toch een gevonden hebt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 24-09-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zo bijzonder zijn die kabels nou ook weer niet. Voor mijn HTPC ontvanger, gebruik ik zelf een 10m actieve kabel van König. Deze heeft 2 mannelijke pluggen en dus een dubbele voeding. En het werkt zelfs met nog een gewone 2m verlengkabel erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door kendo op 24-09-2013 19:51 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Er zijn inderdaad wel langere actieve kabels of "met versterker" zoals ze dat noemen. Ze hebben een ingebouwde USB hub, het is dus geen gewone passieve kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
wautah91 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:10:
Misschien is het nog een idee om met je verlengkabel een USB hubje op stroom aan te sluiten en daarop je muis?
dat kan ik eventueel proberen, maar dan zal de computer op een stekkerdoos aangesloten moeten worden in plaats van rechtstreeks op het stopcontact
TecHHeaD schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:12:
Bij een verlengkabel van 10 meter begin je een beetje signaalverlies te krijgen, zou je dat nou wel doen?

En waarom 10 meter? Niet raar bedoeld, maar heb jij je computer op je TV aangesloten en die er naast staan oid? :?
de computer staat bij mij in de woonkamer, en om te voorkomen dat de kabels in het rond liggen heb ik de kabels netjes langs the muur op de grond lopen, hierdoor heb ik dus wel lange kabels nodig om dit te doen. en om eerlijk te zijn merk ik haast geen verschil met het toetsenbord en muis met, of zonder verlengkabel
Ploink schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:05:
[...]

Dat is niet het probleem, het gaat om signaal vertraging door de lengte.

[...]

Dat het met een 10m kabel soms nog werkt is puur mazzel. Het zal van de controller afhangen of deze misschien net wel of net niet lang genoeg wacht op antwoord.

Om die reden worden er (vrijwel) geen verlengkabels >5m verkocht. Het verbaast me dan ook dat je er toch een gevonden hebt ;)
haha, ja, er zien niet veel >5m kabels, maar ik kan zelf een kabeltje van 20m vinden 8)7
Ploink schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:33:
Er zijn inderdaad wel langere actieve kabels of "met versterker" zoals ze dat noemen. Ze hebben een ingebouwde USB hub, het is dus geen gewone passieve kabel.
de kabels die ik nu heb hebben inderdaad een versterker erbij in gebouwd om het signaal te versterken

• Yusunoha
ik heb wat beter gekeken naar de kabels, en het valt mij op dat bij deze kabel een externe adapter beschikbaar is http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html

je kunt de externe adapter aansluiten op het stopcontact om zo meer stroom beschikbaar te stellen, en de adapter sluit je bij het uiteinde van de kabel aan. ik neem aan dat dit ongeveer dezelfde werking heeft als een powered usb hub.

zou dit kunnen helpen met het probleem met mijn computermuis? of zal een powered USB hub aan het uiteinde van de USB kabel aansluiten die ik nu heb beter werken en zodat ik ook meerdere apparaten erop aan kan sluiten?

en voor wat meer informatie over de 2 USB kabels waar ik naar zit te kijken, dit zijn de pagina's van de fabrikant
http://www.delock.de/prod...ung_82446/merkmale/3.html
http://www.delock.de/prod...ung_82960/merkmale/1.html

[ Voor 17% gewijzigd door Yusunoha op 25-09-2013 10:00 ]

• Ploink
Een usb poortje kan 500mA (2.5W) leveren, dat is veel meer dan een muis + toetsenbord nodig heeft.
Onderop mijn toetsenbord staat "12mA", op mijn oude staat "40mA".
Op mijn muis staat "100mA".
De adapter zul je dus niet nodig hebben.

Wat betreft die kabel... je kan het proberen. Met die kabel met twee connectoren aan het eind maak je meer kans dat het werkt denk ik, omdat er zeker een hub in zit en niet alleen een simpele signaalversterker.

Misschien is een draadloos desktop setje ook een optie. Als het bereik niet voldoende is, dan pak je een gewone 5m verlengkabel en plaats je het ontvangertje ergens halverwege.

[ Voor 15% gewijzigd door Ploink op 25-09-2013 16:36 ]

Pagina: 1