Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7] Mapstructuur exporten naar word bestand

Pagina: 1
Acties:

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste allemaal,

Ik heb met mijn domme hoofd het bestand waarin de mappenstructuur van de netwerkschijf van de stichting waar ik nu voor aan het werk ben overschrijven. Jammer jammer jammer, maar kan gebeuren. Helaas was er geen backup (meer?) beschikbaar van dit bestand dus dat mocht het probleem ook niet oplossen. Nu kan ik dit bestand met de hand opnieuw opstellen (zoals het in origine ook is gedaan) maar ik denk dat het slimmer, makkelijker en sneller kan via een stukje software.

Hiervoor heb ik al wat zitten googlen en al heel wat pakketten geprobeerd. Echter kunnen de programmas die ik heb gevonden alleen maar in platte tekst exporteren (wat uiteindeljik nog steeds veel werk met zich mee brengt om er een overzichtelijk .docx bestand van te maken) of het zijn betaalde pakken die maar de helft van de structuur exporteren en bij de andere helft iets neerzitten in de trand van "Free version". Nu kan ik me niet voorstellen dat hier een programmeur ook een keer tegenaan is gelopen en zelf iets heeft geschreven wat wél een duidelijke docx exporteerd en voor niks wordt aangeboden. Helaas heb ik het nog niet kunnen vinden. Mijn vraag is dan ook of iemand een dergelijk pakket kent en mij dus kan vertellen hoe dit pakket heet (en eventueel waar ik het kan vinden). Opzich hoeft de export niet perse naar het .docx formaat te gaan .xslx oid is ook prima.

Kortom: Kent iemand hier de naam van een gratis programma wat de mappenstructuur (van een mapped network drive in windows 7) kan exporteren naar een (redelijk overzichtelijk) .docx bestandje?

Bij voorbaat dank!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 00:08

weebl

YARR!

Probeer dit eens met cmd:

Z: (of welke letter je netwerkschijf ook heeft)
tree /a > bestand.doc

Je krijgt dan een bestand.doc waarin alle mappen hiërarchisch in beschreven staan. De bestanden in deze mappen slaat ie over :)

[ Voor 62% gewijzigd door weebl op 24-09-2013 17:57 ]

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:57
of

dir /S /B d: > c:\output.txt