Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 06:59
Ik kreeg zojuist de volgende email in mijn inbox.
Geachte heer/ mevrouw,

Op vacaturewebsite zijn wij uw profiel tegengekomen en graag nodigen wij u uit om
met ons in contact te treden om de functie "financieel medewerker" aan u voor te leggen.

- Het plaatsen van orders
- Het verwerken van administratie in ons systeem
- Het verwerken van financiële administratie

Het betreft een parttime functie van maximaal 30 uur per week.Het vaste salaris bedraagt € 1650 bruto per maand, tevens ontvangt u een vaste commissie per uitgevoerde en afgeronde taak. Deze functie is in ze geheel
vanuit huis te bekleden en wordt altijd voorafgegaan met intensieve training en proefperiode.

Om uit te vinden of deze baan iets voor jou is, ontvangen wij graag het door u ingevulde sollicitatieformulier
zodat wij u kunnen uitnodigen om deel te nemen aan de proefperiode.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben omtrent deze vacature neem dan contact op via +31 (20) 894 3922 of stuur ons een email bericht.

Wij zien er naar uit om spoedig een reactie van u te ontvangen.

Hoogachtend

Manager Mark Mulder
MegaTrade International
Megatrade-group.com
Ik heb uiteraard het bedrijf Megatrade al even door Google gehaald en de eerste link verteld eigenlijk al genoeg. En mijn eerste gedachte dat ik het niet vertrouwde was dus zeer waarschijnlijk de juiste.

Het bedrijf Megatrade group is een bestaand bedrijf dat in de Oekraïne het hoofdkantoor heeft en werkzaam is in
distributie van IT-apparatuur en complexe oplossingen
distributie van de consumptiegoederen
distributie van sierplanten
De email heeft als return path het email adres company@megatradecompany.com terwijl op de website van Megatrade group een email gemeld met de volledige bedrijfsnaam als domein. Tevens lijkt deze email afkomstig van iomartmail.com volgens het from veld in de emailheader het IP adres wijst ook die kant op.

Lijkt er volgens mij op dat de naam van dit bedrijf misbruikt word door de mensen achter deze email.

Nu was vraag vooral waar kan ik dit melden om zo mogelijk eventueel degene die hier achter zitten te stoppen. Ik kan me namelijk best voorstellen dat er mensen zijn die finacieel in de problemen zitten hier wel op in zouden kunnen gaan. Ik weet dat niet bij iedereen het de eerste gedachte is om een bedrijf die een aanbod doet even op te zoeken via Google.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:59

Perkouw

Moderator General Chat
Kan het niet gewoon zijn dat mass-mails van Megatrade group verstuurd worden via iomartmail.com ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 24-09-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En de fraude bestaat uit ?

Edit: Oh, misbruik van emailadres van een ander ....

[ Voor 51% gewijzigd door u_nix_we_all op 24-09-2013 17:42 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:26
dit zijn mass mails, heb er ook al 2 ontvangen :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Klop je rekeningnummer en de rest van je NAW gegevens in, krijg geld gestort op je eigen rekening. Vervolgens mag je hiervan een deel inhouden en de rest moet je weer doorzetten naar andere rekeningen in verre oorden. Ook wel witwassen genoemd. Je maakt je hiermee medeplichtig aan een misdrijf.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Arthas schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:43:
[...]

Klop je rekeningnummer en de rest van je NAW gegevens in, krijg geld gestort op je eigen rekening. Vervolgens mag je hiervan een deel inhouden en de rest moet je weer doorzetten naar andere rekeningen in verre oorden. Ook wel witwassen genoemd. Je maakt je hiermee medeplichtig aan een misdrijf.
Oh zo. Er is dus nog geen sprake van fraude, maar je hebt een mailtje gekregen waarin je wordt gevraagd mee te doen aan iets wat mogelijk/waarschijnlijk onder fraude valt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
Perkouw schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:38:
Kan het niet gewoon zijn dat mass-mails van Megatrade group verstuurd worden via iomartmail.com ;)
zou kunnen maar ik mag toch aannemen dat ze dan in elk geval wel hun eigen domein goed weten te vermelden.

Verder lijkt er heel erg op dat ze op zoek zijn naar zogenaamde katvangers. Ook volgens de website fraudehelpdesk.nl. En ik kan me niet voorstellen dat het dan om legale geldstromen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Of je krijgt een check gestuurd, die verzilver je en je moet gedeelte doorsturen. Vervolgens blijkt hij ongedekt en wordt het geld weer van je rekening gehaald. (IIG ik geloof dat ze zo ook werken).

That said, ik krijg 10 van die mails per dag binnen, lekker op de hoop spam met zijn vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
Ik maak me er zelf ook niet echt druk om en deze mail gaat inderdaad de spam box in. Ik vroeg me alleen af of er nog een melding van gemaakt kan worden om mensen te waarschuwen hiervoor?

Pagina: 1