Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Creative SoundBlaster ZxR Cover eraf?

Pagina: 1
Acties:

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het zit me al een tijdje dwars dat ik sinds de aanschaf van mijn Creative SoundBlaster ZxR mijn USB 2.0 Front Panel niet meer kan aansluiten, omdat de geluidskaart er overheen hangt.

Het enige andere PCI-E slot waar ik hem in kan doen is geshared is met mijn videokaart en 8x is geen optie.

Dus mijn vraag is of de cover van de ZxR werkt doet als shield of dat het gewoon maar een fancy cover is.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19
Ik heb een Asus Xonar D2 en daarvan wordt wel beweerd dat de cover inderdaad shielding is. Aan de andere kant: je kunt het gewoon testen, ik gok dat je het verschil niet hoort.

En zo wel: dan heb je een dilemma, maar dat kunnen wij niet voor je beoordelen natuurlijk ;)

• TheDeeGee
  • Niet online
Het past wel, alleen drukt het stekkertje van de geluidskaart omhoog, dus zit ie er erg geforceerd in. Eigenlijk zou die Female Header van de kabel van de kast 2 MM korter moeten zijn, dan past alles perfect.

Ik heb zitten googlen maar kan eigenlijk niks vinden wat betreft een low profile Female Header.

Zoveel korter zou het stekkertje moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10ntksj.jpg

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

hoezo is x8 geen optie? dat blijft belachelijk snel voor je geluidskaart

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Het is een PCI-express 1x slot, die kan je in elke andere PCI-express slot stoppen die je maar wilt, hij zal dan weliswaar alleen het 1x formaat gebruiken, maar het past en werkt gewoon.
Dat is het leuke nou juist van PCI-express.

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb het al opgelost.

Heb de achterkant van de Female Connector ingekort, nu past het wel ^^

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja dat snap ik ook wel dat je een PCI-E 1x ik elk PCI-E 16x Slot kan doen. Maar als ik hem in het derde Slot zou doen loopt mijn Videokaart op 8x omdat die sloten geshared zijn. Dus dat zou geen optie zijn.

Maar goed, het is opgelost nu.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

het is maar de vraag hoe erg je gpu eronder lijdt... maargoed, goede fix :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1