Na de requirements te hebben geinventariseerd en een selectie te hebben gemaakt van enkele paketten heb ik een eerste, tikiwiki, geinstalleerd. Na wat setup geneuzel werkt de basis functionaliteit, wiki, files, taken etc.
Maar ik ben nogal geschrokken van de lange verwerkingstijden aan de server kant, metric is time to first byte.
Ik heb enkele van hun eigen sites doorgemeten via www.webpagetest.org en dat was nog beroerder dan bij mij lokaal. Nu ga ik ervan uit dat hun eigen site goed geconfigureerd is en voldoende resources tot zijn beschikking heeft. Lokaal op een brandschoon systeem meet ik tijden van 150 tot 300ms voor algemene scripts, bij hun eigen site zag tijden van 600 tot 1000ms wat zich voor de eindgebruiker vertaalde in pageloads van 3 tot 4 seconden!!!
Het tonen van Hello World via een bepaalde applicatie stack is niet representatief, voor minder dan 10 concurrent user. Ik weet van dat er in sommige gevallen scaling issues zijn met apache die bijv lighthttpd niet heeft. Ik ben dus op zoek naar een applicatie stack die real life applicaties als een cms snel/efficient verwerkt. Ja ik snap dat het afhangt van de applicatie maar de application stack eronder maakt ook wat uit. Getuige bijvoorbeeld het scaling probleem van apache. Php is volkomen nieuw voor mij, ik heb dus geen enkel idee wat je kan verwachten van een php based applicatie.
Zijn deze tijden normaal voor een apache (prefork) php combinatie?
Moet php extern aangesproken worden, bijvoorbeeld via een socket en dan een event driven webserver gebruiken?
Kan iemand wat tijden noemen met vermelding van de combinatie van (virtuele) hardware, application stack en cms?
Of wil iemand zelfs een aanbeveling doen van een bepaald CMS?
bijvoorbaat dank'
Wes
evaluatie criteria:
-opensource
-maturity van het project, is dit een cms wat er morgen nog is?
-wiki, gebruikte syntax, feature set van de editor
-file manager, kunnen kleine en grote bestanden opgeslagen worden.
-task manager, kan je todo lijstjes of issues bijhouden
-backup en recovery
-ondersteuning voor mobile clients, in de vorm van een native app of theme
-moet achter een load balancer kunnen draaien
-authenticatie, ondersteuning voor SSO als CAS of andere mechanismen als radius
Maar ik ben nogal geschrokken van de lange verwerkingstijden aan de server kant, metric is time to first byte.
Ik heb enkele van hun eigen sites doorgemeten via www.webpagetest.org en dat was nog beroerder dan bij mij lokaal. Nu ga ik ervan uit dat hun eigen site goed geconfigureerd is en voldoende resources tot zijn beschikking heeft. Lokaal op een brandschoon systeem meet ik tijden van 150 tot 300ms voor algemene scripts, bij hun eigen site zag tijden van 600 tot 1000ms wat zich voor de eindgebruiker vertaalde in pageloads van 3 tot 4 seconden!!!
Het tonen van Hello World via een bepaalde applicatie stack is niet representatief, voor minder dan 10 concurrent user. Ik weet van dat er in sommige gevallen scaling issues zijn met apache die bijv lighthttpd niet heeft. Ik ben dus op zoek naar een applicatie stack die real life applicaties als een cms snel/efficient verwerkt. Ja ik snap dat het afhangt van de applicatie maar de application stack eronder maakt ook wat uit. Getuige bijvoorbeeld het scaling probleem van apache. Php is volkomen nieuw voor mij, ik heb dus geen enkel idee wat je kan verwachten van een php based applicatie.
Zijn deze tijden normaal voor een apache (prefork) php combinatie?
Moet php extern aangesproken worden, bijvoorbeeld via een socket en dan een event driven webserver gebruiken?
Kan iemand wat tijden noemen met vermelding van de combinatie van (virtuele) hardware, application stack en cms?
Of wil iemand zelfs een aanbeveling doen van een bepaald CMS?
bijvoorbaat dank'
Wes
evaluatie criteria:
-opensource
-maturity van het project, is dit een cms wat er morgen nog is?
-wiki, gebruikte syntax, feature set van de editor
-file manager, kunnen kleine en grote bestanden opgeslagen worden.
-task manager, kan je todo lijstjes of issues bijhouden
-backup en recovery
-ondersteuning voor mobile clients, in de vorm van een native app of theme
-moet achter een load balancer kunnen draaien
-authenticatie, ondersteuning voor SSO als CAS of andere mechanismen als radius