Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Html en css bestanden via een configuratiebestand aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:14
Hallo,

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een phonegap applicatie. Voor diegene die niet weten wat dit is (een korte, misschien niet geheel correcte uitleg: Phonegap is een framework wat je kan gebruiken om de functies van een telefoon aan te spreken d.m.v. relatief eenvoudige functies. Je kan je applicatie d.m.v. HTML, CSS en andere webtalen maken en phonegap maakt er dan een multi platform applicatie van.

Nu wil ik dat deze applicatie door andere mensen aan te passen is. Tekst maar ook kleuren in het CSS bestand moeten aangepast kunnen worden. Zodat er verschillende applicaties gemaakt kunnen worden (kwa uiterlijk), zonder dat je in de html en css bestanden moet gaan klooien.

Zo heb ik het ingedachte:

Dat je naar een HTML pagina in je browser,bijvoorbeeld config.html, gaat en dan een soort setup pagina te zien krijgt. Dan kan je tekst aanpassen, kleuren en andere voorkeuren. Aan het eind van dit proces moet je dan de applicatie maken/opslaan (op een andere locatie), met daarin alle goede bestanden zodat die daarna d.m.v. phonegap build omgezet kan worden naar een applicatie.

Het probleem is dat ik geen idee of dit mogelijk is. Ik weet ook niet goed waarop ik moet zoeken, oftewel een duwtje in de goede richting zal fijn zijn! Alvast bedankt. Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt toch met PHP, ASP.Net of eender-welke-andere server-side taal de input verwerken en een arbitraire string uitpoepen (CSS, HTML, whatever) waarin je de user-input verwerkt hebt?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• conara
Geen idee, vandaar de vraag :P Ik heb overal een kleine basiskennis, want heb een paar jaar geleden wat talen mezelf aangeleerd. Nu wil ik natuurlijk graag er tijd in stoppen, maar het moet dan natuurlijk wel kunnen.

Met php kan je idd een formulier maken waar iemand tekst in kan zetten, maar kan ik dan ook met php een .html bestand aanpassen? zodat het er echt instaat? (geen variabele oid) Echt hardcoded om het maar even zo te zeggen. Ik denk namelijk dat jij bedoeld dat de php op de server html genereert oid, maar die bestanden moeten ect aangepast worden en ook blijven.

Even een voorbeeldje, dan wordt het misschien iets duidelijker:

<div id="header"><h1>*HEADER_TEKST*</h1></div>

Als je dan het config.html bestand hebt doorlopen en de titel hebt ingesteld dan wordt het dit:

<div id="header"><h1>Mijn titel</h1></div>

De html moet dus echt worden aangepast en ook de CSS moet echt worden aangepast.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe eens gek en pak de documentatie er eens bij? Wat heb je zelf al gezocht/gevonden/geprobeerd en wat werkt(e) er niet, welke foutmelding(en) krijg je etc. etc.?

(Zie ook onze Quickstart).

Ik snap overigens niet waarom je per-se een file wil wijzigen; ik neem aan dat (uiteindelijk) de gebruiker een zipje of whatever downloadt met daarin html, CSS en andere bestanden om in phonegap te gooien? In dat geval kun je toch, terplekke so to speak, die "bestanden" genereren en in een zip mikkeren zonder dat ze ooit op (je server's) schijf belanden? Ik ben verder niet bekend met phonegap dus mogelijk dat ik er op dit punt langs zit.

Van wat ik begrijp wil je zoiets:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$doc1 = '<html><head><link rel="stylesheet" href="main.css"></head><body><h1>*HEADER*</h1><p>*BODY*</p></body></html>';
$doc2 = 'body { font-family: serif; color: *COLOR* }';

$doc1 = str_replace('*HEADER*', 'W00t!', $doc1);
$doc1 = str_replace('*BODY*', 'Hello world', $doc1);

$doc2 = str_replace('*COLOR*', '#f00', $doc2);

echo htmlentities($doc1);

$file = tempnam(sys_get_temp_dir(), 'tmp.zip');
$zip = new ZipArchive();
$zip->open($file, ZipArchive::OVERWRITE);
$zip->addFromString('index.html', $doc1);
$zip->addFromString('main.css', $doc2);
$zip->close();

$fp = fopen($file, 'rb');
header('Content-type: application/zip');
header('Content-Length: ' . filesize($file));
fpassthru($fp);

unlink($file);

Let wel: dit is zo uit de mouw geschud; er valt nog een hoop te veranderen (en verbeteren). Het gaat er even om het idee te demonstreren. Zo wordt in dit voorbeeld nog een tmp-zipfile gemaakt (geen idee of dat in-memory kan, maar vast wel), is de "templating" kariger dan karig enz. enz.

[ Voor 81% gewijzigd door RobIII op 24-09-2013 16:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• conara
Ja wijzigen is misschien niet het beste woord, genereren is beter. Inderdaad zoiets wil ik hebben, dat je bepaalde files include en dan dat je die files gaat genereren met de juiste instellingen. iig bedankt het principe is duidelijk! Ik ga mij verder inlezen en dan kan ik hiermee verder!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
In plaats van server-side zou je het ook client-side op kunnen lossen.
Dit betekend dat de user niet met het internet verbonden hoeft te zijn wanneer hij iets wilt wijzigen in zijn app.

Om bestanden op te slaan op de telefoon, kijk even hier in de documentatie van phonegap.
Dit kan je dan, met behulp van JavaScript, aan laten passen in de app/website.

Voor dynamische web pagina's zou ik je aanraden om hier even te kijken: AngularJS

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Pagina: 1