Platenspeler op versterker aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 17:58

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Ik hoop dat ik het hier goed plaats, maar ik heb recentelijk een platenspeler van mijn vriendin gekregen. Geweldig ding met een ingebouwde versterker en kleine boksen. Nu heeft het ding ook een lineout (tulp) en in de handleiding staat er dat je met een bepaalde kabel de platenspeler kan aansluiten op een media center. Kan dit gewoon met een Tulp - Jack kabel? En waar moet ik die kabel dan aansluiten bij mijn Onkyo versterker?

Tulp naar Tulp werkt niet. Dat had ik al geprobeerd.

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't ding een ingebouwde voorversterker heeft, moet tulp-tulp naar een line-ingang gewoon werken. Echter als 't een phono uitgang betreft (niet voorversterkt) dan zul je een phono ingang op je onkyo moeten vinden, of bij gebrek daaraan een losse phono voorversterker kopen.

Zit er naast die tulpjes ook een aarddraadje bij?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2013 13:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-07 06:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Tulp naar Tulp werkt niet. Dat had ik al geprobeerd.
Dat moet gewoon werken, zolang je het maar in de goede gaten plugt
Wel kan het zijn dat het veel te zacht is, dan heb je een (externe) phono voorversterker nodig..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:54:
Als 't ding een ingebouwde voorversterker heeft, moet tulp-tulp naar een line-ingang gewoon werken. Echter als 't een phono uitgang betreft (niet voorversterkt) dan zul je een phono ingang op je onkyo moeten vinden, of bij gebrek daaraan een losse phono voorversterker kopen.

Zit er naast die tulpjes ook een aarddraadje bij?
Hoe kan ik zien (en of testen) of het een phono uitgang betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien beginnen met het merk en type nummer van je platenspeler hier te posten zodat we de specs kunnen zoeken? Scheelt een hoop gedoe

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bellerophon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:57:
[...]

meestal staat het op de achterkant, "phono", vaak in de buurt van een aarde schroefje.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bellerophon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:57:
[...]

Twee manieren: sluit 'm aan op je tulp-ingang, speel ene plaat af en zet je versterker heeul hard. De andere, als er een aardedraad of -schroef is, dan is 't meestal een phono-uitgang.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnbeuvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08-2023
Het kan ook nog zo zijn dat de versterker assignable ingangen heeft, dus ff goed kijken op welke ingang je em aansluit.

Neem anders een ingang waarvan je zeker weet dat deze werkt en sluit em daarop aan.
Idd het geluid hard zetten en je zou geluid moeten horen als het een phone uitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:01:
[...]

Twee manieren: sluit 'm aan op je tulp-ingang, speel ene plaat af en zet je versterker heeul hard. De andere, als er een aardedraad of -schroef is, dan is 't meestal een phono-uitgang.
Zal dat straks eens testen. En dan wel met tulp naar tulp he?
Notna schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:57:
Misschien beginnen met het merk en type nummer van je platenspeler hier te posten zodat we de specs kunnen zoeken? Scheelt een hoop gedoe
Eens, echter kan ik die pas geven als ik thuis ben. Wat ik nu dus helaas niet ben.

Pagina: 1