8 phase vs 12 phase (z87 g45 vs z87 gd65)

Pagina: 1
Acties:

• Wakez
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-01 01:10
Kan iemand mij iets duidelijk maken... betreft het reele verschil tussen 12 phase en 8. Op internet kan ik niet een duidelijk antwoord vinden.

Het betreft mijn keuze voor een nieuw moederbord. Zit namelijk te denken aan de msi z87-g45. Ik zag dat hij voor 40 euro ook een grotere broer had maar naar een beetje onderzoek zijn de verschillen het volgende:

Hardware matige knoppen oc/go2bios
Fout code 7segmenten
2e bois
12 phase
2 sate3 meer.
Oc genie kan iets hoger.

Ik gebruik het voornamelijk voor gaming en ga hem wellicht in de toekomst keer proberen te overclocken (4760k richting 4.5ghz) en op internet zeggen ze dat voor overclocken de g65 beter. Maar val ik onder die groep van overclockers of is dat voor de gene die nog hoger willen.

Voor de rest zit het voornamelijk in de behuizing dus de meer waarde van de hardware knoppen en extra bois zie ik niet zo snel. Heb op dit moment0 4 satas nodig.

Dus het verschil om het te overwegen is de 12 phase. Is dit het waard?

[ Voor 8% gewijzigd door Wakez op 24-09-2013 13:34 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Voor overclocing is het interessant om meer fasen te hebben, dit levert een stabieler voltage.

Voor jouw is dit dus eigenlijk niet interessant, en de 40 euro niet of nauwelijks waard.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:25
Hier een duidelijk overzicht en vergelijking van alle VRM's en fasen die fabrikanten gebruiken.

http://www.sinhardware.com/index.php/vrm-list

Er zitten een hoop verschillen tussen beide modellen. G45 is redelijk minimaal qua specs, een GD65 is kwalitatief stukken beter.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Wakez
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-01 01:10
InfinityG35 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:52:

Er zitten een hoop verschillen tussen beide modellen. G45 is redelijk minimaal qua specs, een GD65 is kwalitatief stukken beter.
Uit reviews heb ik dit niet op kunnen maken. Bouw kwaliteit enzo waren zelfde alleen boven genoemde features kon ik onderscheiden.

Welke verschillen bedoel je? En is het in mijn geval dan de 40 euro verschil waard?

Oja nog een verschil usb super charge.

[ Voor 5% gewijzigd door Wakez op 24-09-2013 14:07 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
InfinityG35 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:52:
Hier een duidelijk overzicht en vergelijking van alle VRM's en fasen die fabrikanten gebruiken.

http://www.sinhardware.com/index.php/vrm-list

De exta fasen en extra features van de GD65 zullen voor de TS vrij weinig toevoegen. De GD45 doet kwalitatief haast niet onder aan de GD65.

De extra fasen zullen die 40 euro niet waard zijn en zonder "OC Genie" te gebruiken kom je veel verder met overclocken. OC Genie is handig voor gebruikers die nog nooit hebben overgeclockt, alleen je kunt verder komen met je overclock door dit handmatig te doen. Daarnaast stelt usb super charge niets voor. Het kan handig zijn als je een apparaat wilt opladen dmv. je computer terwijl die uitstaat, voor de rest zal het geen extra waarde toevoegen ;).