Diagnostische tools i.v.m. testen schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 13:55
Ik wil mijn nieuwe SSD even testen of hij wel 100% in orde is. De verpakking was namelijk al open. Welke tools kan ik het beste gebruiken om te beoordelen of er niet iets mee aan de hand is geweest?

Volgens de verkoper kwam de schijf direct van hun leverancier, maar ben niet zo van de blauwe ogen :P

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:37
HD Tune is een goed programma dat alle sectoren op fouten kan controleren. http://www.hdtune.com/
Ik raad je wel aan om de volgende keer gewoon even op google te zoeken want dit is super simpel te vinden.

Succes!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

^met hem. HD Tune (Pro) is een prima programma. Daarbij kun je ook via Parted Magic (linux bootdisk) de schijf controleren.

Verder kun je ook gewoon op de site kijken van de leverancier en daar hun tools downloaden.
Zo heeft Intel hun eigen Toolbox en Samsung hun Magician software.
en iets meer moeite doen volgende keer...

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 24-09-2013 12:49 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Slechte service, gewoon zeggen dat je een gesealde verpakking wilt
Negatieve review schrijven over de winkel en daar nooit meer iets kopen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kijk ook even naar de draaiuren, of die 0 heeft of al meerdere uren gedraaid heeft.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Dit soort 'standaardvraagjes' (welke software gebruik ik om mijn SSD te testen?) kun je stellen in Het grote SSD topic ~ Deel 9. Als je zoekt in dat topic krijg je waarschijnlijk ook genoeg hints.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.