Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Als je een receiver gebruikt dan zou je eens Neo6:Music kunnen proberen. Verbaas me er wel over dat je FLAC luistert, blijkbaar wil je ongecomprimeerd geluid om zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke geluidskwaliteit te komen en vervolgens laat je je geluid vervormen door een surround codec
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verbaasde mij ook. Muziek in een lossless audio codec hebben staan voor de hoogst mogelijke kwaliteit en deze vervolgens door een codec gooien om er kunstmatig surround van te maken. Met een receiver zou dit geen probleem zijn.
Ik gebruik geen receiver maar zelfs een simple Logitech Z906 setje. Ja ik weet het, niet bepaald Hifi, maar genoeg-fi voor mij en in mijn situatie te preferen over mijn oude Onkyo die overigens inderdaad gewoon een stereo signaal als 5.1 kon uitsturen... dat laatste probeer ik nu softwarematig voor elkaar te krijgen.
Dubbele verbazing zelfs? Je werkt met de tools die je hebt.
Flac is een stuk fijner dan MP3, zelfs op een lowly Z906, dus dat moet niemand verbazen.
Juist als de source uncompressed is moet je relatief goedkoop (met minimale loss dus) wat met de audio kunnen doen dus dat lijkt me een stuk logischer dan wanneer ik een 128kbit MP3 als source zou nemen.
Als er een simpel stukje software is wat voor de audio out uit de PC het DTS signaal aanpast van "L/R" naar "L/R en LA/RA" (en die .1) dan is het klaar.
Desnoods een simple verwijzing "afspeelsoftware X kan uit zichzelf al stereo als surround uit sturen".
Bam, klaar.
En dan nog.. als de source lossless is en ik enkel L en R 1:1 gekopieerd wil hebben naar LA en RA dan hoeft dat geen loss te geven dus dan is elke verbazing overbodig.
Dubbele verbazing zelfs? Je werkt met de tools die je hebt.
Flac is een stuk fijner dan MP3, zelfs op een lowly Z906, dus dat moet niemand verbazen.
Juist als de source uncompressed is moet je relatief goedkoop (met minimale loss dus) wat met de audio kunnen doen dus dat lijkt me een stuk logischer dan wanneer ik een 128kbit MP3 als source zou nemen.
Als er een simpel stukje software is wat voor de audio out uit de PC het DTS signaal aanpast van "L/R" naar "L/R en LA/RA" (en die .1) dan is het klaar.
Desnoods een simple verwijzing "afspeelsoftware X kan uit zichzelf al stereo als surround uit sturen".
Bam, klaar.
En dan nog.. als de source lossless is en ik enkel L en R 1:1 gekopieerd wil hebben naar LA en RA dan hoeft dat geen loss te geven dus dan is elke verbazing overbodig.
[ Voor 16% gewijzigd door Tijgert op 24-09-2013 15:56 ]
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Ik heb gekeken naar VLC, WMplayer en Winamp, de meest voor de hand liggenden dus.
Google was helaas niet mijn vriend omdat iedereen het dan heeft over duurzaam converteren naar DTS streams.
Nu heb ik ook wel software die sporen kan kopieren en dan weg kan schrijven als 5.1 streams zodat elke speler het als 5.1 ziet, maar dat overstijgt mijn doel van nu enkel even een stereo liedje over de rear speakers erbij te kunnen horen.
Lijkt mij dat dit een zomaar een setting zou kunnen zijn ergens; "play stereo tracks as surround".
Maar ik zie het nergens staan en er is nogal wat software out there... vandaar mijn vraag hier.
Google was helaas niet mijn vriend omdat iedereen het dan heeft over duurzaam converteren naar DTS streams.
Nu heb ik ook wel software die sporen kan kopieren en dan weg kan schrijven als 5.1 streams zodat elke speler het als 5.1 ziet, maar dat overstijgt mijn doel van nu enkel even een stereo liedje over de rear speakers erbij te kunnen horen.
Lijkt mij dat dit een zomaar een setting zou kunnen zijn ergens; "play stereo tracks as surround".
Maar ik zie het nergens staan en er is nogal wat software out there... vandaar mijn vraag hier.
Foobar kan het. Daarin kun je een DSP aanzetten waarin de voorkanalen ook naar achteren worden gestuurd.
Life is not about specs, it is about joy!
Excellent! Works like a charm!Foobar kan het.
Super bedankt, dit was exact wat ik zocht. Problem solved
Pagina: 1