Asrock FM2A75 PRO4-M HDMI out en Panasonic st50 issue

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 16:31
Ik heb de volgende setup:

HTPC:
Asrock FM2A75 PRO4-M
AMD A6- 5400
en de rest standaard geheugen, voeding etc

Daarnaast heb ik een Panasonic ST50 tv

Als ik de HTPC via de HDMI aansluiting op het moederbord aansluit op de TV krijg ik een mooi scrambled beeld te zien meteen bij het aanzetten van de pc. (alle kleuren van de regeboog)

Als ik de HTPC aansluit via de dvi port op de HDMI poort van de tv (dus met een dvi naar HDMI verloop stekkertje) heb ik het zelfde probleem.

De HTPC aan sluiten op mijn Dell monitor via DVI gaat prima, als ik de HTPC via HDMI aan sluit op mijn monitor moet ik wederom een verloop stekker gebuiken want mijn monitor heeft geen HDMI en ook dan gewoon prima beeld.

Wat heb ik gedaan om te troubleshooten?
Bios Update
Andere HDMI kabel
Andere HDMI naar DVI stekker

Daarna heb ik een grafische kaart in de HTPC gedaan en aangesloten via HDMI en die werkt meteen prima.

Ik snap het dus niet helemaal meer, de HDMI poort op het moederbord werkt dus prima met een pc monitor maar niet met mijn TV

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 08:16

lolhoo

Just reboot and relax

Als ik je goed begrijp zou ik zelf denken dat je onboard kaart te zwak is voor je tv resolutie.
Dat verklaart ook waarom het wel werkt op je monitor.
Als ik jouw was zou ik dan een videokaart erbij prikken die de resolutie aan kan.

Did you try to put it off and on again?

• Dracula
De processor heeft een Radeon HD 7540D GPU aanboord. Die zou meer dan voldoende moeten zijn.
De GPU die ik er los in heb gezet is een radeon HD6450 dus dat zou het niet mogen zijn lijkt mij

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

heb je de nieuwste bios er ook op staan ?

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Dracula
Ja zie mijn eerste post.

Mbt de vorige suggestie mbt resolutie, de monitor is 1900x1200 en de tv is 1920x1080

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

Kan het niet zijn dat je videochip en tv op verschillende HDMI versies werken? Heb daar ook wel eens conflicten mee gehad.

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47

ljt

Heb dit probleem ook echter in in iets andere variant. Heb ook dezelfde cpu erin zitten als jij. Bij mij echter doet de HDMI helemaal niks. Of ik nu een tv eraan doe of een monitor totaal geen beeld. Kan de pc gewoon aan laten en wisselen naar DVI aansluiting -> gelijk goed beeld.

Hij draait al een tijdje bij mij maar ik heb ook nooit gevonden waarom het niet werkt. Asrock gaf toen ook al aan nieuwste bios erop gooien maar helaas. Ook een speurtocht op internet heeft toen niks opgeleverd. Een klein aantal meldingen op verschillende fora van gelijke strekking. Maar nergens een werkende oplossing.

Was voor mij verder niet echt een issue aangezien ik hem nu als headless server heb weggezet in de meterkast.

• Dracula
Stomme bij mij is dat DVI aansluiten op de tv dus ook niet werkt

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 08:16

lolhoo

Just reboot and relax

Ehm heb je je videokaart drivers al geüpdatet?
Dit kan misschien helpen omdat er in de vorige versies veel buggs zaten met hdmi.

Did you try to put it off and on again?

• Dracula
Driver is nog niet eens geladen, zodra de pc aan gaat is het al mis. (en ja in windows heb ik de nieuwste catalyst driver geinstalleerd)
Pagina: 1