Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 15:02
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuk geluidssetje voor in mijn nieuwe huis. Ik heb hier verder nog niks geen apparatuur voor, behalve mijn TV. In de pricewatch zijn zoveel verschillende setjes te vinden en in de mediamarkt staat ook zoveel dat ik eigenlijk helemaal niet meer weet waar ik nou eigenlijk naar moet zoeken. Wat ik er voornamelijk mee doe is TV en films kijken.

Mijn eisen:
- Een strak(mooi/zwart) setje
- Mag 5.1 of 2.1 zijn(soundbar idee misschien)
- Max €700, liever rond de €500-€600

Waar ik zelf eerst op uit kwam was de Harman Kardon SB 30(pricewatch: Harman Kardon SB 30 Soundbar). Deze is nu verkrijgbaar voor €500 ipv €799. Dit is wel een winkel model, iemand had deze set gekocht en na 3 dagen weer terug gestuurd, had even navraag gedaan bij de winkel. Maar nu ga ik weer rond kijken op internet en lees ik dat soundbars toch niet even geweldig geluid afgeven voor het geld. Iemand met ervaring met soundbars? Of misschien zelfs specifiek deze? Of is het toch beter om voor een ander soort setje te kijken.

Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

1. Wil je goede geluidskwaliteit? Daarmee zeg je eigenlijk al nee tegen alles-in-1 setjes.
2. Wil je écht surround? Zo ja, dan is een soundbar geen optie met alleen geluid van voren.

Als je teruggestuurd spul geen probleem vind dan kun je wellicht ook eens kijken naar tweedehands. Beetje jagen op Marktplaats en je kan een hele leuke set kopen voor het budget dat je noemt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Omisys
Ik ben zelf geen audiofiel, ik ben op zoek naar fatsoenlijk geluid om tv en films mee te kijken. Het geluid wat uit de platte TV's komt is niet om aan te horen vind ik. Aangezien de soundbar nu sterk afgeprijsd te krijgen is lijkt deze zeer aantrekkelijk, maar ik kan er niet zo heel veel over vinden op internet qua reviews van dit apparaat. Ik denk zelf dat een soundbar oplossing misschien wel het beste is voor mij aangezien mijn vriendin geen grote speakers of iets dergelijks wil hebben.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Omisys schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:14:
Ik ben zelf geen audiofiel, ik ben op zoek naar fatsoenlijk geluid om tv en films mee te kijken. Het geluid wat uit de platte TV's komt is niet om aan te horen vind ik. Aangezien de soundbar nu sterk afgeprijsd te krijgen is lijkt deze zeer aantrekkelijk, maar ik kan er niet zo heel veel over vinden op internet qua reviews van dit apparaat. Ik denk zelf dat een soundbar oplossing misschien wel het beste is voor mij aangezien mijn vriendin geen grote speakers of iets dergelijks wil hebben.
Als "geen audiofiel" zijnde maar wel van kwaliteit/"goed" geluid houd, dan is bijvoorbeeld een Logitech Z906 setje helemaal niet verkeerd (vind ik althans.).
Oke het is niet de Teufel set die je zou verwachten, maar toch is het zeer goeie kwaliteit voor zo'n relatief "goedkoop" setje. (ik weet dat het een computer set is, maar ter vergelijking ;) )

JT: dat iemand "goed geluid" wil, wil niet zeggen dat het een audiofiel is (of iets wat daar op lijkt.)
Ik bedoel, het "goede" geluid wat uit een stel Bowers & Wilkins speakers komt is niet te vergelijken met een handgemaakte toren met kabels van 25000 euro oid.

De definitie van "goed geluid" valt niet te beschrijven, dat is een persoonlijk iets en moet je een beetje richten.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:56
Misschien een instap reciever iets (onkyo 313 of 414) samen met een Klipsch HD theater 300 of 500 ?
Leuk spul voor niet al te veel geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 24-09-2013 11:38 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wanneer je een goed geluid wil en surround vallen in mijn ogen de soundbar en 2.1 sowieso af. Een soundbar heeft sowieso niet zo'n best geluid en 2.1 is nog altijd geen surround. Persoonlijk vind ik Harman Kardon te duur voor de geluidskwaliteit die het biedt dus ik zou zeggen: zoek nog even verder.

Wanneer je het setje voornamelijk gaat gebruiken om tv en films te kijken, kun je er mee weg komen om het bij satteliet-speakers te laten. Houdt er rekening mee dat deze voor het luisteren van muziek niet geschikt zijn; dat zal niet zo denderend gaan klinken.

Naast de genoemde speakers van Klipsch, zou je ook de Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE kunnen gaan beluisteren. Dat zijn ook nog wel aardige speakers voor het geld. Combineer deze met een instap-receiver van Marantz, Denon, Onkyo, Yamaha of Pioneer en dan heb je voor je geld best wel een aardig setje dat bij je wensen past.

• Omisys
Bedankt allen voor de reacties. Ik ga dadelijk ook even langs een audio winkel om wat dingen te beluisteren. De soundbar spreekt mij vooral aan vanuit het praktische oogpunt, draadloze sub en weinig kabels om te trekken. Ik ga even kijken naar jullie suggesties.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

TecHHeaD schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:28:
[...]

Als "geen audiofiel" zijnde maar wel van kwaliteit/"goed" geluid houd, dan is bijvoorbeeld een Logitech Z906 setje helemaal niet verkeerd (vind ik althans.).
Als je zo gaat redeneren dan kun je dingen gaan aanraden van 100e alles-in-1 Blokker setjes tot 700e speakers :)
JT: dat iemand "goed geluid" wil, wil niet zeggen dat het een audiofiel is (of iets wat daar op lijkt.)
Dat klopt zeker! Het klopt ook dat je GEEN audiofiel hoeft te zijn om wél goed geluid uit losse componenten te willen! Dus dat de topicstarter geen audiofiel is betekent niet automatisch dat de goedkoopste prutsetjes al goed genoeg zijn. Ik durf te wedden dat de meerderheid van BMW 5-serie rijders ook geen auto hobbyisten zijn en tóch rijden ze in een premium auto ;)
De definitie van "goed geluid" valt niet te beschrijven, dat is een persoonlijk iets en moet je een beetje richten.
Als je dit gaat roepen dan kun je beter roepen dat de topicstarter moet gaan luisteren om te beslissen welk geluid goed genoeg is en niet een Z906 aanraden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 24-09-2013 12:09 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica