Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15.6" laptop rond de 500 euro voor o.a. wat gamen

Pagina: 1
Acties:

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04
Ik ben op zoek naar een 15.6" laptop waar ook een beetje op kan worden gegamed.
De laptop hoeft uiteraard geen geweldige prestaties te leveren, maar wat gamen moet wel mogelijk zijn. Ook gaat de laptop meegenomen worden naar de studie.

Zelf had ik in eerste instantie de volgende laptop gevonden:
pricewatch: Asus R500VD-SX652H
Deze laptop lijkt me erg goed, behalve dat de videokaart niet geweldig is.

Ook vond ik deze:
pricewatch: Toshiba Satellite M50D-A-100
Deze lijkt me misschien nog wel wat beter voor zijn prijs, behalve dat ik niet echt weet of de processor goed is.

Voor deze geld ongeveer hetzelfde als de vorige, alles is alleen wat beter, maar hij is ook duurder:
pricewatch: MSI CX61 0NE-606NL

Deze zit tussen de laatste twee in, maar hij is wel wat mooier vind ik:
pricewatch: Samsung NP355V5C-A05NL

Via de BBG vond ik de volgende laptop:
pricewatch: Asus K56CB-XX005H
Deze is een heel stuk beter dan de rest volgens mij, maar ook een stuk duurder.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie/laptops die veel beter zijn van rond de 500 euro dan degene die ik gepost heb?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:09

lolhoo

Just reboot and relax

eey,

Ik wil niet heel gemeen doen maar €500,- voor een game laptop is gewoon te weinig.
Je kan wel game op de laptops maar er zit volgens mij in alle laptops een gore gddr3 videokaart.
Dit is een stuk langzamer dan gddr5.
Dit valt volgens mijn alleen in echt de veelste dure laptops te vinden.
Game kan dus maar wel beperkt.
Ook valt er op deze laptops wel iets te zeggen vind ik zelf.
Ze hebben allemaal iets waarvan ik persoonlijk denk van tja, jammer.
Als je wilt game op een laptop er vooral een nieuwe game spaar door.
Wil je dat niet kijk dan bij de mycom op=op daar staan soms mooie dingen tussen.

Did you try to put it off and on again?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Of kijk voor tweede hands.. Staan genoeg leuke laptops tot €500 in de V&A.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Ja dat is ook zo maar ga er dan wel vanuit dat je de hdd en/of de accu moet vervangen.
Maar koop dan niet meteen doe wel eerst even voor onderzoek want je heb er gekke tussen die net niet de winkelprijs vragen.

• pythagorasABC
Het hoeft absoluut geen gaming laptop te worden. Het enige punt is dat er wel af en toe een spelletje op gespeeld kan worden, dus er moet wel een redelijke videokaart in zitten.

De laptop uit de BBG leek me ideaal, maar deze is of pas over twee weken binnen, of 750 euro, wat gewoon echt te duur is.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

oke dat scheelt dan weer.
Als ik jouw was zou ik voor de eerste of de laatste link gaan.
Het ligt wel buiten je budget en ik weet niet tot hoever je kan gaan?
Als het toch te duur is kan ik niet te zeggen welke van de 3 het beste is.
Mijn ervaring met een trage amd is niet al te best dan zeg ik ga voor intel als het wat zwakker moet.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Alle laptops die je aanhaalt zijn niet super gamewaardig, maar ook niet sterk in accuduur e.d.
Alleen de laatste, uit de BBG, zit je goed mee, maar die ga je v oor 629 gewoon niet meer krijgen. Denk dat neckermann die ook niet meer op voorraad gáát krijgen, voornamelijk vanwege de prijs (volgens mij is dat een actieprijs van een tijd geleden van ze). Soms is de pricewatch daar wat slecht in.

Van de laptops die je aanhaalt zit je qua games het best met de MSI, daarna de Samsung. Bouwkwaliteit van de MSI ben ik echter niet heel vrolijk over (dit specifieke model). De Samsung is een stuk steviger maar je zal merken dat deze minder perfomed in de meeste taken en dat de batterijduur niet super is.
Hierbij een review van de Samsung:
http://www.notebookcheck....5DE-Notebook.82482.0.html

En hierbij een review van de MSI:
http://www.notebookcheck....X61-Notebook.87038.0.html

Zoals je ziet vinden ze bij de Samsung vooral de processor minder, bij de MSI hebben ze het vooral over bouwkwaliteit, fan noise en warmte, samen met een lage batterijduur.

Voor jouw budget is de Samsung meest toereikend lijkt me.

• pythagorasABC
Bedankt voor de nuttige reactie!
Zou je zeggen dat de Samsung even goed of misschien wel iets beter is dan de eerste ASUS?

Als jij(of iemand anders) nog andere suggesties heeft voor laptops in deze prijscategorie hoor ik het graag!

• Merethil
Je eerste laptop die je linkt vind ik tegenvallen. Niet zozeer de processor of de bouwkwaliteit, maar vooral de GPU.
De G610M is trager dan de HD 4000 in vele gevallen, waarom zou je dan in hemelsnaam zo'n GPU willen? :P

• pythagorasABC
Dat is wat ik zelf ook in eerste instantie dacht.
Ik twijfel nu tussen de volgende drie laptops:
https://tweakers.net/pric...;335467;334215/categorie/

De Toshiba lijkt me erg goed voor 480 euro, het enige nadeel is dat hij een dual core processor heeft. Ik weet niet of dat een goede keuze is op dit moment?

De Samsung van 500 euro had ik het al eerder over, in principe niets mis mee.

De Samsung van 600 euro heeft volgens mij een wat betere CPU, een wat betere GPU(dezelfde als de Toshiba), alleen heeft hij maar 4GB RAM en is hij natuurlijk 100 euro duurder.

Is een dual core CPU nog wel een goede keuze, of is die videokaart maar zo weinig veel beter dat die Samsung meer waar voor zijn geld biedt?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Als je €600 gaat uitgeven kun je beter naar de Dell 15R SE gaan kijken. Die is voor ongeveer €600 te krijgen. Alledrie de laptops die je aangeeft hebben echt een hele slechte GPU.

• Merethil
7640G is in ieder geval nog een stukje beter dan de 710M en de 610M. Heel gek, maar die andere laptops hebben gewoon echt geen leuke GPU's terwijl de AMD het nog best oké doet.
De Dell 15R SE is inderdaad nog een stukje leuker, maar dan zit je alweer zo'n 120 euro (inclusief kortingen) boven oorspronkelijk budget.

Heb je wel een laptop met een betere CPU, GPU én beeldscherm dan de rest in de klasse. Misschien toch het overwegen wel waard verder.

• pythagorasABC
Ok, heel erg bedankt!

Ik zag dat de videokaart hoger stond bij notebookcheck, maar er waren geen tests beschikbaar. Ik ging er van uit dat hij beter was.

• JeremyTK
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-02-2021
Deze misschien?
http://aldi.medion.com/md...fPage=medion#grafik_anker

Heb er zelf vrij weinig verstand van, maar ben ook op zoek naar een nieuwe laptop..

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38
JeremyTK schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:00:
Deze misschien?
http://aldi.medion.com/md...fPage=medion#grafik_anker

Heb er zelf vrij weinig verstand van, maar ben ook op zoek naar een nieuwe laptop..
ik denk niet dat een i3 voldoet voor gamen

• JeremyTK
http://www.mediamarkt.nl/...21,871094.html?langId=-11

Bij saturn is deze in de aanbieding voor 549... i5

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:57
didam35 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:03:
[...]

ik denk niet dat een i3 voldoet voor gamen
Bij gamen maakt de processor minder uit dan de grafische kaart. En een i3 ivy bridge op 2,5 Ghz zal de meeste games prima trekken hoor.

Met de GT740m kan je best een aardig spelletje spelen. Uiteraard niet op High, maar als je de settings een beetje aanpast zullen veel games wel vloeiend lopen.

http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html

[ Voor 10% gewijzigd door PCSO op 24-09-2013 19:16 ]

• JeremyTK
Arnoldsmit schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:15:
[...]

Bij gamen maakt de processor minder uit dan de grafische kaart. En een i3 ivy bridge op 2,5 Ghz zal de meeste games prima trekken hoor.

Met de GT740m kan je best een aardig spelletje spelen. Uiteraard niet op High, maar als je de settings een beetje aanpast zullen veel games wel vloeiend lopen.

http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html
Thanks....

Waar moet ik aan denken als je een aardig spelletje zegt?

Is het tevens de moeite waard om 5 tientjes meer te betalen voor die van saturn ipv medion?

Medion heeft wel 2 gig ram meer.. maar saturn weer een i5 ipv i3

• pythagorasABC
Die van Saturn heeft volgens mij geen externe grafische kaart, dus die zou ik sowieso niet nemen als je ook een klein beetje wilt gamen.

Die medion is qua specs volgens mij heel goed, maar medion is wel echt een minder goed merk, dus elke dag meenemen naar je studie is misschien een minder goede optie.

• JeremyTK
Waaruit kun je relateren dat je medion beter niet mee naar school kunt nemen ten opzichte van die van saturn? Ik snap wel dat medion redelijk cheap klinkt, maar ze leveren voor mijn weten wel kwaliteit. Ik ben al 3 jaar in het bezit van een desktop pc van medion.

• pythagorasABC
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, het is wat je zegt alleen dat het cheap klinkt. Misschien dat iemand anders wat meer af weet van de kwaliteit van medion.

• JeremyTK
pythagorasABC schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:34:
Die van Saturn heeft volgens mij geen externe grafische kaart, dus die zou ik sowieso niet nemen als je ook een klein beetje wilt gamen.

Die medion is qua specs volgens mij heel goed, maar medion is wel echt een minder goed merk, dus elke dag meenemen naar je studie is misschien een minder goede optie.
Die medion is dus beter dan de acer op game gebied.. Op welk gebied is de acer dan weer beter?

Ja.. hij heeft een i5 processor. Maar ram is 2 gig minder, hij heeft minder op de harde schijf, een slechtere videokaart..

• pythagorasABC
De processor is iets slechter inderdaad, maar de grafische kaart is zo enorm veel beter dat ik er niet over zou denken om de acer te nemen als ik ook af en toe een spelletje wil spelen.

• JeremyTK
pythagorasABC schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:39:
De processor is iets slechter inderdaad, maar de grafische kaart is zo enorm veel beter dat ik er niet over zou denken om de acer te nemen als ik ook af en toe een spelletje wil spelen.
Behalve de build kwaliteit dus... Ik kan er niks over vinden :-(

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Met Medion is het net waar je het vandaan haalt.
Ik heb meerdere Medion sytemen gehad.
Die ik van de Aldi had waren allemaal stuk door oververhitting.
Zonder een overclock nog wel.
Die van de Mediamarkt zijn dan weer beter.
Daar zit ook echt een verschil in.
Ze leveren aan beide winkels andere systemen die net even anders zijn.
Pas dus op welke je heb.

Pagina: 1