Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
First of all; Ik kon geen goede plek vinden voor dit topic. Ik denk dat dit de meest logische plek is, plek #2 waar ik aan dacht was PRG.

Ik ben bezig met het leren voor examen 70-480 - HTML5, CSS3, JavaScript. Ik ken het inmiddels allemaal wel, dus ik ben klaar om het examen te gaan doen.

Nu doe ik dit echter niet particulier, maar via het bedrijf waar ik werk. Mijn manager/teamleider is ermee bezig en is vanalles aan het uitzoeken en regelen hiervoor. Nu ben ik echter een ongeduldig type :p En hij is hartstikke druk, dus soms duurt het wat langer dan ik zou willen.

Ik dacht: Ik ga zelf eens even alles op een rijtje zetten. Ik vind het niet erg om er wat moeite voor te doen, ik wil namelijk zelf ook graag op examen en als ik er zelf wat moeite voor doe, kan ik eerder op examen.

In principe is alles vrij simpel. Je zegt "Ik wil examen doen", vervolgens betaal je 150 euro en dan mag je op examen.

Nu is het ook zo dat als een bedrijf een aantal werknemers in dienst heeft, die aan bepaalde eisen voldoen, het bedrijf titels als silver partner, gold partner, etc. mag voeren.

Wat mij dus logisch lijkt is dat ik ergens op een Microsoft-site moet zeggen "Ik ben werknemer van <naam van mijn bedrijf>". Ik kan hier echter helemaal niets over vinden.

Ik ben bezig met alles op een rijtje te zetten, zodat we op een makkelijke en snelle manier alle stappen kunnen doorlopen, zodat ik snel op examen kan. Weet iemand waar ik dit zou kunnen realiseren? Of moet het vanuit het bedrijfsprofiel? Of zoiets?

De reden dat ik het hier vraag is dat hier waarschijnlijk een hoop mensen zitten die dit al eens hebben gedaan en daardoor mij heel makkelijk hiermee kunnen helpen. :)

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Inloggen met mijn live-account. Vervolgens krijg ik allerlei opties voor het instellen van mijn naam, adres, etc. Maar ik kan nergens linkjes of iets dergelijks vinden waarmee ik kan zorgen dat ik gelinked ben aan een bedrijf.
- Ik kan zeggen dat ik een bedrijf ben, dan moet ik daar vanalles voor invullen. Maar ik denk dat ik vanaf dan een "bedrijfsaccount" heb en dat ik dat niet meer ongedaan kan maken. Het lijkt mij dus niet zo'n goed idee om dat uit te gaan proberen.

Wat ik mij ook afvraag:
Ik kan het examen ook doen zonder dat mijn account vermeld staat bij het bedrijf waar ik werk. Als het account dan later wordt gelinked, geeft dat dan hetzelfde effect?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gewoon je MCP id aan je bedrijf geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een examen kun je gewoon via Prometric aanmelden (bedrijfje in India).

Mocht er iets misgaan met je Microsoft transcript dan kun je contact met ze opnemen (een afdeling vol Polen die in Ierland gesitueerd zijn en zelf niks kunnen).

:P

Ik ben er zelf een beetje klaar mee, omdat mijn transcript niet klopt en een maand lang klooien met Microsoft geen enkel resultaat heeft opgeleverd. Hun reactie is in feite "we have contacted the technical department" en verder dan dat kom ik niet. Het probleem: mijn e-mail adres wijzigt na een week elke keer vanzelf terug naar het oude e-mail adres. Ook wanneer zij het voor mij veranderen.

Uiteindelijk heb ik maar besloten gewoon verder te gaan met studeren aan de open universiteit en die certificaten te laten voor wat ze zijn. Gewoon bij een Nederlands bedrijf waar ik normaal contact mee kan krijgen.

Het scheelt dat ik uit eigen initiatief ermee bezig was en het mijn werkgever toch niet boeit.

Ik ken overigens ook niemand die zich - als ontwikkelaar - verder bezighoudt met Microsoft certificaten. Naar mijn idee zijn die dingen vooral populair onder systeem- en netwerkbeheerders. En in de omliggende landen (Duitsland, UK, etc) is zelfs .NET niet eens zo populair. Daar wordt nog veel met Java gewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 24-09-2013 09:06 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
Wat jij bedoeld is het Microsoft Partner program.

Deze kan je hier bereiken: https://mspartner.microso...es/Membership/enroll.aspx

Daar kan je je Enrollen zoals dat zo mooi heet.
Daar kan je het bedrijf opzoeken waar je werkt en je enrollen.

[ Voor 28% gewijzigd door Wylana op 24-09-2013 08:56 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Wylana schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:55:
Wat jij bedoeld is het Microsoft Partner program.

Deze kan je hier bereiken: https://mspartner.microso...es/Membership/enroll.aspx

Daar kan je je Enrollen zoals dat zo mooi heet.
Daar kan je het bedrijf opzoeken waar je werkt en je enrollen.
Oké, zover was ik inmiddels al wel gekomen. Ik vermoedde al dat ik daar moest zijn.

Echter, als ik dan mijn eigen gegevens invul (e-mail adres, naam, achternaam, etc), dan kan ik op "Next" drukken. Die gegevens worden dan opgeslagen.

Maar vervolgens kom ik in een company scherm. Ik heb echter geen bedrijf, ik ben een werknemer bij een bedrijf. Maar "Company name" etc zijn toch vereist om in te vullen. Zit ik dan alsnog in het verkeerde scherm?

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/jjw0xh47t/image_Qb.png

Ik denk dat ik dus in het verkeerde scherm zit..

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt ook je examen doen, en daarna je account linken aan de bedrijfsaccount.
Volgens mij kan de beheerder daarvan je een uitnodiging sturen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat ik al zei dus, gewoon je MCP id aan je bedrijf geven. Jouw MCP id toevoegen aan het bedrijfsaccount is echt 2 sec werk (als je dus eigenaar van het bedrijfsaccount bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Met een beetje zoekwerk was je zelf erachter gekomen dat je uiteindelijk op deze pagina komt en dan via Edit Profile je kan enrollen.

https://partners.microsof...ogram/IndividualHome.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Wylana schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:12:
Met een beetje zoekwerk was je zelf erachter gekomen dat je uiteindelijk op deze pagina komt en dan via Edit Profile je kan enrollen.

https://partners.microsof...ogram/IndividualHome.aspx
Ik denk dat ik het nu inderdaad heb gevonden. Dank je wel!

Maar ik heb gezocht. Echter, die site van Microsoft is verre van duidelijk of overzichtelijk, helaas...

Je kunt dus hier je organisatie zoeken:
https://partners.microsof...m/OrganizationSearch.aspx

Indien deze er nog niet is, kan de organisatie zich hier aanmelden:
https://partners.microsof...am/EnrollmentWelcome.aspx

En je kunt achteraf gewoon accounts koppelen. Wat ik echter nog niet weet is hoe het werkt met de verschillende test centers. Ik las ergens dat Prometric weer een uitzondering is etc.

[ Voor 31% gewijzigd door Tanuki op 24-09-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

De beheerder van de MS portal van je bedrijf moet het nog wel goedkeuren.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wylana
wagenveld schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:41:
Wat ik al zei dus, gewoon je MCP id aan je bedrijf geven. Jouw MCP id toevoegen aan het bedrijfsaccount is echt 2 sec werk (als je dus eigenaar van het bedrijfsaccount bent).
Tja wij IT-ers lossen graag problemen zelf op he ;)

Pagina: 1