Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

i3 of pentium 2020m?! Hulp nodig bij aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• JeremyTK
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-02-2021
Dag,

Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen en ik ben de laatste 2 uur nogal wat tegengekomen. Wat ik graag met de laptop wil doen is als volgt:

Multitasking (browser circa 6 tabs, muziek, etc)
Video's hd 1080p kijken op youtube en viedeobestanden op hd
League of legends erop spelen en wellicht paar andere spellen (niet super zwaar)
School dingen (denk aan word, excel etc).

Nou heb ik het een en andere gevonden waarbij deze mij wel aardig leek:
http://www.medion.com/nl/...A+E6227+laptop/30015720A1

Deze heeft een intel pentium 2020m processor met 2.4 ghz en 4 gig ram. Als ik voor het hogere prijzen ging kijken (tot circa 500 euro) kwam ik ook wel eens de i3 3110m tegen. Ik heb ze ook met elkaar vergeleken en wat blijkt dat ze niet heel veel met elkaar verschillen.

Kan iemands mij misschien vertellen of de keuze voor de medion goed is of je toch iets anders adviseert. Of misschien mij het tegendeel bewijzen dat ze wel veel verschillen. Tips en etc zijn altijd welkom.

Thanks!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

De i3 is wel sneller maar het is maar de vraag of je het nodig hebt. Als ik zie wat jij wil doen met je laptop zou je eigenlijk op zoek moeten naar een full-hd scherm (ivm je 1080p video's). Die ga je alleen niet vinden onder de € 500 dus zul je moeten leven met een compromis.

In de pricewatch vind ik deze Acer als goedkoopste 1080p laptop. De Dell inspiron 15R SE is met korting voor €606 te verkrijgen. Maar dat zijn nog steeds hogere bedragen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• JeremyTK
P_Tingen schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:55:
De i3 is wel sneller maar het is maar de vraag of je het nodig hebt. Als ik zie wat jij wil doen met je laptop zou je eigenlijk op zoek moeten naar een full-hd scherm (ivm je 1080p video's). Die ga je alleen niet vinden onder de € 500 dus zul je moeten leven met een compromis.

In de pricewatch vind ik deze Acer als goedkoopste 1080p laptop. De Dell inspiron 15R SE is met korting voor €606 te verkrijgen. Maar dat zijn nog steeds hogere bedragen.
Ten eerste bedankt voor je reactie!

Ik bedoelde eigenlijk meer het kunnen afspelen ervan. Bij youtube heb je een optie tot 1080p weetjewel...

Resolutie van het scherm hoeft zelf niet 1080x1920 te zijn.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
JeremyTK schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:06:
[...]

Ten eerste bedankt voor je reactie!

Ik bedoelde eigenlijk meer het kunnen afspelen ervan. Bij youtube heb je een optie tot 1080p weetjewel...

Resolutie van het scherm hoeft zelf niet 1080x1920 te zijn.
Waarom wil je 1080p kunnen aansturen als je het toch niet gaat kijken? Of leg je je laptop aan een scherm?
Volgens is tegenwoordig elke recente gpu/igp wel afdoende. Ik draai zelf in ieder geval een i3 2120 met hd 2000 als htpc en dat draait als een zonnetje.
In een recente i3 of pentium zit ten minste een hd 2500 die dus sneller zouden moeten zijn dan de hd2000 die ik heb.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 24-09-2013 15:13 ]

• JeremyTK
eL_Jay schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:10:
[...]

Waarom wil je 1080p kunnen aansturen als je het toch niet gaat kijken? Of leg je je laptop aan een scherm?
Volgens is tegenwoordig elke recente gpu/igp wel afdoende. Ik draai zelf in ieder geval een i3 2120 met hd 2000 als htpc en dat draait als een zonnetje.
Omdat 1080p op geen full hd schermen nog steeds mooier is dan 720 of 480. En indd ook omdat ik het regelmatig via hdmi op de tv aansluit.

Dus jij zegt dat de genoemde laptop wel aan mijn eisen voldoet? En hoelang? ik betaal namelijk liever een paar tientjes meer als hij bijvoorbeeld langer kan meedraaien.

• JeremyTK
Of deze?
http://aldi.medion.com/md99230/nl/#prozessor_anker

Zie tevens niet het verschil tussen die andere.. Behalve dan de 1tb harde schijf en misschien de 2mb intel smart cache?< geen idee wat dat inhoudt.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Idd, zie zo ook geen verschil tussen de twee Medions. Wat meer opslag, anders niet. Het type scherm misschien?

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1