Toon posts:

Volcanic Islands komt! Upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een 7950 OC. Zal ik er nog een kopen bij release VI, of zal ik upgraden naar een VI? Waarschijnlijk heb ik dan een mobo die cfx ondersteund (Crosshair V)
Ben niet van plan GTX te kopen, enige reden daarvoor zou PhysX zijn, wat ik een beetje een verkooptrucje begin te vinden..

Dus, CFX 7950 of Vulcanic Islands x1?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
We weten nog niet eens de snelheid van de nieuwe kaarten, hoe verwacht je dan een goed antwoord op je vraag ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, een ruime schatting ofzo :P Als het nu nog 6xxx was en 7xxx kwam net uit, zou je een 6950 cfx doen of een 7950 aan schaffen?

• PilatuS
  • Niet online
Is niet schatten, is gokken. Tot dat er benchmarks zijn is er geen zinnig woord over te zeggen.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 22:23
Gewoon even wachten Tot dat er benchmarks zijn Tegen die tijd zakt de 7950 ook nog in prijs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crossfire en CLI zijn de beste marketing trucs die er zijn van AMD of nVidia. De performance winst is minimaal, support is in bijna alle games gewoonweg brak en je betaald dus een dubbele prijs; als nieuwe generaties videokaarten komen wil je weer upgraden, want nieuwe serie en zo ga je maar door.

Ik denk dat de TS beter kan wachten tot de volgende serie, dus niet Volcanic Islands, maar die daarna komt. Dan ga je tenminste veel performance verschil merken, anders nagenoeg niets.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk dus wél upgraden, maar ik heb dan ook een 6870 er in zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2013 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos, bedankt, dat was nuttige informatie! Dus met mijn 7950 zou ik tot 2 series verder nog perfect kunnen gamen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja hoor, ik doe dat ook gewoon met mijn 6870, inmiddels wel merkbaar dat het wat minder wordt hoor, zoals met Far Cry 3 is het kantje boord, ben benieuwd met BF4 strakjes.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmkay, bedankt, tot op heden kon ik met mijn oude 6670 en dual core pentium ook alles nog perfect draaien. Toen ging het toch echt wat achter lopen en heb ik geupgrade naar FX 8350 en 7950. Assassins Creed 3 heeft last van de lag die bijna iedereen heeft/had (Heb niet de nieuwste updates, pirate, sorry :L)
En Need for Speed Hot Pursuit ook. Verder draait alles op max.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:56
Dat crossfire en SLI (dat bedoel je neem ik aan?) een marketingtruc zou zijn is wel erg kort door de bocht hoor. Voor de meeste games werkt het tegenwoordig best goed. Met crossfire had je het microstuttering probleem, maar dat schijnt nu voor single-monitor setups ook grotendeels opgelost te zijn.
Mijn laatste multi-GPU setup was een setje 8800GT's, maar dat werkte ook uitstekend, en de performance winst was bepaald niet "minimaal" te noemen. Als ik op dit moment het geld had voor de GPU's en drie monitoren dan zou ik nu ook weer voor een SLI setje 760s gaan, dat beviel prima.

Overigens ben ik het wel eens met dat je rustig een generatie over kunt slaan, ik game ook nog naar volle tevredenheid op een 560Ti momenteel. Maar het hangt af van wat je wil en wat je eisen zijn.

Gamertag: FinrazielNL

• PilatuS
  • Niet online
Toen SLI en Crossfire net bestond waren 2 kaarten soms maar iets van 30% sneller dan 1 kaart. Tegenwoordig schaalt het gelukkig een stuk beter. Tot soms wel 95% sneller dan 1 kaart. Persoonlijk heb ik liever 1 snelle kaart dan 2 langzamere kaarten. Er zijn verder genoeg mogelijkheden waarbij 2 kaarten sneller en goedkoper zijn.
Pagina: 1