• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Geachte mensen van Tweakers,

Ik heb nu 3 dagen mijn nieuwe PC gebouwd waarvan ik al 2 dagen met problemen zit. Ik heb gisteren geprobeerd Windows 7 op mijn SSD te installeren en die lukte in het begin wel.. tot halverwege de installatie hij een error gaf op de C: schijf.. (mijn SSD) dus ik klikte vervolgens op OK en sindsdien zet hij zichzelf alleen maar aan en uit aan en uit... ik heb de batterij er ook al een half uur uitgehaald en dit had ook geen succes vervolgens heb ik alles opnieuw eringezet maar nog steeds geen succes.. ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt en ik vind het erg jammer dat dit is gebeurt vooral met vrij nieuwe hardware als dit.

De ISO die ik heb gebruikt om windows te installeren heb ik onderhand al meer dan 8x gebruikt voor andere PC's dus ik ben er zeker van dat daar niks mis mee is!

ik heb hier een filmpje van mijn PC ter ondersteuning:

YouTube: Pc bootloop?

Mijn specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 197,95€ 197,95
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 93,50€ 93,50
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 161,50€ 161,50
1Nexus Prominent R€ 73,70€ 73,70
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B€ 71,99€ 71,99
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 49,99€ 49,99
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 115,-€ 115,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 763,63

Ik heb al zoveel geprobeerd en niks werkt meer. Ik kom niet eens meer in de bios.

Soms blijft hij wel aan maar dan heb ik GEEN beeld en doen mijn uitgangspoorten het niet... Dus hij leest vga niet en USB niet..

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 16:21
Dit kan zoveel zijn.

1 - probeer eens op een gewone HDD te installeren.
2 - Probeer de boel buiten de kast eens draaiend te krijgen (krijg het gevoel van een kortsluiting).
3 - Je geheugen komt niet in de Memory Support List voor. Bij jou module staat er nog een B achter, ik weet niet of dat veel uitmaakt.
4 - andere voeding proberen ?
5 - je mobo is defect.

Dit probleem kan veel oorzaken hebben.

Som eens op wat je al hebt geprobeerd, dit is in een glazen bol kijken.

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 08:16

lolhoo

Just reboot and relax

Eey man,

Waar zit de pc precies in een loop?
Op je os of daarvoor al?
Als het bij je os zit kan je na je moederbord scherm, F12 of F8 weet het niet zeker welke van de twee spammen.
Dan krijg je een menu waar je je windows kan repareren.
Het kan zijn dat je niet bij de eerste keer het nodige scherm krijgt.
Probeer het dan dus opnieuw.
Je kan ook booten vanaf je windows dvd.
Daarmee kan je ook je windows fixen als het goed is.
Succes!!!

Did you try to put it off and on again?

• SpiriTNL
Als je het filmpje had bekeken dan kon je zien dat hij in een opstart loop zit.
Hij krijgt 9/10 keer niet eens de bios te zien.
En als hij de bios krijgt te zien is er niets mee te doen.
lolhoo schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:17:
Eey man,

Waar zit de pc precies in een loop?
Op je os of daarvoor al?
Als het bij je os zit kan je na je moederbord scherm, F12 of F8 weet het niet zeker welke van de twee spammen.
Dan krijg je een menu waar je je windows kan repareren.
Het kan zijn dat je niet bij de eerste keer het nodige scherm krijgt.
Probeer het dan dus opnieuw.
Je kan ook booten vanaf je windows dvd.
Daarmee kan je ook je windows fixen als het goed is.
Succes!!!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

Zorian

What the fox?

Koppel eens alle randapparatuur los, haal alle harde schijven en dvd-spelers eruit, usb-sticks eruit etc.
Kom je dan wel voorbij POST? Dat hij Windows niet kan laden doet er dan even niet toe, dit is puur om te kijken of hij blijft hangen dankzij een apparaat. Zolang je dus maar een melding krijgt over een missend OS of wat dan ook, iets wat verder is dan het plaatje van je moederbord in beeld.
Op het punt waar hij hangt controleert hij namelijk alle apparaten welke in de computer zitten, en als daar iets mis mee is kan dit wel eens voorkomen.

Mocht hij nog niet starten, haal dan eens alle geheugenlatjes eruit en zet ze 1 voor 1 erin om te zien of hij dan wel start. Probeer ook diverse banken.

Probeer tevens de externe GPU eruit te halen als die erin zit en ga op onboard zitten. Dit sluit een eventuele defecte GPU ook (deels) uit.

Als ook dat niet helpt heb je weinig opties over:
-Moederbord dood
-Voeding dood
-Processor dood

Je kan proberen of hij wel werkt met een voeding van iemand anders (let op het wattage!).
Mocht hij ook dan nog niks doen, blijft er weinig over. Nou gaat een CPU bijna nooit kapot tenzij je er heel wat geks mee doet, dus dan zou het moederbord de boosdoener zijn. Op zich lijken de symptomen in het filmpje ook op een dood moederbord, maar je moet eerst eventuele andere oorzaken uitsluiten voordat je zoiets met redelijke zekerheid kan zeggen.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 24-09-2013 12:06 ]

• SpiriTNL
Heb je het probleem inmiddels al gevonden ?

• DJustiin
Sorry voor de late reactie mensen.

Ik heb inmiddels mijn RAM, Voeding en SSD weer op me vorige Asrock 970 Extreme 4 aangesloten en daar doet alles het perfect dus dan blijft de nieuwe CPU en nieuwe Mobo nog over... denk eerlijk gezegd het moederbord.. inmiddels valt de stroom niet meer uit maar krijg ik dus helemaal GEEN beeld meer.

Verwijderd

DJustiin schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:45:
Sorry voor de late reactie mensen.

Ik heb inmiddels mijn RAM, Voeding en SSD weer op me vorige Asrock 970 Extreme 4 aangesloten en daar doet alles het perfect dus dan blijft de nieuwe CPU en nieuwe Mobo nog over... denk eerlijk gezegd het moederbord.. inmiddels valt de stroom niet meer uit maar krijg ik dus helemaal GEEN beeld meer.
Heb je nu zoals voorganger aangeeft al getest met de graphics van de cpu i.p.v. de videokaart?
Oftewel monitor aansluiten op de uitgang van het moederbord.

• DJustiin
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:02:
[...]

Heb je nu zoals voorganger aangeeft al getest met de graphics van de cpu i.p.v. de videokaart?
Oftewel monitor aansluiten op de uitgang van het moederbord.
Ja heb met een zonder getest.. beide geen succes.. het beeld gaat niet eens meer aan en dit heb ik getest op meerdere schermen.... ik kom niet eens in bios ofzo.. dat filmpje wat hierboven staat gelinkt dat probleem is verholpen van het aan en uitgaan. Nu zit ik met het probleem van GEEN beeld meer ook geen bios schermpje te zien... :(

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 17:24
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb een Gigabyte GA-B85-HD3.

Ik heb het opgelost door de geheugenbankjes in slot 1 en slot 2 te doen (ipv slot 1 en slot 3). Hierna werkte het perfect.

Ik zie dat jou geheugen alleen in slot 2 zit. Test eens met je geheugen alleen in slot 1. Als het doorstart, prik dan de andere in slot 2.

• DJustiin
TECHcrime schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:40:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb een Gigabyte GA-B85-HD3.

Ik heb het opgelost door de geheugenbankjes in slot 1 en slot 2 te doen (ipv slot 1 en slot 3). Hierna werkte het perfect.

Ik zie dat jou geheugen alleen in slot 2 zit. Test eens met je geheugen alleen in slot 1. Als het doorstart, prik dan de andere in slot 2.
Heb alle sloten al een keer geprobeerd.. zelfs 4 verschillende DDR3 reepjes

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-02 15:38
Heb je een andere voeding op het nieuwe mobo geprobeerd? Ik heb ooit zoiets gehad met een Asus MB i.c.m. een Coolermaster voeding. Die twee lagen elkaar ook niet. Had te maken met de opstarttijd van de voeding t.o.v. MB. Als het signaal te laat was, dan startte de boel niet door. Ik was dan een halfuur bezig om de PC aan te krijgen. Na vervanging van MB hetzelfde. Na vervanging van voeding geen problemen meer gehad.

Heb je ook buiten de kast geprobeerd de boel op te starten? CPU en socket gecontroleerd op verbogen pinnetjes?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Heb je het moederbord al buiten de kast getest? Als je hier ook geen beeld krijgt ga ik je moederbord verdenken van een defect. de dag dat een CPU echt kapot gaat moet ik nog tegenkomen, en ik repareer al bijna 5 jaar dagelijks computers. Die stomme dingen kunnen meer hebben dan iedereen altijd denkt :)

als ie nieuw is probeer het op een RMA te gooien bij de leverancier ;)

• DJustiin
Senor Sjon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:14:
Heb je een andere voeding op het nieuwe mobo geprobeerd? Ik heb ooit zoiets gehad met een Asus MB i.c.m. een Coolermaster voeding. Die twee lagen elkaar ook niet. Had te maken met de opstarttijd van de voeding t.o.v. MB. Als het signaal te laat was, dan startte de boel niet door. Ik was dan een halfuur bezig om de PC aan te krijgen. Na vervanging van MB hetzelfde. Na vervanging van voeding geen problemen meer gehad.

Heb je ook buiten de kast geprobeerd de boel op te starten? CPU en socket gecontroleerd op verbogen pinnetjes?
Oke bij deze leg ik het ff goed uit. Ik heb dus mijn PC in elkaar gezet de eerste keer... Hij deed alles snel kon gewoon in de bios komen en in setup van windows!!!

Ik ging windows installeren en had al problemen met formatteren van me SSD met dit moederbord.. ik heb hem toen via een andere PC geformatteerd naar NTFS en toen deed die het wel in de setup. Vervolgens gaat windows installeren en krijg ik bij de 2de stap ongv op 80% een C: schijf error van de windows setup.

De CD geeft aan dat de PC opnieuw moet starten om weer verder te kunnen gaan. Hij herstartte toen dus wel maar sindsdien kreeg ik zoals in het filmpje te zien dat hij in een een bootloop komt en niet meer in de bios.

Vervolgens heb ik batterij eruit gehaald voor ff en toen kwam het gedoe met geen beeld meer maar dat hij wel aan blijft. Ik heb toen via de jumper gereset door een schroevendraaier ertegen aan te houden. ( dit stond in de handleiding van Mobo) sindsdien nog steeds geen beeld.

conclusie: Hij heeft het gewoon gedaan met alle hardware tot die instal error en alles loskoppelen werkt ook niet. :(

• DJustiin
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:21:
Heb je het moederbord al buiten de kast getest? Als je hier ook geen beeld krijgt ga ik je moederbord verdenken van een defect. de dag dat een CPU echt kapot gaat moet ik nog tegenkomen, en ik repareer al bijna 5 jaar dagelijks computers. Die stomme dingen kunnen meer hebben dan iedereen altijd denkt :)

als ie nieuw is probeer het op een RMA te gooien bij de leverancier ;)
Nee heb dit nog niet getest. Ik kan hem indd wel RMA doen want hij is pas weekje oud.

• Señor Sjon
DJustiin schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:13:
[...]

Oke bij deze leg ik het ff goed uit. Ik heb dus mijn PC in elkaar gezet de eerste keer... Hij deed alles snel kon gewoon in de bios komen en in setup van windows!!!

Ik ging windows installeren en had al problemen met formatteren van me SSD met dit moederbord.. ik heb hem toen via een andere PC geformatteerd naar NTFS en toen deed die het wel in de setup. Vervolgens gaat windows installeren en krijg ik bij de 2de stap ongv op 80% een C: schijf error van de windows setup.

De CD geeft aan dat de PC opnieuw moet starten om weer verder te kunnen gaan. Hij herstartte toen dus wel maar sindsdien kreeg ik zoals in het filmpje te zien dat hij in een een bootloop komt en niet meer in de bios.

Vervolgens heb ik batterij eruit gehaald voor ff en toen kwam het gedoe met geen beeld meer maar dat hij wel aan blijft. Ik heb toen via de jumper gereset door een schroevendraaier ertegen aan te houden. ( dit stond in de handleiding van Mobo) sindsdien nog steeds geen beeld.

conclusie: Hij heeft het gewoon gedaan met alle hardware tot die instal error en alles loskoppelen werkt ook niet. :(
Dan kan je toch nog wel mijn suggesties proberen? ;)
- uit kast met zo min mogelijk onderdelen.
- andere voeding proberen, bij mij begon het toen ook prima, maar was snel ellende.
- CPU controleren.
- Socket controleren.
- alle stekkers nalopen bij voeding en de CPU/Moederbord plug. Als ie niet goed is kan je ook een feest aan problemen hebben.

Maar als je nog RMA kan doen, dan zou ik daar maar eens mee gaan beginnen.

• DJustiin
Senor Sjon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:29:
[...]

Dan kan je toch nog wel mijn suggesties proberen? ;)
- uit kast met zo min mogelijk onderdelen.
- andere voeding proberen, bij mij begon het toen ook prima, maar was snel ellende.
- CPU controleren.
- Socket controleren.
- alle stekkers nalopen bij voeding en de CPU/Moederbord plug. Als ie niet goed is kan je ook een feest aan problemen hebben.

Maar als je nog RMA kan doen, dan zou ik daar maar eens mee gaan beginnen.
Ik heb hem meerdere keren in en uit elkaar gehad, het is een 8 pins CPU aansluiting vanaf de voeding en ik heb voor de rest alleen nog maar 6 pins voedingen. Ik ben er zeker van dat alle stekkertjes goed zitten. Ik zal nog een keer buiten de behuizing proberen maar wat heeft dat voor extra nut als ik vragen mag? :P

Hoe zou ik de CPU kunnen controleren op fouten? alle pinnetjes staan overeind en de rest is ook goed.

• Señor Sjon
Als er stiekem ergens een onderdeeltje van de kast ergens contact maakt kan door sluiting je mobo ook gekke dingen doen. Buiten de kast heb je dat natuurlijk niet en kan je dat dus testen.

Als alle pinnen van de CPU er goed uitzien en hij is niet zwartgeblakerd :+ dan kan je er denk ik weinig aan doen.

• DJustiin
Senor Sjon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:26:
Als er stiekem ergens een onderdeeltje van de kast ergens contact maakt kan door sluiting je mobo ook gekke dingen doen. Buiten de kast heb je dat natuurlijk niet en kan je dat dus testen.

Als alle pinnen van de CPU er goed uitzien en hij is niet zwartgeblakerd :+ dan kan je er denk ik weinig aan doen.
Zal het thuis eventjes proberen :*)

• tha-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 21:28
je moet toch nooit een ssd formatteren?!?!?!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-02 11:15
tha- schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:31:
je moet toch nooit een ssd formatteren?!?!?!
Nee, je kunt een SSD beter niet een defragmenteren. Dat is iets anders als formatteren ;)
Pagina: 1