Toon posts:

Garantie tip, isdit een goed voorstel van Acer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer, ik heb 3 jaar terug een Acer Aspire Z5600 All in One aahgeschaft in Italie. Win 7/64, 8Gb, 1Tb, blueray en TV tuner Multitouch Screen.Na 3 maanden MB vervangen, schakelde uit vanwege oververhitting. Daarna GPU vervangen en, zelfde issue. Daarna CPU vervangen. Terug inNderland ook weer 2 x gerepareerd, zelfde issue. Laatse keer kreeg ik een mail dat ie niet meer te repareren was en ik binnen garantie een vervangend product zou krijgen

Is het redelijk dat de Specs van t vervangende product anders zijn? Geen blue-ray speler meer? Minder video geheugen, minder RAM etc?

Graag hoor ik van jullie.

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:23
Dus je gaat er alleen maar op achteruit? Ik zou toch minstens een gelijk product eisen. Lijkt me dat je daar binnen de garantietijd recht op hebt. Ik zie wel dat je het product 3 jaar geleden gekocht hebt, hoe is de garantieregeling? Komen ze je nu erg tegemoet, of heb je nog gewoon Acergarantie?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Geef eens de volledige specs, en wees specifiek, en kijk eens na wat je doet. 3 jaar vind ik een behoorlijke tijd en is normaliter de normale economische levensduur van een product (met Acer is het haast een wonder leert mijn ervaring). Videogeheugen an-sich zegt erg weinig, 100% zeker dat een GeForce 210 met 4GB van die tijd trager is dan een Radeon 8570 met 1GB van nu; beide destijds typische "all in one" videochipjes.

Het enige wat ik kan zeggen is de bluray speler, dat dat een punt kan zijn, maar ik zal heel eerlijk met je zijn: waarom bluray? Hoe vaak gebruik je dat in een PC? Er is geen spel ooit uitgekomen op BD-ROM; en wie sleept z'n all-in-one nou naar de woonkamer voor een film? Ik durf te zeggen dat zeker met de komst van streaming media dat bluray, op de PC, minder toekomst heeft...

Het enige wat ik, zonder VOLLE specs te zien, kan zeggen, is de hoeveelheid RAM. Maar tsja, laat ik eerlijk zijn... had je een all-in-one met 8gig en typische all-in-one specs; dan zit je met 4 of 6gig eigenlijk ook wel snor... en dat is vrij goedkoop te vervangen als de rest van de machine courant is.

Maar goed zelfs al is dat niet zo: gratis machine (ook al is het een Acer...) na 3 jaar? Pfff haast te mooi om waar te zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaaad, een extentie, niet slecht, en klopt allemnaal maar wel een apparaat dat erg vaak terug is gegaan.
Laat mij eens horen welke keuze jullie de beste lijkt:

1) De belangrijkste verschillen zijn:
- Intel Core i3-3220 3.3GHz processor ipv Intel Core2Quad Q8400 processor
2.66GHz
- 1TB 7200RPM HDD ipv 1TB 5400RPM HDD
- NVIDIA Geforce videokaart met 2GB geheugen ipv ATI Radeon videokaart met
1GB geheugen
- Windows 8 ipv Windows 7 Home Premium

De overeenkomsten zijn:
- 23" Full HD scherm
- Ingebouwde draadloze netwerkkaart aanwezig

2)De belangrijkste verschillen zijn:
- Intel Core i5-3230M ipv Intel Core2Quad Q8400 processor
- 6GB 1600MHz intern geheugen ipv 8GB 1333MHz
- Geen bluray speler aanwezig
- Onboard videokaart ipv ATI Radeon HD4670 met 1GB geheugen
- Geen TV tuner aanwezig
- Nieuwe garantieperiode vanaf de dag van levering

De overeenkomsten zijn:
- 1TB HDD
- 23" Full HD scherm

Moeilijke keuze voor mij.

PS dat ze dit doen, Ik stuur een werkenede machine op met een rammelende FAN na de laatste reparatie en die is nu kapot, dus.

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 00:16
ik zou 2 nemen moet je kiezen

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Die videokaart is eigenlijk heel netjes, zeker met die resolutie, ik zal daar niet over klagen eigenlijk, hoewel ik niet weet WELKE GeForce je had, als het iets was omtrend de 250... dan zou ik niet klagen. Qua CPU heb je een vetgedrukte, onderstreepte en cursieve monsterlijke winst te pakken. De hoeveelheid videogeheugen gaat, zolang je op FullHD blijft, eigenlijk perfect, je hebt geen 2GB nodig. Zelfde gaat voor de hoeveelheid RAM, 6GB is netjes, voldoende, en vrij goedkoop uit te breiden als het NIET voldoende is (wat ik betwijfel, hoewel ik gebruikers heb die met 128GB RAM nog niet klaar zijn, maar die werken ook niet met een All In One beestje)

Blijft over de TV Tuner en de BD-Rom speler... vraag jezelf dan af: waarom? WAT voor TV Tuner was het? Alles is tegenwoordig DVB-T/C/S; had je dat of was het een analoogje? €20 heb je een redelijke USB DVB-T Tuner voor... en BD-Rom, nogmaals:

Hoe vaak kijk jij een bluray op je PC?

Ik vind dit een MEER dan net compromis, nogmaals: ik weet nog steeds niet wat voor videokaart je oude machine had, maar het videogeheugen kan geen probleem zijn met FHD, daar zal ik echt niet naar kijken, eerder naar de range en snelheid; een dikke vette GTX280 wint nog steeds wel denk ik van die Radeon HD4670... een GTX250 ofzo? Meh, ik zou de Radeon nemen :).

Verwijderd

Ik zou diegene met I5 nemen.
Over het algemeen in I5 beter dan I3.

De turbo frequentie zit ook in de buurt van de I3

Mooie deal wel...

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:33:
Ik zou diegene met I5 nemen.
Over het algemeen in I5 beter dan I3.

De turbo frequentie zit ook in de buurt van de I3

Mooie deal wel...
TS heeft twee verschillende CPU's genoemt... welke is het die je aanbieden TS? Ik neem aan dat ze je maar één machine aanbieden...

Verwijderd

Topicstarter
Hier de originele config, optie 2 dus??

Acer Aspire AZ5610, Aspire series PC. Processor kloksnelheid: 2.33 GHz, Processorfamilie: Intel Core 2 Quad, Processormodel: Q8200. Intern geheugen: 8 GB, Maximum intern geheugen: 8 GB, Intern geheugentype: DDR3-SDRAM. Totale opslagcapaciteit: 1000 GB, Rotatiesnelheid harde schijf: 5400 RPM. Beeldschermdiagonaal: 584.2 mm (23 "), Resolutie: 1920 x 1080 Pixels. Discreet grafische adapter-model: NVIDIA GeForce GT 240M, Discreet grafisch geheugen: 1024 MB, Specifiek grafisch geheugen-type: GDDR3

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

De nieuwe videokaart is beter, de nieuwe CPU is beter, qua RAM ga je er op achteruit maar mis je het? De nieuwe HDD is beter (maar nog steeds geen SSD :)), resteert nog de volgende punten:

Ga je bluray missen? Hoe vaak heb je het gebruikt?
Ga je de TV Tuner missen? Hoe vaak heb je hem gebruikt?
Welke CPU bieden ze je nou? Core i5 zal leuker als de rest hetzelfde is, hoewel de i3 zelfs al beter is.

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 23-09-2013 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze dus:
1) De belangrijkste verschillen zijn:
- Intel Core i3-3220 3.3GHz processor ipv Intel Core2Quad Q8400 processor
2.66GHz
- 1TB 7200RPM HDD ipv 1TB 5400RPM HDD
- NVIDIA Geforce videokaart met 2GB geheugen ipv ATI Radeon videokaart met
1GB geheugen

De overeenkomsten zijn:
- 23" Full HD scherm

Verwijderd

Topicstarter
of deze

2)De belangrijkste verschillen zijn:
- Intel Core i5-3230M ipv Intel Core2Quad Q8400 processor
- 6GB 1600MHz intern geheugen ipv 8GB 1333MHz
- Geen bluray speler aanwezig
- Onboard videokaart ipv ATI Radeon HD4670 met 1GB geheugen
- Geen TV tuner aanwezig
- Nieuwe garantieperiode vanaf de dag van levering

De overeenkomsten zijn:
- 1TB HDD
- 23" Full HD scherm

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-04 19:33
Gaan voor nummer 2. De "Geforce videokaart met 2GB geheugen" is in de meeste gevallen marketingpraat voor "Langzame chip met een boel geheugen zodat de gemiddelde consument het koopt". Nummer 2 heeft waarschijnlijk een vergelijkbare videokaart met een HD4000, een onboard videokaart die (bijna) niet onderdoet voor je GT240. Die 2GB RAM ga je bijna niet missen, en in processorkracht ga je er een berg op vooruit. De TV-tuner en Blu-Ray speler kun je eventueel extern halen, zou je voor optie 1 gaan, dan kun je geen betere processor halen zou je dat willen. Vind ook de nieuwe garantieperiode bij 2 iets dat je zeker niet weg mag cijferen!

Vind het een heel net aanbod van Acer trouwens. Succes nog!

[ Voor 8% gewijzigd door eBait op 23-09-2013 21:51 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Sorry ik snap je niet... dus om het op te sommen; wat je nu hebt is dit:
  • C2Q8400
  • 1TB 5400RPM
  • GeForce 240
  • 8GB RAM
  • BD-ROM speler
  • Onbekend type TV tuner (Wat >IS< het????)
Wat je aangeboden krijgt is:
  • i3 3220
  • 1TB 7200RPM
  • AMD 4670
  • 6GB RAM
OF, als alternatief
  • i5 3230
  • 1TB 7200RPM
  • AMD 4670
  • 6GB RAM
Ik snap tussen die twee opties niet wat de keuze is; een i5 is doorgaans beter dan een i3; al helemaal in dit geval (hoewel een i7 niet altijd beter is dan een i5).

Het enige wat voor MIJ dus een twijfelpunt is, ervanuitgaande dat ik je snap, is of het voor jou een punt is om een BD-ROM speler te missen, of een TV Tuner (blijkbaar weet je niet eens wat voor type jezelf had, dus ik vraag me af wat het gemis zal zijn).

Wat de videokaart betreft heeft ebait het bij het rechte einde, ze verkopen tegenwoordig machines met GeForce 610 met 4gig geheugen... een hoop geld voor een nVidia stickertje wat trager is dan de videokaart die al ingebakken zit op de CPU en die nog zuiniger is ook.

Tevens hoef je niet noodzakelijk op jezelf te reageren, je kunt je post gewoon editen...

[ Voor 12% gewijzigd door Umbrah op 23-09-2013 21:52 ]

Verwijderd

@ Umbrah we hebben elkaar niet goed begrepen.

Mijn punt was inderdaad om de I5 (optie 2) te nemen & niet de I3.
TOCH, na het lezen van wat reviews blijkt dat beide processoren aan elkaar gewaagt zijn en niet veel verschil zullen geven in geleverde prestaties.

Van de blu-ray zou ik niet wakker liggen.
Er bestaan externe blu-ray's die je kan aansluiten wanneer je het nodig acht.
Ik heb zelf een externe blu-ray, daar zat meteen software bij om films te bekijken.
Uiteindelijk is een externe blu-ray beter / makkelijker omdat je het op meerdere computers kan gebruiken. (~100€)

Voor de TV-tuner, die kan je voor weinig geld opnieuw aanschaffen.
Effe een interne Hauppauge wintv er in en klaar. (~70€)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het ligt eraan welke gpu erin zin. Een GT610 is idd slechter dan een HD4000, maar als er een GT640 in die met de i3 ligt, kan die wat intressanter zijn.

People as things, that’s where it starts.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:59:

Effe een interne Hauppauge wintv er in en klaar. (~70€)
Lastig in een all-in-one, die zijn doorgaans niet zo goed uit te breiden, en 9 van de 10 keer een gekke mix van laptoponderdelen en PC onderdelen (helaas zonder PCI-E kit). Wat dacht je van zoiets?:

pricewatch: Conceptronic Digital Dual TV Receiver

Desnoods:

pricewatch: Terratec Cinergy T Stick RC

Digitale TV tuners! Uiteraard vallen er ook zat DVB-C tuners te vinden, desnoods met smartcard reader zelfs; het hangt er maar vanaf hoe complex de TS het maar wil maken... Een externe BD-ROM drive is idd ook niet zo complex of duur... hoewel het afhangt van de TS of dat nodig is of niet, je weet nooit of iemand BD-ROM fanaat is voor al z'n backups, immers!

Maar goed, de TS beslist; en ik hoop dat hij het ook duidelijk maakt, ik weet niet echt goed WAT Acer precies aanbied, TS: kun je bevestigen of hetgeen wat ik neerzet klopt, of dat Acer maar één aanbieding doet?

Verwijderd

Topicstarter
Gaat t deze worden, bedankt voor jullie tips:

http://icecat.nl/p/acer/d...5600U+Touch-17500839.html
Pagina: 1