Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• coenvanhasselt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-04 10:25
Ik ben op zoek naar een simpele web-based file manager met de volgende specificaties:
  • File manager moet file system op een interne NFS/Samba file server kunnen weergeven. Dus geen opslag van files in de cloud.
  • Gebruikers moeten files kunnen up- en downloaden.
  • Bij voorkeur niet te veel andere functionaliteiten, ik ben echt op zoek naar een zo simpel mogelijke oplossing.
  • Sever applicatie draait bij voorkeur op Linux, maar eventueel in Windows ook een optie.
  • Mogelijkheid voor two-way mobiele telefoon verificatie zou heel mooi zijn.
  • Idealiter een pakket met mogelijkheid voor support. Als de wat meer technische mensen weg zijn uit onze groep is het handig als er een aanspreekpunt bestaat bij vragen/problemen.
Ik heb behoorlijk zitten zoeken, maar kom ofwel op vrij experimentele oplossingen uit, ofwel op dingen als SharePoint of Alfresco, die juist weer enigszins overkill zijn (veel meer mogelijkheden dan simpele file sharingen met up/download mogelijkheid) - en volgens mij ook aan de dure kant.

Voor een ander project werk ik, als eind-gebruiker, met een web applicatie die de gezochte simpele functionaliteit heeft (https://www.dropbox.com/s/5slexyllmpg219n/egate.png), maar vermoedelijk zit hier toch wel iets als Sharepoint achter, daar kom ik niet uit.

Heeft er iemand een suggestie voor een dergelijke web-applicatie ? Of moet ik uiteindelijk toch wel denken aan dingen als SharePoint/Alfresco... ?

[ Voor 29% gewijzigd door coenvanhasselt op 24-09-2013 09:52 . Reden: randvoorwaarden duidelijker uitgelegd ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou zoiets al redelijk simpel met PHP kunnen maken. Enige wat je nodig hebt is een Apache dir listing en een upload functie die het bestand plaatst op de plek die je ziet. Alle authenticatie kan je dan aan PAM over laten, indien er ondersteuning voor is. En anders kan je nog naar de verschillende PHP modules kijken (bijvoorbeeld voor AD/LDAP authenticatie gebruik je php5-ldap).

Veel consumenten NAS systemen bevatten een vergelijkbaar systeem. Sterker nog, de WD MyBook heeft 't volgens mij. Je kan kijken wat ze daarvoor gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 20:31
http://ajaxplorer.info/

AjaXplorer is an open source alternative to saas « Box » solutions for the enterprise, instantly turning any server into a file sharing platform. Access and share documents from anywhere through a powerful web interface, or with dedicated iOS and Android applications.

Zegt genoeg ?

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik heb zelf wel eens naar dit gekeken als soort van dropbox..
HFS... Http File System
http://www.rejetto.com/hfs/

Gratis en werkte redelijk simpel

Verwijderd

Wat denk je van Owncloud.
Is volledig open source en Linux.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom zelf iets bouwen en niet bijvoorbeeld een Office 365 abbonement afnemen voor ~ 5 euro per gebruiker per maand?

Gegarandeerde uptime, je hoeft zelf niets te regelen en je hebt skydrive pro voor individuele gebruikersdata en kunt sharepoint gebruiken om een teamsite te maken...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• coenvanhasselt
Dank voor de reacties tot nu toe. De ajaxplorer en Owncload zijn inderdaad beide goede opties om verder te bekijken.

@Hero of Time: Ik heb helaas niet voldoende kennis van PHP om zoiets zelf te maken..

@Question Mark: Het gaat om het delen van heel veel verschillende soorten files en juist niet om Office documenten. Ook moet het op onze eigen file server staan en niet in de "cloud"... maar bedankt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

coenvanhasselt schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:19:
@Question Mark: Het gaat om het delen van heel veel verschillende soorten files en juist niet om Office documenten. Ook moet het op onze eigen file server staan en niet in de "cloud"... maar bedankt.
Helder... wil je je topicstart dan even aanpassen? Verder is het wellicht even handig als extra randvoorwaarde in je topicstart te vermelden dat de data enkel intern beschikbaar moet zijn...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

coenvanhasselt schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:19:
@Hero of Time: Ik heb helaas niet voldoende kennis van PHP om zoiets zelf te maken..
Ik ook niet, maar ik weet wel dat het relatief eenvoudig is. Daarmee wil ik zeggen dat er vast wel pakketten zijn die dit al voor je doen, zoals the_nowhereman aangeeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• coenvanhasselt
@Question Mark: OK, gedaan.

@Hero of Time, ik twijfel er ook niet aan dat er goede paketten bestaan die doen wat ik zoek :). En het is inderdaad een goede suggestie om te kijken wat de verschillende NAS pakketten doen, hoewel veel volgens mij daarvoor hun eigen software hebben gemaakt? Maar zoals "iedereen is gek" daarnaast ook al aangaf is iets als "OwnCloud" een zelfstandige oplossing die misschien ook wel aardig is. Het enige nadeel daarvan vind ik dat er vaak zoveel andere extra functionaliteiten in zitten die ik eigenlijk allemaal niet wil hebben.

Verder, de gegeven suggesties helpen ook zeker als startpunt om verder te zoeken...

Hoe dan ook zijn ajaxplorer of OwnCloud-achtige oplossingen zeker iets om naar te kijken. De ajaxplorer komt heel dicht in de buurt van wat ik wil, behalve dat het geen 2-step verificatie ondersteund voor zover ik kan zien. Ik vraag me af of iemand weet wat voor platform echter achter het screenshot in mijn oorspronkelijke post zit, waar ik met een Symantec 2-way verificatie in kan loggen en daarna niks anders kan doen dan bestanden up/downloaden en in de file structuur browsen.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
Microsofts, Unified Access Gateway (UAG) - FileAccess doet precies dit.
Simple website die browser / platform onafhankelijk toegang biedt tot shares (op basis van drivemappings) en de gebruikers' home drive.
Pagina: 1