verschillen TP-Link access points

Pagina: 1
Acties:

• Bertje1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo allen,

ik heb advies nodig bij de keuze tussen twee TP-link apparaten.

Eerst de situatie: Ik heb draadloos netwerk en wil het bereik hiervan vergroten aangezien dit niet overal in huis goed bereik heb. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om vanuit de router naar de andere kant van het huis een ethernet kabel te trekken. Vraag is nu: welk apparaat kan ik hier het beste op aansluiten?

Ik heb op de site van TPlink twee apparaten gezien die aan mijn eisen lijken te voldoen:
2) TL-WA801ND: wordt aangeboden als access point, en voldoet zeker.

1) TL-WA830RE: wordt aangeboden als range extender, maar beschikt ook over een RJ45 aansluiting en kan als access point ingesteld worden. Is een paar euro goedkoper.

wie kan me uitleggen welk apparaat het meest geschikt is voor mijn toepassing?

Verder is het me niet duidelijk wat nu het verschil in fucntionaliteit is tussen een apparaat dat "access point" heet, en een "range extender" die een ethernet aanluiting heeft....

Wie o wie kan me helpen?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met de 830RE: de verbinding wordt na uren of dagen onstabiel en valt zelfs weg. Het gaat dan om de verbinding vanaf dit apparaat naar buiten toe, het apparaat zelf blijft bereikbaar.

Met de DD-WRT firmware is dit op te lossen, maar vanuit TP-Link hoef je geen nieuwe firmware te verwachten. Zoek maar eens op internet naar de 830RE en wegvallende verbindingen.

Voor een access point moet je een kabel trekken van je modem naar het AP. Wanneer je je AP op de eerste verdieping neerzet en je modem op de begane grond hebt moet je een kabel trekken, en die mogelijkheid heb je. Bij een range extender hoeft dat niet, maar dan verlies je snelheid van je netwerk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Zover ik weet verlies je bij een Range Extender de helft van je snelheid.

Waar die RJ45 aansluiting voor is kan ik op de TP-Link zo niet terugvinden. Misschien bedoeld om een netwerkprinter ofzo op aan te sluiten?

Ik zou gewoon voor het accespoint gaan.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:50
Bertje1 schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:32:
2) TL-WA801ND: wordt aangeboden als access point, en voldoet zeker.
Voor wat het waard is, ik heb dit model nu ruim een half jaar staan. Aangesloten met de bijgeleverde PoE adapter. Werkt prima!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ThinkPadd schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:38:
Zover ik weet verlies je bij een Range Extender de helft van je snelheid.
Hangt helemaal af van wat deze "Range Extender" exact is, dat is namelijk totaal geen technische term. Als deze een WiFi repeater blijkt te zijn heb je gelijk.
Waar die RJ45 aansluiting voor is kan ik op de TP-Link zo niet terugvinden. Misschien bedoeld om een netwerkprinter ofzo op aan te sluiten?
Wireless bridge, dus dat je twee bedrade netwerken draadloos aan elkaar koppelt.
Ik zou gewoon voor het accespoint gaan.
Eens. Altijd. Ook al kun je een repeater vaak als AP instellen, met een AP werkt het gewoon out-of-the-box, ook als je een keer een factory reset moet doen ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

• Bertje1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Dank voor jullie reacties. Het lijkt erop dat (ondanks dat er verschillende namen voor de apparaten gebruik worden) het beide Access points zijn, die ook in andere modi kunnen werken. Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de beide apparaten?
Pagina: 1