Mappen worden weergegeven als bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Mijn google-skills raken ten einde... vandaar een topic.

Ik heb afgelopen vrijdag onze Zentyal/Ubuntu server geherinstalleerd. Daar stonden enkele shares op die via het netwerk te benaderen waren... Voor herinstallatie werkte alles zoals het hoorde, alles was gewoon te zien en benaderbaar.

Na de herinstallatie alle shares weer ingesteld (enkele mappen onaangetast, enkele in zijn geheel gekopieerd) en blijkt vandaag dat enkele (sub)folders binnen windows verkenner (zowel 7 en 8) weergegeven worden als bestanden, met exact dezelfde naam als de folder, geen extensie.

Open ik dezelfde map op de server zelf of via ftp, dan worden er gewoon netjes folders weergegeven... die ook te openen zijn en alle bestanden daarbinnen zijn ook gewoon te benaderen.
Download ik het via FTP naar bv bureaublad, dan werkt dat ook oké.

Ergens hebben we het gevoel dat de aangepaste folders degene zijn waar afgelopen periode mensen aan/op/in gewerkt hebben met een Mac, maar dit is verder niet te onderbouwen, slechts een gevoel...

Rechten van alle mappen lijken hetzelfde te staan, heb ook al een virusscanner eroverheen gehaald (Avast), niks.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan zoeken/hoe te fixen?

(lastig ding dit, is het een Win, Linux of Mac issue :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zijn de rechten en bit set (read, write, execute voor user, group en other) op de mappen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Alle mappen, incl werkende, userowner rwx en group ook. Daarbij zit iedereen die erbij moet kunnen in dezelfde group. De rest mag niks.

Bit set uhm... net eea gelezen, zelf niks mee gedaan, maar kan dat nog van invloed zijn? Volgens mij is die ook overal gelijk, maar moet ik checken.

[ Voor 2% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-09-2013 22:06 . Reden: user > owner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt nu de bit set gegeven, niet de eigenaar en groep van de mappen ;)

Vergelijk eens de mappen waar je wel in kan met de mappen waar je niet in kan, of verkeerd staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Net even alles gechecked en ook een nieuwe map aangemaakt... zodat die iig klopt qua rechten... maar alles lijkt exact hetzelfde ingesteld te staan.
M'n Mac geeft ook alles gewoon weer als map...

Even bedenken wat minste tijd kost, alles met FTP eraf trekken naar lokale schijf, van netwerk gooien en opnieuw erop zetten of uitzoeken hoe dit te fixen valt. Waarschijnlijk optie 1.