Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan niet kiezen tussen notebooks.

Pagina: 1
Acties:

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 22:31
Hallo beste leden.

Ik wil graag een nieuwe notebook kopen van rond de 650 euro. Nu ben ik bij Saturn uitgekomen bij de Lenovo Z500: http://www.saturn.nl/mcs/...38,595066.html?langId=-11

En deze HP Pavilion: http://www.saturn.nl/mcs/...34,876868.html?langId=-11

Ik weet alleen echt niet welke nou beter is. Ik ga er niet high end mee gamen, maar af en toe een spelletje als Team Fortress 2 en Portal kan niet kwaad.

De HP heetf een 4core i7 processor maar wel weer een tragere GPU als de Lenovo z500.

Hopelijk kan iemand mij advies geven.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Die HP is gemaakt van ontzettend goedkoop flut materiaal, ook is het scherm ondermaats.

Al is naar de Dell Inspiron 15R SE gekeken? Die zie je hier veel geadviseerd worden in deze prijsklasse....

• mcgloud
Is Dell niet een k*t merk XD. Teminste dat lees ik 9/10 keer op het internet.

Die HP valt denk ik ook af, dan blijft die Lenovo nog over en die Dell die er niet verkeerd uitziet.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Muah, draai zelf met een gewone Inspiron 15 van Dell, en bevalt helemaal prima!

Edit: Wel met SSD erin uiteraard.

[ Voor 18% gewijzigd door 50Miles op 23-09-2013 18:20 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• mcgloud
Hmm oke mooi ;) zal er is wat meer info over opzoeken.

Iemand zo zijn mening over de Lenovo Z500?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mcgloud schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:18:
Is Dell niet een k*t merk XD. Teminste dat lees ik 9/10 keer op het internet.

Die HP valt denk ik ook af, dan blijft die Lenovo nog over en die Dell die er niet verkeerd uitziet.
Als je denkt dat Dell slecht is en HP wel goed is zit er iets flink mis.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft niets te zoeken in het Shopping Forum, maar hoort in het Laptop Aankoopadvies forum. Echter, dan moet de TS wel de instructies lezen en meer informatie geven.

SF >> LAA

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mcgloud
Sorry had helemaal niet gezien dat er een laptop advies forum gedeelte was! Excuses daarvoor!

@pilatu, Ja ik denk het wel maar ik heb zelf eerlijk gezegd totaal geen gebruikservaring met HP of Dell, dus ik kan er weinig over vertellen

Meer info: Ik wil graag een laptop hebben met een goede, snelle Intel cpu, een aparte GPU Nvidia of AMD zolang het maar geen Intel HD graphics troep is.
Nu ziet die Inspiron 15 SE er erg interessant uit, maar waarom zou ik eerder voor die kiezen dan de IdeaPad Z500?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je op internet gaat zoeken naar ervaringen kom je vaak de negatieve dingen tegen. Als alles goed gaat vind je er niet zo snel iets over. Gaat er iets kapot is het gelijk te vinden en is het merk bagger.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
mcgloud schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:32:
Sorry had helemaal niet gezien dat er een laptop advies forum gedeelte was! Excuses daarvoor!

@pilatu, Ja ik denk het wel maar ik heb zelf eerlijk gezegd totaal geen gebruikservaring met HP of Dell, dus ik kan er weinig over vertellen

Meer info: Ik wil graag een laptop hebben met een goede, snelle Intel cpu, een aparte GPU Nvidia of AMD zolang het maar geen Intel HD graphics troep is.
Nu ziet die Inspiron 15 SE er erg interessant uit, maar waarom zou ik eerder voor die kiezen dan de IdeaPad Z500?
Belangrijkste pluspunt:
Mat Full-hd scherm (1920x1080) in plaats van glossy HD-ready (1366x768)

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik zou de z500 nemen, waarom? Omdat het een top ding is!! (ja ik heb er zelf een!!)

Nee, serieus. Ik heb zelf dezelfde twijfel gehad maar ben uiteindelijk voor de z500 gegaan. De doorslaggevende factor voor mij was het design wat dus zeer persoonlijk is. Het verschil in CPU en GPU tussen de z500 en 15R SE zul je waarschijnlijk niet merken, wat je wel merkt is het verschil in resolutie!

Nu is 768p ook geen drama, maar 1080p is gewoon vele male mooier en efficiënter.

Verder heb ik persoonlijk geen ervaring met de 15R SE, maar van wat ik heb gelezen is dit ook een zeer degelijke laptop met een heel aantrekkelijk prijskaartje! Ik denk persoonlijk dat je zal moeten kijken naar het design met in acht nemend dat de 15R SE een voorsprong heeft door het matte 1080p scherm.

Ow, en niet geheel onbelangrijk, mocht je een SSD in willen bouwen, ik kan je verzekeren dat het bij de 15R SE een stuk makkelijker gaat als bij de z500..

• mcgloud
Oké bedankt ik denk dat ik toch voor de Lenovo Z500 ga..
Pagina: 1